Suzuki Katana: Japoński miecz ostrzejszy od poprzednika

Jeden z flagowych jednośladów Suzuki został odświeżony. Katana wraz z modernizacją stylizacji otrzymała więcej mocy, ulepszony zestaw elektroniki i spełnia normę emisji spalin Euro 5. Będzie dostępna od 2022 roku.

Publikacja: 24.11.2021 08:47

Suzuki Katana

Suzuki Katana

Foto: mat. prasowe

Suzuki Katana 2022 została w znaczącym stopniu przebudowana. Jest oparta na nowej platformie wykorzystanej w modelu GSX-S1000, który miał swoją premierę w 2021 roku. Nadal mamy do dyspozycji dwuprzegubową ramę aluminiową i wahacz wywodzący się z GSX-R, z w pełni regulowanymi przednimi widelcami KYB oraz tylnym amortyzatorem z regulacją napięcia wstępnego i odbicia. Przednie tarcze Brembo mają średnicę 310 mm. Zostały zamontowane na sześcioramiennych, odlewanych felgach aluminiowych z oponami Dunlop Sportmax Roadsport2, zaprojektowanymi specjalnie dla platformy GSX-S Suzuki.

Suzuki Katana

Suzuki Katana

Foto: mat. producenta

To nie jedyne zmiany jakie zaszły w nowej Katanie. Motocykl otrzymał również wzmocnioną jednostkę napędową o mocy 152 KM przy 11 tys. obr/min. Rozszerzono zakres momentu obrotowego tak, by był on dostępny w jak największym zakresie pracy. Nowością jest system Drive Mode Selector z możliwością wyboru jednej z trzech map silnika. Wszystkie trzy dostarczają taką samą moc szczytową, przy czym tryb A zapewnia sportową reakcję, tryb B łagodniejsze początkowe dostarczanie mocy, a tryb C najbardziej miękką reakcję, idealną na mokrej i śliskiej nawierzchni.

Czytaj więcej

Suzuki GSX-S1000GT: W podróż i nie tylko
Suzuki Katana

Suzuki Katana

Foto: mat. prasowe

Za płynność przekazywania mocy odpowiada dwukierunkowa skrzynia biegów. Ma ona zapewniać szybką zmianę biegów i poprawiać osiągi przy sportowej jeździe. Pomocnym w tym ma być również system antypoślizgowy z pięcioma trybami. Dla prawdziwych fanów torowej jazdy, krzepiącą informacją będzie fakt, że kontrole trakcji będzie można całkowicie wyłączyć. System wspomagania sprzęgła Suzuki Clutch Assist dzięki wyposażeniu w sprzęgło poślizgowe łagodzi efekt hamowania silnikiem podczas redukcji biegu z wysokich obrotów. Japoński producent nie zapomniał również zastosować systemu łatwego rozruchu oraz wspomagania przy małych prędkościach obrotowych, które zwiększa prędkość obrotową silnika w miarę wysuwania dźwigni sprzęgła, aby ułatwić kontrolę nad wolnymi obrotami i zapobiec zgaśnięciu silnika. Katana 2022 spełnia normę emisji spalin Euro 5 i będzie dostępna w nowych kolorach. Mimo istotnych zmian w konstrukcji i wyposażeniu nadal stylistycznie czerpie od pierwowzoru z lat 80-tych.

Czytaj więcej

Suzuki dla straży pożarnej. Pierwsze takie auto w Europie
Suzuki Katana

Suzuki Katana

Foto: mat. prasowe

Suzuki Katana

Suzuki Katana

Foto: mat. prasowe

Suzuki Katana 2022 została w znaczącym stopniu przebudowana. Jest oparta na nowej platformie wykorzystanej w modelu GSX-S1000, który miał swoją premierę w 2021 roku. Nadal mamy do dyspozycji dwuprzegubową ramę aluminiową i wahacz wywodzący się z GSX-R, z w pełni regulowanymi przednimi widelcami KYB oraz tylnym amortyzatorem z regulacją napięcia wstępnego i odbicia. Przednie tarcze Brembo mają średnicę 310 mm. Zostały zamontowane na sześcioramiennych, odlewanych felgach aluminiowych z oponami Dunlop Sportmax Roadsport2, zaprojektowanymi specjalnie dla platformy GSX-S Suzuki.

Pozostało 81% artykułu
Dwa Kółka
Oto najmocniejszy jednocylindrowy silnik na świecie. Produkuje go włoska firma
Dwa Kółka
Polska firma motocyklowa podbiła Rzym. Wyróżniono motocykl pokryty wytatuowaną skórą
Dwa Kółka
Romet inwestuje 100 mln zł. Chce mieć najnowocześniejszą fabrykę rowerów w Europie
Dwa Kółka
To jest chyba najdziwniejszy pojazd BMW. Coś między skuterem a motocyklem
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Dwa Kółka
Ten motocykl zbudowano w Rzeszowie. Wygrał na największym festiwalu motocyklowym