Aktualizacja: 13.11.2024 06:12 Publikacja: 22.02.2024 16:21
Wzrost sprzedaży i obniżenie kosztów produkcji zapewniły grupie Renaulta rekordowe wyniki w 2023 r.
Foto: mat. prasowe
Grupa Renaulta wypracowała w 2023 r. obroty 52,4 mld euro (+13,1 proc.) dzięki zwiększeniu sprzedaży na świecie o 9 proc. do ponad 2,2 mln samochodów (najbardziej rentowne były Austral i Espace). Było to możliwe na skutek obniżenia kosztów produkcji i cen niektórych elektryków (Megane E-Tech). Wcześniej przez cztery lata grupa notowała spadek sprzedaży. Roczny zysk netto wyniósł 2,315 mld euro wobec straty 716 mln w 2022, która powstała w związku z kosztami wyjścia grupy z Rosji. Zysk operacyjny zwiększył się o 1,5 mld euro do 4,1 mld, co wpłynęło na skok marży operacyjnej do 7,9 proc. z 5,5 proc. w 2022 r. - To była najszybsza sanacja w przemyśle samochodowym — przyznał Thierry Piéton, dyrektor finansowy grupy przedstawiając dziennikarzom roczny bilans. Luca De Meo został szefem francuskiej grupy w styczniu 2021 i uzdrowił ją szybciej niż Carlos Ghosn Nissana w 1999 r., czy Sergio Marchionne Fiata w 2004, nawet Carlos Tavares potrzebował więcej czasu na wydobycie Stellantisa z poważnych kłopotów w latach 2014-18 — podkreślił dziennik „La Tribune”.
Oliver Blume, szef Volkswagena, przedstawił swój katalog oszczędności. Pracownikom koncernu prawdopodobnie nie przypadnie do gustu, a tłuste lata już chyba dobiegły końca.
Złe wieści z branży motoryzacyjnej. Tym razem chodzi o zwolnienia w Nissanie i Audi, ale również coraz więcej poddostawców branży motoryzacyjnej zmuszona jest do redukcji załogi.
BMW odnotowało znaczny spadek zysków w trzecim kwartale 2024 roku ze względu na problemy techniczne z układami hamulcowymi i słabszy popyt w Chinach. Firma podała, że skonsolidowany zysk spadł o prawie 84 proc., do 476 mln euro. Sprzedaż również spadła o 16 procent.
W obliczu kryzysu zarząd Volkswagena chce obniżyć pensje pracowników o kilkanaście procent, tym samym redukując aktualne koszty. Na tle innych pracodawców producent samochodów płaci imponujące pensje.
Dane na temat przemieszczania się ludności, czy zagęszczenia mieszkańców, pomagają firmom i miastom podejmować odpowiednie decyzje.
Kryzys w branży motoryzacyjnej rozprzestrzenia się coraz mocniej. Według aktualnych doniesień firma Bosch chce zwolnić 7 tys. pracowników pracujących w zakładach w Niemczech.
Hiszpanie udowodnili, że niezawodność i stabilny rozwój są kluczem do zaufania, jakim obie marki darzą klienci.
Infrastruktura powinna być wydajna, bezpieczna i tania. Musi być więc oparta na rozwiązaniach technologicznych – mówi Maciej Trybuchowski, prezes Krajowego Depozytu Papierów Wartościowych i izby KDPW_CCP.
W 2023 roku w Polsce powstało prawie 400 tysięcy nowych firm, a rynek przedsiębiorstw liczy już blisko 2,5 miliona aktywnych biznesów. Jak właściciele firm ubezpieczają swój biznes w obliczu coraz większych wyzwań gospodarczych i klimatycznych, opowiadają Andrzej Olechniewicz oraz Marek Twardowski z firmy ubezpieczeniowej Warta.
Głosowanie przez internet? – Pierwszym krokiem mogłyby być wybory przedterminowe, jako forma testu. Na przykład na poziomie gminy czy wyborów uzupełniających do Senatu – mówi „Rzeczpospolitej” Krzysztof Gawkowski, wicepremier i minister cyfryzacji (Nowa Lewica).
Polsce grożą duże problemy z dostawą mocy do produkcji energii elektrycznej już w 2026 r. Bez jakichkolwiek działań na początku lat 30. może nam brakować blisko 9,5 GW mocy w stabilnych elektrowniach – dowiedziała się „Rzeczpospolita”.
Putina zgodził się, by koncern gazowy Novatek nie ujawniał informacji o swojej działalności. Powód jest znany. Nie było już nic do ujawnienia. Największa inwestycja gazowa Rosji - zakłady Arctic LNG 2 nie tylko wstrzymały produkcję gazu, ale i jego wydobycie.
Chińska firma samochodowa Geely zaprezentowała nowy system hybrydowy typu plug-in. Napęd NordThor 2.0 ma umożliwić bardzo duży zasięg zasięg.
To nacjonalizacja, ale wolnorynkowa. Rząd Norwegii porozumiał się z siedmioma prywatnymi właścicielami gazociągów, w tym z Orlenem, w sprawie przekazania państwu większości rozległej sieci magistrali eksportowych począwszy od 2024 r. Zapłaci za nie równowartość 1,6 mld dol.
Najwyższa Izba Kontroli negatywnie oceniła realizację przez zarząd Poczty Polskiej wybranych inwestycji w latach 2020–2023, zwłaszcza w zakresie transformacji cyfrowej. Stwierdzone w toku kontroli nieprawidłowości miały przekroczyć 113 mln zł.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas