Subaru Solterra: pierwsze w pełni elektryczne Subaru

Subaru Solterra to pierwszy w pełni elektryczny model tej japońskiej marki. Auto powstało z ścisłej współpracy z Toyotą.

Publikacja: 14.11.2021 11:00

Subaru Solterra

Subaru Solterra

Foto: mat. prasowe

Solterra będzie miała premierę na targach motoryzacyjnych w Los Angeles. Historia modelu sięga lata 2019 roku kiedy Subaru i Toyota, która jest udziałowcem Subaru ogłosiły wspólny rozwój samochodów elektrycznych dla obu marek. Toyota w ramach współpracy jest odpowiedzialna za moduł napędowy, Subaru wnosi do projektu swoje doświadczenie w zakresie napędu na cztery koła. Pierwszym modelem, który Subaru realizuje na platformie E-TNGA (Electric Toyota New Global Architecture) jest kompaktowy crossover Solterra, który trafi do sprzedaży na całym świecie od połowy 2022 roku. Słowo Solterra składa się z łacińskich słów „Sol” (słońce) i „Terra” (ziemia). Tym samym Subaru chce wyrazić szacunek dla natury i zwrócić uwagę na lepszą równowagę środowiskową napędu elektrycznego.

Subaru Solterra

Subaru Solterra

mat. prasowe

Subaru zostało zaprojektowane tak, aby było możliwe podłączenie napęd na przednie lub tylne koła oraz, co ważne dla Subaru, na wszystkie koła. Subaru Solterra jest dostępne z jednym silnikiem na przedniej osi o mocy 150 kW (wersja z przednim napędem) lub z dodatkowym o mocy 80 kW na tylnej osi (model z napędem na wszystkie koła). Przy połączeniu dwóch silników moc systemowa wynosi jednak tylko 160 kW. Być może w późniejszym czasie pojawi się mocniejszy model STI. Akumulator litowo-jonowy ma pojemność 71,4 kWh. W przypadku napędu na przednią oś Subaru określa zasięg na 530 km. Wariant z napędem na wszystkie koła przejedzie na jednym ładowaniu 460 km. Solterra może być ładowana mocą ładowania od 6,6 kW (AC) do 150 kW (DC).

Subaru Solterra

Subaru Solterra

mat. prasowe

Czytaj więcej

Toyota Aygo X: Pomysł na miejski crossover

Karoseria ma 4,69 m długości, 1,86 m szerokości i 1,65 m wysokości, a rozstaw osi wynosi 2,85 metra. Prawie dwutonowa Solterra ma poradzić sobie również z niewielkim terenem - prześwit wynosi 21 cm. We wnętrzu system informacyjno-rozrywkowy z ogromnym ekranem dotykowym, przed kierowcą znajduje się dodatkowy cyfrowy kokpit. Na pokładzie są też Android Auto i Apple Carplay, a także możliwość bezprzewodowego podłączenia smartfonów. Nowe Subaru Solterra pojawi się w Japonii, USA, Kanadzie, Chinach i Europie od połowy 2022 roku. Ceny nie zostały jeszcze ogłoszone.

Subaru Solterra

Subaru Solterra

mat. prasowe

Subaru Solterra

Subaru Solterra

mat. prasowe

Solterra będzie miała premierę na targach motoryzacyjnych w Los Angeles. Historia modelu sięga lata 2019 roku kiedy Subaru i Toyota, która jest udziałowcem Subaru ogłosiły wspólny rozwój samochodów elektrycznych dla obu marek. Toyota w ramach współpracy jest odpowiedzialna za moduł napędowy, Subaru wnosi do projektu swoje doświadczenie w zakresie napędu na cztery koła. Pierwszym modelem, który Subaru realizuje na platformie E-TNGA (Electric Toyota New Global Architecture) jest kompaktowy crossover Solterra, który trafi do sprzedaży na całym świecie od połowy 2022 roku. Słowo Solterra składa się z łacińskich słów „Sol” (słońce) i „Terra” (ziemia). Tym samym Subaru chce wyrazić szacunek dla natury i zwrócić uwagę na lepszą równowagę środowiskową napędu elektrycznego.

Premiery
Renault Captur przeszedł modernizację. Zmiany są naprawdę widoczne
Premiery
Audi Q6 e-tron nareszcie zadebiutowało. To bardzo ważny model w gamie marki
Premiery
Tym modelem Lamborghini żegna się z silnikiem V10. Powstanie tylko 10 egz.
Premiery
Elektryczny hit Volvo doczekał się tuningu. Bodykit dla Volvo EX30
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Premiery
Volkswagen ID.Buzz GTX: Elektryczny hot hatch w ciele vana