Renault Scenic zdobył tytuł Car of the Year 2024

Finałowa siódemka tegorocznej edycji konkursu nie była tak zdominowana przez auta elektryczne jak przed rokiem. Oprócz Renault Scenica znalazły się w niej BMW serii 5, Kia EV9, Peugeot 3008, Toyota C-HR, Volvo EX30 oraz BYD Seal.

Publikacja: 26.02.2024 13:17

Renault Scenic zdobył tytuł samochodu roku 2024

Renault Scenic zdobył tytuł samochodu roku 2024

Foto: mat. prasowe

Plebiscyt Car of the Year to najbardziej prestiżowy i mający najdłuższą tradycję konkurs na najlepszy samochód w Europie, z historią sięgającą 1963 roku. Obecnie jury składa się z 58 dziennikarzy reprezentujących najbardziej wpływowe media z 22 krajów Europy (dwaj jurorzy z Rosji są aktualnie zawieszeni), a nagroda Car of the Year jest uhonorowaniem najbardziej wybitnych samochodów na rynku. W jury konkursu Polskę reprezentują dziennikarze Maciej Ziemek oraz nasz współpracownik Roman Popkiewicz.

Renault Scenic E-Tech

Renault Scenic E-Tech

mat. prasowe

Finałowa trójka to Renault Scenic, BMW serii 5 i Peugeot 3008

Każdy juror ma do przydzielenia 25 punktów, które musi rozłożyć pomiędzy przynajmniej pięć aut. Musi też wyraźnie wyróżnić jeden z modeli dając mu maksymalnie 10 punktów. Tegoroczny zwycięzca Renault Scenic zdobył 329 punktów, za nim uplasowały się BMW serii 5 i Peugeot 3008 z wynikami, odpowiednio, 308 i 197 pkt. Szczegółowe wyniki głosowania są opublikowane na stronie www.caroftheyear.org.

Czytaj więcej

Oto pierwszy polski supersamochód. Powstał przy pomocy włoskiej firmy
Renault Scenic E-Tech

Renault Scenic E-Tech

mat. prasowe

Nazwa Scenic to skrót od „Safety Concept Embodied in a New Innovative Car”. (koncepcja bezpieczeństwa wyrażona w nowym, innowacyjnym samochodzie). Scenic w swoim czasie wprowadzał w segment vanów atrakcyjną stylizację. Dziś nie jest już minivanem, ale crossoverem z napędem elektrycznym. To drugi po Megane samochód elektryczny Renaulta o bardzo udanej stylizacji. Renault chce by Scenic nadal pełnił rolę jedynego w rodzinie samochodu, który sprawdza się tak samo dobrze w codziennych dojazdach do pracy jak i podczas weekendowych podróży rekreacyjnych. Dlatego ma oferować aż 620 km zasięgu na jednym ładowaniu akumulatora o pojemności 87 kWh. Silnik o mocy do 220 KM emituje dźwięki opracowane w ramach współpracy z Jeanem-Michelem Jarre'em.

Renault Scenic E-Tech

Renault Scenic E-Tech

mat. prasowe

Samochód roku 2024 będzie oferowany wyłącznie z napędem elektrycznym

Dzięki atutom platformy elektrycznej CMF-EV opracowanej przez Alians Renault, Nissana i Mitsubishi Scenic łączy kompaktowe wymiary z przestronnym wnętrzem. Płaska podłoga i duży rozstaw osi (278 cm) pozwalają wygodnie podróżować tym samochodem pięcioosobowej rodzinie, a bagażnik oferuje aż 545 l pojemności. Nowy Scenic E-Tech electric będzie pierwszym modelem elektrycznym oferowanym w sportowej wersji esprit Alpine, a system multimedialny OpenR Link oferuje ponad 50 aplikacji.

Finałowa siódemka Car of the Year 2024

Finałowa siódemka Car of the Year 2024

mat. prasowe

Renault Scenic E-Tech

Renault Scenic E-Tech

mat. prasowe

Renault Scenic E-Tech

Renault Scenic E-Tech

mat. prasowe

Czytaj więcej

Najszybsza sanacja w przemyśle moto. Francuska marka z rekordowymi wynikami

Plebiscyt Car of the Year to najbardziej prestiżowy i mający najdłuższą tradycję konkurs na najlepszy samochód w Europie, z historią sięgającą 1963 roku. Obecnie jury składa się z 58 dziennikarzy reprezentujących najbardziej wpływowe media z 22 krajów Europy (dwaj jurorzy z Rosji są aktualnie zawieszeni), a nagroda Car of the Year jest uhonorowaniem najbardziej wybitnych samochodów na rynku. W jury konkursu Polskę reprezentują dziennikarze Maciej Ziemek oraz nasz współpracownik Roman Popkiewicz.

Pozostało 84% artykułu
Po Drodze
Najwolniejsze Ferrari na świecie ma silnik V12 i moc 780 KM. Rozpędza się do 24 km/h
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Po Drodze
Przez UE Dacia musi zmodenizować modele Sandero, Sandero Stepway, Jogger i Logan
Po Drodze
Z tymi modelami musimy się pożegnać. Maserati Levante: Koniec pierwszego SUV-a
Po Drodze
Najmniej awaryjne SUV-y według rankingu ADAC. Na szczycie trzy niemieckie marki
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Po Drodze
Jakie auta kupują klienci na trzecim co do wielkości europejskim rynku samochodowym