Solterra będzie miała premierę na targach motoryzacyjnych w Los Angeles. Historia modelu sięga lata 2019 roku kiedy Subaru i Toyota, która jest udziałowcem Subaru ogłosiły wspólny rozwój samochodów elektrycznych dla obu marek. Toyota w ramach współpracy jest odpowiedzialna za moduł napędowy, Subaru wnosi do projektu swoje doświadczenie w zakresie napędu na cztery koła. Pierwszym modelem, który Subaru realizuje na platformie E-TNGA (Electric Toyota New Global Architecture) jest kompaktowy crossover Solterra, który trafi do sprzedaży na całym świecie od połowy 2022 roku. Słowo Solterra składa się z łacińskich słów „Sol” (słońce) i „Terra” (ziemia). Tym samym Subaru chce wyrazić szacunek dla natury i zwrócić uwagę na lepszą równowagę środowiskową napędu elektrycznego.
Subaru Solterra
Subaru zostało zaprojektowane tak, aby było możliwe podłączenie napęd na przednie lub tylne koła oraz, co ważne dla Subaru, na wszystkie koła. Subaru Solterra jest dostępne z jednym silnikiem na przedniej osi o mocy 150 kW (wersja z przednim napędem) lub z dodatkowym o mocy 80 kW na tylnej osi (model z napędem na wszystkie koła). Przy połączeniu dwóch silników moc systemowa wynosi jednak tylko 160 kW. Być może w późniejszym czasie pojawi się mocniejszy model STI. Akumulator litowo-jonowy ma pojemność 71,4 kWh. W przypadku napędu na przednią oś Subaru określa zasięg na 530 km. Wariant z napędem na wszystkie koła przejedzie na jednym ładowaniu 460 km. Solterra może być ładowana mocą ładowania od 6,6 kW (AC) do 150 kW (DC).
Subaru Solterra
Czytaj więcej
Modele segmentu A stają się dla producentów coraz mniej opłacalne. Toyota jako jedna z nielicznych marek nadal oferuje małego Aygo. W przyszłym roku pojawi się rozwinięcie tego modelu, który zbliży go segmentu B.