Ceny nowego Seata Leona. Startuje od 69 700 zł

Seat wprowadza na rynek czwartą generację modelu Leon. Auto będzie dostępne w odmianie 5-drzwiowej oraz kombi (Sportstourer). Najtańszy hatchback został wyceniony na 69 700 zł. Za kombi będzie trzeba zapłacić minimum 84 900 zł.

Publikacja: 05.05.2020 14:34

Ceny nowego Seata Leona. Startuje od 69 700 zł

Foto: moto.rp.pl

Najnowsza generacja Seata Leona powstała na platformie MQB Evo, która jest współdzielona z nowym Volkswagenem Golfem oraz Skodą Octavią 4-generacji. Auto otrzymało całkowicie zmieniony design, jak i proporcje. Hatchbacka wydłużono o 86 mm (4368 mm), zwężono o 16 mm (1800 mm) oraz obniżono o 3 mm (1456 mm). Z kolei Sportstourer, z bagażnikiem o powierzchni 617 litrów (+30 l) – hatchback ma 380 litrów, ma 4642 mm długości (o 93 mm więcej w stosunku do poprzednika), 1800 mm szerokości (-16 mm) i 1456 mm wysokości (-3 mm). To co zostało niezmienione to poziomy wyposażenia: Reference, Style, FullLED, Excellence, FR (dla Sportstuorera nie ma standardu Reference).

""

Seat Leon.

Foto: moto.rp.pl

Pod względem jednostek napędowych do wyboru jest parę opcji. Wśród nich można wymienić litrowy silnik benzynowy o mocy 90 KM (5-biegowa skrzynia manualna) lub 110 KM (6-biegowa przekładnia manualna), 1,5-litrowy o mocy 130 KM lub 150 KM (6-biegowa przekładnia manualna w obu przypadkach) oraz miękką hybrydę 1,5 eTSI generująca 150 KM (tylko 7-biegowym DSG). Nie zabrakło również 2-litrowego diesla o mocy 150 KM, dostępnego tylko ze skrzynią DSG. Co ciekawe diesel jest oferowany wyłącznie w odmianie Sportstourer, w wyposażeniu XCellence i FR – cena w obu przypadkach startuje od 118 900 zł. Na przełomie drugiego i trzeciego kwartału roku do oferty wprowadzona zostanie hybryda plug-in.

CZYTAJ TAKŻE: Pięć zapomnianych samochodów koncepcyjnych Seata

""

Seat Leon Sportstourer.

Foto: moto.rp.pl

Co dostaniemy w odmianach podstawowych?
90-konna odmiana w nadwoziu hatchback jest wersją podstawową. Seat wycenił ją na 69 700 zł. Już w standardzie klienci otrzymują całkiem dobre wyposażenie. Można do niego zaliczyć m.in.: asystenta pasa ruchu Lane Assist, system kontroli odstępu Front Assist, światła do jazdy dziennej LED oraz system multimedialny z 8,25-calowym kolorowym ekranem dotykowym (opcjonalnie można go powiększyć do 10-cali). Sportstourer jest nieco droższy, gdyż jego cena bazowa to 84 900 zł. Jednak odmiana kombi w podstawie oferowana jest z 1,5-litrowym silnikiem o mocy 130 KM i 6-biegową manualną skrzynią biegów. Co więcej w wyposażeniu Style, dodatkowo klienci otrzymają wielofunkcyjną kierownicę sportową obszytą skórą, dwupoziomową podłogę w bagażniku z dostępem do gniazdka 12V czy funkcję łatwego składania tylnych siedzeń.

""

Foto: moto.rp.pl

Miękka hybryda i hybryda plug-in
Nowa generacja Leona będzie dostępna również hybrydowych odmianach. Na początku klienci mogą zdecydować się na miękką hybrydę z silnikiem 1.5 eTSI 150 KM (mHEV). Jej ceny w wyposażeniu Xcellence oraz FR rozpoczynają się od 108 500 zł, zaś w przypadku nadwozia Sportstourer – od 112 100 zł. Wprowadzenie miękkiej hybrydy z pewnością jest ciekawym rozwiązaniem. Jednak co do jej ekologiczności można mieć pewne wątpliwości. Z danych producenta wynika, że jest ona pod względem średniej emisji CO2 (133-140 g/km) mniej ekologiczna niż odmiana 1.5ecoTSI Start&Stop (129/139 g/km). Są to jednostki o takiej samej mocy (150 KM) i różnią się przekładnią – hybryda posiada skrzynię DSG. Tym samym wybór tak na prawdę nie jest związany z ekologią, a raczej wygodą użytkowania. Podobna sytuacja jest również w przypadku brata z koncernu – Volkswagena Golfa. W drugiej połowie 2020 roku, do oferty trafi również odmiana hybrydowa typu plug-in. Ta wersja będzie stanowiła połączenie jednostki spalinowej 1.4 TSI oraz silnika elektrycznego. Układ będzie posiadał również akumulator litowo-jonowy o pojemności 13 kWh. Łączna moc zestawu ma mieć 204 KM, a deklarowany zasięg na samym prądzie to maksymalnie 50 km.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Wyposażenie pakietowe
Przyszli klienci Leona mogą wybrać spośród wielu opcji wyposażenia dodatkowego lub pakietów. Dla przykładu można wymienić pakiet promocyjny Comfort+ za 2677 zł (wyposażenie warte 3569 zł co oznacza zysk dla klienta wynoszący 892 zł). Dla wersji Reference oferuje on m.in.: tempomat, kierownicę wielofunkcyjną obszytą skórą i czujniki parkowania z tyłu. Z kolei dla wersji Xcellence pakiet (3242 zł zamiast 5891 zł) wprowadza m.in.: kamerę cofania, asystenta parkowania, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, a także pakiet zimowy.

