Suzuki Katana: Japoński miecz ostrzejszy od poprzednika

Jeden z flagowych jednośladów Suzuki został odświeżony. Katana wraz z modernizacją stylizacji otrzymała więcej mocy, ulepszony zestaw elektroniki i spełnia normę emisji spalin Euro 5. Będzie dostępna od 2022 roku.

Publikacja: 24.11.2021 08:47

Suzuki Katana

Suzuki Katana

Foto: mat. prasowe

Suzuki Katana 2022 została w znaczącym stopniu przebudowana. Jest oparta na nowej platformie wykorzystanej w modelu GSX-S1000, który miał swoją premierę w 2021 roku. Nadal mamy do dyspozycji dwuprzegubową ramę aluminiową i wahacz wywodzący się z GSX-R, z w pełni regulowanymi przednimi widelcami KYB oraz tylnym amortyzatorem z regulacją napięcia wstępnego i odbicia. Przednie tarcze Brembo mają średnicę 310 mm. Zostały zamontowane na sześcioramiennych, odlewanych felgach aluminiowych z oponami Dunlop Sportmax Roadsport2, zaprojektowanymi specjalnie dla platformy GSX-S Suzuki.

Suzuki Katana

Suzuki Katana

mat. producenta

To nie jedyne zmiany jakie zaszły w nowej Katanie. Motocykl otrzymał również wzmocnioną jednostkę napędową o mocy 152 KM przy 11 tys. obr/min. Rozszerzono zakres momentu obrotowego tak, by był on dostępny w jak największym zakresie pracy. Nowością jest system Drive Mode Selector z możliwością wyboru jednej z trzech map silnika. Wszystkie trzy dostarczają taką samą moc szczytową, przy czym tryb A zapewnia sportową reakcję, tryb B łagodniejsze początkowe dostarczanie mocy, a tryb C najbardziej miękką reakcję, idealną na mokrej i śliskiej nawierzchni.

Czytaj więcej

Suzuki GSX-S1000GT: W podróż i nie tylko
Suzuki Katana

Suzuki Katana

mat. prasowe

Za płynność przekazywania mocy odpowiada dwukierunkowa skrzynia biegów. Ma ona zapewniać szybką zmianę biegów i poprawiać osiągi przy sportowej jeździe. Pomocnym w tym ma być również system antypoślizgowy z pięcioma trybami. Dla prawdziwych fanów torowej jazdy, krzepiącą informacją będzie fakt, że kontrole trakcji będzie można całkowicie wyłączyć. System wspomagania sprzęgła Suzuki Clutch Assist dzięki wyposażeniu w sprzęgło poślizgowe łagodzi efekt hamowania silnikiem podczas redukcji biegu z wysokich obrotów. Japoński producent nie zapomniał również zastosować systemu łatwego rozruchu oraz wspomagania przy małych prędkościach obrotowych, które zwiększa prędkość obrotową silnika w miarę wysuwania dźwigni sprzęgła, aby ułatwić kontrolę nad wolnymi obrotami i zapobiec zgaśnięciu silnika. Katana 2022 spełnia normę emisji spalin Euro 5 i będzie dostępna w nowych kolorach. Mimo istotnych zmian w konstrukcji i wyposażeniu nadal stylistycznie czerpie od pierwowzoru z lat 80-tych.

Czytaj więcej

Suzuki dla straży pożarnej. Pierwsze takie auto w Europie
Suzuki Katana

Suzuki Katana

mat. prasowe

Suzuki Katana

Suzuki Katana

mat. prasowe

Suzuki Katana 2022 została w znaczącym stopniu przebudowana. Jest oparta na nowej platformie wykorzystanej w modelu GSX-S1000, który miał swoją premierę w 2021 roku. Nadal mamy do dyspozycji dwuprzegubową ramę aluminiową i wahacz wywodzący się z GSX-R, z w pełni regulowanymi przednimi widelcami KYB oraz tylnym amortyzatorem z regulacją napięcia wstępnego i odbicia. Przednie tarcze Brembo mają średnicę 310 mm. Zostały zamontowane na sześcioramiennych, odlewanych felgach aluminiowych z oponami Dunlop Sportmax Roadsport2, zaprojektowanymi specjalnie dla platformy GSX-S Suzuki.

Pozostało 81% artykułu
Dwa Kółka
To jest chyba najdziwniejszy pojazd BMW. Coś między skuterem a motocyklem
Materiał Promocyjny
Co czeka zarządców budynków w regulacjach elektromobilności?
Dwa Kółka
Ten motocykl zbudowano w Rzeszowie. Wygrał na największym festiwalu motocyklowym
Dwa Kółka
Skąd i jakie motocykle sprowadzają Polacy?
Dwa Kółka
Suzuki Hayabusa obchodzi swoje 25-lecie. Specjalna wersja na urodziny
Dwa Kółka
Co dziesiąty rower wyprodukowany w Europie powstał w Polsce