Renault Scenic zdobył tytuł Car of the Year 2024

Finałowa siódemka tegorocznej edycji konkursu nie była tak zdominowana przez auta elektryczne jak przed rokiem. Oprócz Renault Scenica znalazły się w niej BMW serii 5, Kia EV9, Peugeot 3008, Toyota C-HR, Volvo EX30 oraz BYD Seal.

Publikacja: 26.02.2024 13:17

Renault Scenic zdobył tytuł samochodu roku 2024

Renault Scenic zdobył tytuł samochodu roku 2024

Foto: mat. prasowe

Plebiscyt Car of the Year to najbardziej prestiżowy i mający najdłuższą tradycję konkurs na najlepszy samochód w Europie, z historią sięgającą 1963 roku. Obecnie jury składa się z 58 dziennikarzy reprezentujących najbardziej wpływowe media z 22 krajów Europy (dwaj jurorzy z Rosji są aktualnie zawieszeni), a nagroda Car of the Year jest uhonorowaniem najbardziej wybitnych samochodów na rynku. W jury konkursu Polskę reprezentują dziennikarze Maciej Ziemek oraz nasz współpracownik Roman Popkiewicz.

Renault Scenic E-Tech

Renault Scenic E-Tech

mat. prasowe

Finałowa trójka to Renault Scenic, BMW serii 5 i Peugeot 3008

Każdy juror ma do przydzielenia 25 punktów, które musi rozłożyć pomiędzy przynajmniej pięć aut. Musi też wyraźnie wyróżnić jeden z modeli dając mu maksymalnie 10 punktów. Tegoroczny zwycięzca Renault Scenic zdobył 329 punktów, za nim uplasowały się BMW serii 5 i Peugeot 3008 z wynikami, odpowiednio, 308 i 197 pkt. Szczegółowe wyniki głosowania są opublikowane na stronie www.caroftheyear.org.

Czytaj więcej

Oto pierwszy polski supersamochód. Powstał przy pomocy włoskiej firmy
Renault Scenic E-Tech

Renault Scenic E-Tech

mat. prasowe

Nazwa Scenic to skrót od „Safety Concept Embodied in a New Innovative Car”. (koncepcja bezpieczeństwa wyrażona w nowym, innowacyjnym samochodzie). Scenic w swoim czasie wprowadzał w segment vanów atrakcyjną stylizację. Dziś nie jest już minivanem, ale crossoverem z napędem elektrycznym. To drugi po Megane samochód elektryczny Renaulta o bardzo udanej stylizacji. Renault chce by Scenic nadal pełnił rolę jedynego w rodzinie samochodu, który sprawdza się tak samo dobrze w codziennych dojazdach do pracy jak i podczas weekendowych podróży rekreacyjnych. Dlatego ma oferować aż 620 km zasięgu na jednym ładowaniu akumulatora o pojemności 87 kWh. Silnik o mocy do 220 KM emituje dźwięki opracowane w ramach współpracy z Jeanem-Michelem Jarre'em.

Renault Scenic E-Tech

Renault Scenic E-Tech

mat. prasowe

Samochód roku 2024 będzie oferowany wyłącznie z napędem elektrycznym

Dzięki atutom platformy elektrycznej CMF-EV opracowanej przez Alians Renault, Nissana i Mitsubishi Scenic łączy kompaktowe wymiary z przestronnym wnętrzem. Płaska podłoga i duży rozstaw osi (278 cm) pozwalają wygodnie podróżować tym samochodem pięcioosobowej rodzinie, a bagażnik oferuje aż 545 l pojemności. Nowy Scenic E-Tech electric będzie pierwszym modelem elektrycznym oferowanym w sportowej wersji esprit Alpine, a system multimedialny OpenR Link oferuje ponad 50 aplikacji.

Finałowa siódemka Car of the Year 2024

Finałowa siódemka Car of the Year 2024

mat. prasowe

Renault Scenic E-Tech

Renault Scenic E-Tech

mat. prasowe

Renault Scenic E-Tech

Renault Scenic E-Tech

mat. prasowe

Czytaj więcej

Najszybsza sanacja w przemyśle moto. Francuska marka z rekordowymi wynikami

Plebiscyt Car of the Year to najbardziej prestiżowy i mający najdłuższą tradycję konkurs na najlepszy samochód w Europie, z historią sięgającą 1963 roku. Obecnie jury składa się z 58 dziennikarzy reprezentujących najbardziej wpływowe media z 22 krajów Europy (dwaj jurorzy z Rosji są aktualnie zawieszeni), a nagroda Car of the Year jest uhonorowaniem najbardziej wybitnych samochodów na rynku. W jury konkursu Polskę reprezentują dziennikarze Maciej Ziemek oraz nasz współpracownik Roman Popkiewicz.

Pozostało 84% artykułu
Po Drodze
Najwolniejsze Ferrari na świecie ma silnik V12 i moc 780 KM. Rozpędza się do 24 km/h
Po Drodze
Przez UE Dacia musi zmodenizować modele Sandero, Sandero Stepway, Jogger i Logan
Po Drodze
Z tymi modelami musimy się pożegnać. Maserati Levante: Koniec pierwszego SUV-a
Po Drodze
Najmniej awaryjne SUV-y według rankingu ADAC. Na szczycie trzy niemieckie marki
Po Drodze
Jakie auta kupują klienci na trzecim co do wielkości europejskim rynku samochodowym