fot. Martin Śliwa

Volkswagen zdecydował się zrealizować niecodzienny pomysł. Będzie redukować i kompensować ślad węglowy samochodów testowych z parku dziennikarskiego. Dziennikarz testujący auto marki napędzane silnikiem spalinowym będzie mógł po zakończonym teście wybrać miejsce, gdzie zasadzonych zostanie 70 drzew.

Pieniądze na ten cel – będzie to ujednolicona kwota niezależnie od modelu testowanego auta – Volkswagen prześle do Polskiego Związku Zrzeszeń Leśnych (PZZL). – Zależało nam aby pokazać, że także na lokalnym poziomie w Polsce dokładamy starań, aby zmniejszać nasz ślad węglowy. Nie tylko na etapie produkcji samochodów czy komponentów – mówi Hubert Niedzielski, kierownik PR marki Volkswagen. Szacuje się, że w skali roku ta inicjatywa może przyczynić się do nasadzenia ponad 8 hektarów drzew (około 50 tysięcy sadzonek) w miejscach wybranych przy wsparciu PZZL. Będą to obszary dotknięte klęskami żywiołowymi: las w Czarnowie zniszczony przez nawałnicę w 2017 roku; tereny we wsi Ryboły w rejonie Puszczy Knyszyńskiej i Puszczy Białowieskiej, które ucierpiały przez huragan w 2016 roku oraz las w miejscowości Zawoja pod Babią Górą, w bezpośrednim sąsiedztwie Babiogórskiego Parku Narodowego.

CZYTAJ TAKŻE: Test | Volkswagen ID.3: Załogowy lot na Marsa

Volkswagen podkreśla, że do redukcji śladu węglowego aut z parku prasowego marki już teraz przyczynia się rosnący udział samochodów testowych z napędem elektrycznym. Do kompaktowego Volkswagena ID.3 w 2021 roku dołączą także egzemplarze SUV-a ID.4. Obecnie co drugi samochód w parku prasowym Volkswagena ma możliwość ładowania z gniazdka (dzięki napędowi w pełni elektrycznemu lub hybrydowemu plug-in).

Volkswagen ID.3.

Volkswagen jest pierwszym koncernem motoryzacyjnym, który zobowiązał się do realizacji celów paryskiego porozumienia klimatycznego. Do 2050 roku koncern ma być neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla. Ma być do tego przygotowany dzięki inwestycji 33 miliardów euro w elektromobilność do 2024 r. i zaplanowanych premierach 75 modeli elektrycznych i 60 hybrydowych plug-in do roku 2029 r.

CZYTAJ TAKŻE: Volkswagen uśmierci Passata

Neutralna pod względem emisji CO2 jest już produkcja elektrycznych modeli ID.3 oraz ID.4 w zmodernizowanej fabryce w Zwickau. Podobnie jest z elementami łańcucha dostaw: do produkcji ogniw akumulatora ID.3 wykorzystywana jest wyłącznie energia pochodząca ze źródeł odnawialnych. Z kolei jeśli na jakimś etapie produkcji emisji nie da się uniknąć, jest ona kompensowana w certyfikowanych projektach ochrony środowiska.

Mogą Ci się również spodobać

Top | Siedem najlepszych silników w historii

Amerykańska strona motoryzacyjna CarBuzz opublikowała subiektywny wybór najlepszych silników. Oto siedem z nich. Oto ...

SparkCharge: Przenośna ładowarka do elektryka

Samochody elektryczne stają się coraz popularniejsze. Przynajmniej tak wynika z danych sprzedażowych. Wzrosty są ...

Odwrót od zakazu palenia

Starsi fani Formuly 1 z pewnością pamiętają ikoniczne oznaczenia czerwonych bolidów Ferrari. W latach ...

Złodzieje polują na drogie auta

Najwięcej aut skradziono w Warszawie i okolicach. Zaraz potem – w województwach: dolnośląskim, śląskim ...

Który samochód elektryczny ma najmniejszą utratą wartości?

Które z aut elektrycznych oferowanych na polskim rynku mają najlepszą wartość rezydualną? Zestawienie Top ...

Zbliża się kryzys w branży transportowej?

Według Barometru EFL na początku 2020 roku sektor transportu zanotował najsłabszy wynik w historii ...