Pieniądze na ten cel – będzie to ujednolicona kwota niezależnie od modelu testowanego auta – Volkswagen prześle do Polskiego Związku Zrzeszeń Leśnych (PZZL). – Zależało nam aby pokazać, że także na lokalnym poziomie w Polsce dokładamy starań, aby zmniejszać nasz ślad węglowy. Nie tylko na etapie produkcji samochodów czy komponentów – mówi Hubert Niedzielski, kierownik PR marki Volkswagen. Szacuje się, że w skali roku ta inicjatywa może przyczynić się do nasadzenia ponad 8 hektarów drzew (około 50 tysięcy sadzonek) w miejscach wybranych przy wsparciu PZZL. Będą to obszary dotknięte klęskami żywiołowymi: las w Czarnowie zniszczony przez nawałnicę w 2017 roku; tereny we wsi Ryboły w rejonie Puszczy Knyszyńskiej i Puszczy Białowieskiej, które ucierpiały przez huragan w 2016 roku oraz las w miejscowości Zawoja pod Babią Górą, w bezpośrednim sąsiedztwie Babiogórskiego Parku Narodowego.
CZYTAJ TAKŻE: Test | Volkswagen ID.3: Załogowy lot na Marsa
Volkswagen podkreśla, że do redukcji śladu węglowego aut z parku prasowego marki już teraz przyczynia się rosnący udział samochodów testowych z napędem elektrycznym. Do kompaktowego Volkswagena ID.3 w 2021 roku dołączą także egzemplarze SUV-a ID.4. Obecnie co drugi samochód w parku prasowym Volkswagena ma możliwość ładowania z gniazdka (dzięki napędowi w pełni elektrycznemu lub hybrydowemu plug-in).
Volkswagen ID.3.
Volkswagen jest pierwszym koncernem motoryzacyjnym, który zobowiązał się do realizacji celów paryskiego porozumienia klimatycznego. Do 2050 roku koncern ma być neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla. Ma być do tego przygotowany dzięki inwestycji 33 miliardów euro w elektromobilność do 2024 r. i zaplanowanych premierach 75 modeli elektrycznych i 60 hybrydowych plug-in do roku 2029 r.