Co piąty samochód zarejestrowany w Niemczech to SUV. To segment, który nawet na największym w Europie rynku motoryzacyjnym nadal się rozwija. Top 5 najchętniej rejestrowanych SUV-ów w Niemczech.
Miejsce 1 – Volkswagen Tiguan
Ilość rejestracji w 2020 roku: 60 380 egzemplarzy

To absolutny król w swoim segmencie. Żaden z konkurentów nie jest mu w stanie zagrozić. Aktualnie w sprzedaży jest druga generacja tego modelu (od 2015 roku). Tiguan doczekał się w zeszłym roku lekkiej modernizacji. Jedynie wersja z dłuższym rozstawem osi i większą ilością miejsca we wnętrzu – Allspace sprzedawana jest ze „starym” przodem. Tiguan do do bólu poprawny samochód. Wszystko w nim jest dokładnie tak jak w aucie tego typu powinno być. Od teraz również w sportowej odmianie R o mocy 320 KM.
Dostępne wersje silnikowe: benzyna: 130, 150, 190, 245, 320 KM. diesel: 150, 200 KM. Hybryda plug-in: 245 KM.
Ceny od: 91 190 zł (130 KM), 161 090 zł (hybryda plug-in), 234 190 zł (320 KM), 107 090 zł (Allspace 150 KM).
CZYTAJ TAKŻE: Po testach dziennikarskich aut Volkswagena przybędzie drzew
Miejsce 2 – BMW X1
Ilość rejestracji w 2020 roku: 28 551 egzemplarzy

BMW X1 również zostało niedawno odświeżone. Model otrzymał nowy przód, nowe tylne światła, nowy system informacyjno-rozrywkowy z większym ekranem. Jest dostępne z napędem na przednie i wszystkie koła oraz jako hybryda plug-in. X1 xDrive 25e obiecuje zasięg w pełni elektryczny do 52 km. To, co łączy wszystkie X1, to wysoka jakość, przyzwoita ilość miejsca i nieco bardziej sportowy charakter.
Dostępne wersje silnikowe: benzyna: 136, 140, 178, 192, 231 KM, diesel: 116, 150, 190, 231 KM. Hybryda plug-in: 220 KM.
Ceny od: 133 900 zł (136 KM), 187 000 zł (hybryda plug-in).
CZYTAJ TAKŻE: Co czwarte BMW zostanie sprzedane przez internet
Miejsce 3 – Audi Q3
Ilość rejestracji w 2020 roku: 25 307 egzemplarzy

Produkowany na Węgrzech SUV został całkowicie przeprojektowany w 2019 rok. Q3 wygląda teraz znacznie bardziej dynamicznie niż wcześniej. Ofertę uzupełnia coupe – Q3 Sportback SUV oraz mocny model RSQ3 dostępny w obydwu wariantach karoserii. Auto dostępne jest zarówno z napędem na przednie, jak i na wszystkie koła. Audi łączy Komfort z dynamiką bardzo dobrą jakością wykończenia.
Dostępne wersje silnikowe: benzyna: 150, 400 KM, diesel: 150, 200 KM.
Ceny od: 136 500 zł (150 KM), 270 300 zł (400 KM), 144 500 zł (Sportback)
CZYTAJ TAKŻE: Test | Audi RS6: Chcę mieć wszystko
Miejsce 4 – Seat Ateca
Ilość rejestracji w 2020 roku: 24 597 egzemplarzy

Ateca korzysta ze wspólnej platformy grupy VW i dzieli ją np. z Volkswagenem Tiguanem i Audi Q3. Najnowszy lifting przybliżył wizualnie Atekę do pozostałych modeli hiszpańskiego producenta – Leona i Terraco. Póki co brak wersji zelektryfikowanej. Ateca jest dostępna wyłącznie z napędem na przednie koła. SUV z lekko sportowymi genami, dobrym prowadzeniem i technologią koncernu Volkswagena.
Dostępne wersje silnikowe: benzyna: 115, 150, 190 KM, diesel: 150 KM.
Ceny od: 87 800 zł (115 KM).
CZYTAJ TAKŻE: Ceny nowego Seata Leona. Startuje od 69 700 zł
Miejsce 5 – Skoda Karoq
Ilość rejestracji w 2020 roku: 24 089 egzemplarzy

Skoda Karoq to czwarte auto w pierwszej piątce najchętniej kupowanych SUV-ów w Niemczech zbudowane na platformie Volkswagena MQB A1. Skoda ma zaskakująco dużo miejsca. To bardzo wyważony model, który oferuje dobry komfort jazdy i niezłe wykończenie wnętrza. Karoq dostępny jest z napędem na przednie lub na wszystkie koła, nie ma jeszcze wersji plug-in.

Dostępne wersje silnikowe: benzyna: 110, 150 KM, diesel: 115, 150 KM.
Ceny od: 95 350 zł (110 KM).
CZYTAJ TAKŻE: Skoda chce wyświetlać reklamy w samochodzie
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" [Poprzednia wersja obowiązująca do 30.01.2017]. Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.