Suzuki Katana 2022 została w znaczącym stopniu przebudowana. Jest oparta na nowej platformie wykorzystanej w modelu GSX-S1000, który miał swoją premierę w 2021 roku. Nadal mamy do dyspozycji dwuprzegubową ramę aluminiową i wahacz wywodzący się z GSX-R, z w pełni regulowanymi przednimi widelcami KYB oraz tylnym amortyzatorem z regulacją napięcia wstępnego i odbicia. Przednie tarcze Brembo mają średnicę 310 mm. Zostały zamontowane na sześcioramiennych, odlewanych felgach aluminiowych z oponami Dunlop Sportmax Roadsport2, zaprojektowanymi specjalnie dla platformy GSX-S Suzuki.
Suzuki Katana
To nie jedyne zmiany jakie zaszły w nowej Katanie. Motocykl otrzymał również wzmocnioną jednostkę napędową o mocy 152 KM przy 11 tys. obr/min. Rozszerzono zakres momentu obrotowego tak, by był on dostępny w jak największym zakresie pracy. Nowością jest system Drive Mode Selector z możliwością wyboru jednej z trzech map silnika. Wszystkie trzy dostarczają taką samą moc szczytową, przy czym tryb A zapewnia sportową reakcję, tryb B łagodniejsze początkowe dostarczanie mocy, a tryb C najbardziej miękką reakcję, idealną na mokrej i śliskiej nawierzchni.
Czytaj więcej
Suzuki zaprezentowało nowy motocykl - GSX-S1000GT. Maszyna, która łączy osiągi motocykla klasy superbike z cechami motocykla klasy GT (Grand Tourer).
Suzuki Katana