Najnowsza generacja Seata Leona powstała na platformie MQB Evo, która jest współdzielona z nowym Volkswagenem Golfem oraz Skodą Octavią 4-generacji. Auto otrzymało całkowicie zmieniony design, jak i proporcje. Hatchbacka wydłużono o 86 mm (4368 mm), zwężono o 16 mm (1800 mm) oraz obniżono o 3 mm (1456 mm). Z kolei Sportstourer, z bagażnikiem o powierzchni 617 litrów (+30 l) – hatchback ma 380 litrów, ma 4642 mm długości (o 93 mm więcej w stosunku do poprzednika), 1800 mm szerokości (-16 mm) i 1456 mm wysokości (-3 mm). To co zostało niezmienione to poziomy wyposażenia: Reference, Style, FullLED, Excellence, FR (dla Sportstuorera nie ma standardu Reference).
Seat Leon.
Pod względem jednostek napędowych do wyboru jest parę opcji. Wśród nich można wymienić litrowy silnik benzynowy o mocy 90 KM (5-biegowa skrzynia manualna) lub 110 KM (6-biegowa przekładnia manualna), 1,5-litrowy o mocy 130 KM lub 150 KM (6-biegowa przekładnia manualna w obu przypadkach) oraz miękką hybrydę 1,5 eTSI generująca 150 KM (tylko 7-biegowym DSG). Nie zabrakło również 2-litrowego diesla o mocy 150 KM, dostępnego tylko ze skrzynią DSG. Co ciekawe diesel jest oferowany wyłącznie w odmianie Sportstourer, w wyposażeniu XCellence i FR – cena w obu przypadkach startuje od 118 900 zł. Na przełomie drugiego i trzeciego kwartału roku do oferty wprowadzona zostanie hybryda plug-in.
CZYTAJ TAKŻE: Pięć zapomnianych samochodów koncepcyjnych Seata
Seat Leon Sportstourer.