Aktualizacja: 16.05.2025 11:39 Publikacja: 22.02.2024 16:21
Wzrost sprzedaży i obniżenie kosztów produkcji zapewniły grupie Renaulta rekordowe wyniki w 2023 r.
Foto: mat. prasowe
Grupa Renaulta wypracowała w 2023 r. obroty 52,4 mld euro (+13,1 proc.) dzięki zwiększeniu sprzedaży na świecie o 9 proc. do ponad 2,2 mln samochodów (najbardziej rentowne były Austral i Espace). Było to możliwe na skutek obniżenia kosztów produkcji i cen niektórych elektryków (Megane E-Tech). Wcześniej przez cztery lata grupa notowała spadek sprzedaży. Roczny zysk netto wyniósł 2,315 mld euro wobec straty 716 mln w 2022, która powstała w związku z kosztami wyjścia grupy z Rosji. Zysk operacyjny zwiększył się o 1,5 mld euro do 4,1 mld, co wpłynęło na skok marży operacyjnej do 7,9 proc. z 5,5 proc. w 2022 r. - To była najszybsza sanacja w przemyśle samochodowym — przyznał Thierry Piéton, dyrektor finansowy grupy przedstawiając dziennikarzom roczny bilans. Luca De Meo został szefem francuskiej grupy w styczniu 2021 i uzdrowił ją szybciej niż Carlos Ghosn Nissana w 1999 r., czy Sergio Marchionne Fiata w 2004, nawet Carlos Tavares potrzebował więcej czasu na wydobycie Stellantisa z poważnych kłopotów w latach 2014-18 — podkreślił dziennik „La Tribune”.
William Li, dyrektor generalny Nio, wydaje się być spokojny, skromny i unika politycznych eskapad. W porównaniu...
Po 15 latach Audi zamierza sprzedać przejętą wcześniej włoską firmę stylistyczną Italdesign. Sprzedaż firmy ma o...
Z powodu nowych ceł importowych niektórzy producenci samochodów wstrzymali eksport do USA. Po Audi, Volkswagenie...
Made in Germany w świecie motoryzacji nie koniecznie obowiązuje. 70 proc. niemieckich modeli samochodów nie jest...
Seat S.A. zaliczył w pierwszym kwartale 2025 roku wzrost przychodów 2,4 proc., osiągając wynik 3,9 miliarda euro...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas