Toyota nazwała go Aygo X. Mały, miejski SUV bazujący na najmniejszym modelu w gamie Toyoty. Model X nie będzie bezpośrednim następcą Aygo. Auto zostało zaprojektowane przez projektantów w centrum projektowym Toyota-Lexus pod Niceą, a jego produkcja odbywać się będzie w Kolinie w Czechach. Aygo X jest przeznaczone na rynek europejski.

mat. prasowe

Nowy model bazuje na płycie podłogowej Toyota New Global Architecture (TNGA), na której budowane są modele Yaris i Yaris Cross. Aygo X wyróżnia się standardowym dwukolorowym lakierem nadwozia, przednim grillem w kształcie trapezu. Zresztą ten kształt powtarza się w różnych miejscach karoserii. Przy wymyślaniu kolorów nadwozia zainspirowano się przyprawami. I tak zielony odcień nazywa się kardamon, chili to mocna czerwień, a np. imbir oznacza kolor beżowy. Całkowita długość karoserii wynosi 3,7 metra. Promień zawracania ma wynosić 9,4 metra. Standardowe 18-calowe koła zapewniają duży prześwit. Oczywiście nie ma tu napędu na wszystkie koła. Aygo X ma sprawdzić się głównie w mieście (szerokość nadwozia - 1,74 m). Bagażnik pomieści 231 litrów.

mat. prasowe

Dla fanów audio dostępny będzie system dźwiękowy JBL z 300-watowym wzmacniaczem, czterema głośnikami i subwooferem w bagażniku. Na liście opcji znajdzie się też elektrycznie otwierany składany dach wykonany z tkaniny. Ekran systemu informacyjno-rozrywkowego w środkowej części deski rozdzielczej ma 9 cali (około 23 centymetry). Android Auto i Apple Carplay są zintegrowane z systemem informacyjno-rozrywkowym, a do odczytywania danych, takich jak np. lokalizacja pojazdu lub poziom napełnienia baku, można użyć dedykowanej aplikacji MyT Toyota.

Czytaj więcej

Toyota Yaris Cross: To będzie przebój

mat. prasowe

Systemy bezpieczeństwa Aygo X zawierają technologie, które można znaleźć w mało którym inny aucie w tym segmencie. Z przodu pojazdu znajduje się kamera i radar, system przedzderzeniowy jest teraz aktywny również przy wyższych prędkościach, wykrywanie pieszych działa w dzień i w nocy, podczas gdy wykrywanie rowerzystów działa wyłącznie w świetle dziennym. Na pokładzie jest również adaptacyjny tempomat i asystent utrzymania pasa ruchu. Do napędu Aygo X użyto trzycylindrowy silnik o pojemności 1,0 litra o mocy 72 KM. W wersji podstawowej oferowana jest ręczna, pięciobiegowa skrzynia, za dodatkową opłatą dostępna jest bezstopniowa skrzynia automatyczna.

mat. prasowe

Autopromocja
Wyjątkowa okazja

Roczny dostęp do treści rp.pl za pół ceny

KUP TERAZ

Toyota Aygo X pojawi się na rynku na przełomie maja/czerwca 2022 roku. Toyota nie pozycjonuje Aygo X jako bezpośredniego następcy Aygo, ale jako niezależnego crossovera. Polskich cen póki co nie podano.

mat. prasowe

mat. prasowe

mat. prasowe