CZYTAJ TAKŻE: System Seata podpowie, kiedy zmieni się światło

""

Foto: moto.rp.pl

""

Seat Leon Sportstourer.

Foto: moto.rp.pl

Limitowana edycja na start
Wraz z rozpoczęciem sprzedaży nowego Leona, Seat przygotował odmianę specjalną „Premiere Edition”. Tym samym klienci, którzy zdecydują się na auto w wyposażeniu Xcellence lub FR za 1 zł będą mogli otrzymać wyposażenie za równowartość 5800 zł. Do pakietu premierowego dla odmiany FR zalicza się: asystenta parkowania, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, ambientowe oświetlenie kokpitu LED z możliwością wyboru koloru, a także Navi System+ z 10-calowym kolorowym ekranem dotykowym z mapami Europy. Z kolei dla Xcellence Premiere Edition jest to: pakiet zimowy – podgrzewane przednie fotele, podgrzewaną kierownicę i funkcję podgrzewania dyszy spryskiwaczy – asystenta parkowania z czujnikami parkowania z przodu i z tyłu, kamerę cofania oraz pakiet wspomagania jazdy dla samochodów z Navi System+, aktywnym tempomatem i asystentem świateł drogowych.

""

Foto: moto.rp.pl

Na tle konkurencji
Nowy SEAT Leon w odmianie Style z silnikiem o objętości skokowej 1,5-litra i mocy 110 KM to wydatek od 77 300 zł (dla hatchbacka). Jak to wygląda na tle konkurencji w średnich wersjach wyposażenia? Dla lepszego porównania wybraliśmy nieco mocniejszy wariant nowego Leona i w lepszym wyposażeniu. Pozostałe modele również staraliśmy się dobrać tak, aby były odpowiednie choćby pod względem mocy i żaden z nich nie był w podstawowej odmianie wyposażenia. Z tego podsumowania wynika, że wariant ok. 110-koni mechanicznych jest jednym z częściej oferowanych w tym segmencie. Otóż zrobiliśmy zestawienie aut dostępnych na rynku i prezentuje się to następująco:

Skoda Scala (115 KM) – Active – od 68 500 zł
VW Golf (110 KM) – Life – od 78 890 zł
Renault Megane (115 KM) – Business – od 75 900 zł
Hyundai i30 (110 KM) – Comfort – od 74 900 zł
KIA Cee’d (120 KM) – M – od 75 490 zł
Ford Focus (125 KM) – Trend Edition – od 84 100 zł
Mazda 3 (150 KM) – Kanjo – od 104 900 zł
Alfa Romeo Gulietta (120 KM) – Super – od 76 300 zł
Opel Astra (110 KM) – 2020 – od 77 700 zł
Peugeot 308 (110 KM) – Active – od 76 100 zł
DS3 Crossback (100 KM) – SO CHIC – od 105 600 zł
Toyota Corolla (116 KM) – Comfort – od 86 400 zł
Honda Civic (126 KM) – Elegance – od 93 600 zł
FIAT Tipo (120 KM) – Street – od 66 500 zł

Jeśli porównanym ceny przedstawionych aut, to widać, że nowy Leon został wyceniony podobnie do swojej konkurencji. Warto też nadmienić, że Toyota może zacząć mieć obawy o swoją pozycję lidera w kwestii pojazdów hybrydowych. Coraz więcej producentów wprowadza takie rozwiązania również do swoich modeli, a co więcej zaczyna je oferować również jako hybrydy plug-in. Zobaczymy tylko jak takie auta przyjmą się na rynku i czy ich wycena będzie odpowiadała potencjalnym kupcom.

""

Seat Leon.

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Seat Leon.

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Najnowsza generacja Seata Leona powstała na platformie MQB Evo, która jest współdzielona z nowym Volkswagenem Golfem oraz Skodą Octavią 4-generacji. Auto otrzymało całkowicie zmieniony design, jak i proporcje. Hatchbacka wydłużono o 86 mm (4368 mm), zwężono o 16 mm (1800 mm) oraz obniżono o 3 mm (1456 mm). Z kolei Sportstourer, z bagażnikiem o powierzchni 617 litrów (+30 l) – hatchback ma 380 litrów, ma 4642 mm długości (o 93 mm więcej w stosunku do poprzednika), 1800 mm szerokości (-16 mm) i 1456 mm wysokości (-3 mm). To co zostało niezmienione to poziomy wyposażenia: Reference, Style, FullLED, Excellence, FR (dla Sportstuorera nie ma standardu Reference).

Pozostało 91% artykułu
Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy