Reklama

Subaru Solterra: pierwsze w pełni elektryczne Subaru

Subaru Solterra to pierwszy w pełni elektryczny model tej japońskiej marki. Auto powstało z ścisłej współpracy z Toyotą.

Publikacja: 14.11.2021 11:00

Subaru Solterra

Subaru Solterra

Foto: mat. prasowe

Solterra będzie miała premierę na targach motoryzacyjnych w Los Angeles. Historia modelu sięga lata 2019 roku kiedy Subaru i Toyota, która jest udziałowcem Subaru ogłosiły wspólny rozwój samochodów elektrycznych dla obu marek. Toyota w ramach współpracy jest odpowiedzialna za moduł napędowy, Subaru wnosi do projektu swoje doświadczenie w zakresie napędu na cztery koła. Pierwszym modelem, który Subaru realizuje na platformie E-TNGA (Electric Toyota New Global Architecture) jest kompaktowy crossover Solterra, który trafi do sprzedaży na całym świecie od połowy 2022 roku. Słowo Solterra składa się z łacińskich słów „Sol” (słońce) i „Terra” (ziemia). Tym samym Subaru chce wyrazić szacunek dla natury i zwrócić uwagę na lepszą równowagę środowiskową napędu elektrycznego.

Subaru Solterra

Subaru Solterra

Foto: mat. prasowe

Subaru zostało zaprojektowane tak, aby było możliwe podłączenie napęd na przednie lub tylne koła oraz, co ważne dla Subaru, na wszystkie koła. Subaru Solterra jest dostępne z jednym silnikiem na przedniej osi o mocy 150 kW (wersja z przednim napędem) lub z dodatkowym o mocy 80 kW na tylnej osi (model z napędem na wszystkie koła). Przy połączeniu dwóch silników moc systemowa wynosi jednak tylko 160 kW. Być może w późniejszym czasie pojawi się mocniejszy model STI. Akumulator litowo-jonowy ma pojemność 71,4 kWh. W przypadku napędu na przednią oś Subaru określa zasięg na 530 km. Wariant z napędem na wszystkie koła przejedzie na jednym ładowaniu 460 km. Solterra może być ładowana mocą ładowania od 6,6 kW (AC) do 150 kW (DC).

Subaru Solterra

Subaru Solterra

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Toyota Aygo X: Pomysł na miejski crossover
Reklama
Reklama

Karoseria ma 4,69 m długości, 1,86 m szerokości i 1,65 m wysokości, a rozstaw osi wynosi 2,85 metra. Prawie dwutonowa Solterra ma poradzić sobie również z niewielkim terenem - prześwit wynosi 21 cm. We wnętrzu system informacyjno-rozrywkowy z ogromnym ekranem dotykowym, przed kierowcą znajduje się dodatkowy cyfrowy kokpit. Na pokładzie są też Android Auto i Apple Carplay, a także możliwość bezprzewodowego podłączenia smartfonów. Nowe Subaru Solterra pojawi się w Japonii, USA, Kanadzie, Chinach i Europie od połowy 2022 roku. Ceny nie zostały jeszcze ogłoszone.

Subaru Solterra

Subaru Solterra

Foto: mat. prasowe

Subaru Solterra

Subaru Solterra

Foto: mat. prasowe

Premiery
Nowa fala pickupów. Toyota będzie elektryczna, a Nissan technicznym bratem Mitsubishi
Premiery
To koniec pewnej epoki. BMW żegna swojego ostatniego roadstera
Premiery
Koreańczycy w natarciu. Takich modeli nikt się nie spodziewał
Premiery
Strategiczny zwrot Porsche. Cayenne Electric staje się punktem odniesienia
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Premiery
Amerykański styl, brazylijska dusza i europejski debiut. Nowy pick-up Stellantisa
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama