fot. Martin Śliwa

Volkswagen zdecydował się zrealizować niecodzienny pomysł. Będzie redukować i kompensować ślad węglowy samochodów testowych z parku dziennikarskiego. Dziennikarz testujący auto marki napędzane silnikiem spalinowym będzie mógł po zakończonym teście wybrać miejsce, gdzie zasadzonych zostanie 70 drzew.

Pieniądze na ten cel – będzie to ujednolicona kwota niezależnie od modelu testowanego auta – Volkswagen prześle do Polskiego Związku Zrzeszeń Leśnych (PZZL). – Zależało nam aby pokazać, że także na lokalnym poziomie w Polsce dokładamy starań, aby zmniejszać nasz ślad węglowy. Nie tylko na etapie produkcji samochodów czy komponentów – mówi Hubert Niedzielski, kierownik PR marki Volkswagen. Szacuje się, że w skali roku ta inicjatywa może przyczynić się do nasadzenia ponad 8 hektarów drzew (około 50 tysięcy sadzonek) w miejscach wybranych przy wsparciu PZZL. Będą to obszary dotknięte klęskami żywiołowymi: las w Czarnowie zniszczony przez nawałnicę w 2017 roku; tereny we wsi Ryboły w rejonie Puszczy Knyszyńskiej i Puszczy Białowieskiej, które ucierpiały przez huragan w 2016 roku oraz las w miejscowości Zawoja pod Babią Górą, w bezpośrednim sąsiedztwie Babiogórskiego Parku Narodowego.

CZYTAJ TAKŻE: Test | Volkswagen ID.3: Załogowy lot na Marsa

Volkswagen podkreśla, że do redukcji śladu węglowego aut z parku prasowego marki już teraz przyczynia się rosnący udział samochodów testowych z napędem elektrycznym. Do kompaktowego Volkswagena ID.3 w 2021 roku dołączą także egzemplarze SUV-a ID.4. Obecnie co drugi samochód w parku prasowym Volkswagena ma możliwość ładowania z gniazdka (dzięki napędowi w pełni elektrycznemu lub hybrydowemu plug-in).

Volkswagen ID.3.

Volkswagen jest pierwszym koncernem motoryzacyjnym, który zobowiązał się do realizacji celów paryskiego porozumienia klimatycznego. Do 2050 roku koncern ma być neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla. Ma być do tego przygotowany dzięki inwestycji 33 miliardów euro w elektromobilność do 2024 r. i zaplanowanych premierach 75 modeli elektrycznych i 60 hybrydowych plug-in do roku 2029 r.

CZYTAJ TAKŻE: Volkswagen uśmierci Passata

Neutralna pod względem emisji CO2 jest już produkcja elektrycznych modeli ID.3 oraz ID.4 w zmodernizowanej fabryce w Zwickau. Podobnie jest z elementami łańcucha dostaw: do produkcji ogniw akumulatora ID.3 wykorzystywana jest wyłącznie energia pochodząca ze źródeł odnawialnych. Z kolei jeśli na jakimś etapie produkcji emisji nie da się uniknąć, jest ona kompensowana w certyfikowanych projektach ochrony środowiska.

Mogą Ci się również spodobać

Suzuki dla straży pożarnej. Pierwsze takie auto w Europie

Suzuki Jimny jako wóz strażacki trafił właśnie do jednostki w Szydłowcu. To pierwsze tego ...

Goodyear powraca do motosportu

Goodyear triumfalnie powrócił do motosportu startując w najbardziej prestiżowym wyścigu długodystansowym na świecie. Dwa ...

Koniec z impulsywnymi twittami Elona Muska

Koniec z emocjonalnymi i impulsywnymi Twitterze Elona Muska. Od teraz wszystkie jego wpisy będą zatwierdzane ...

Trasa S8 otrzymała swoją nową nazwę

Na 100 lecie „Cudu nad Wisłą” zdecydowano, że droga ekspresowa S8 otrzyma nową nazwę. ...

Świat po pandemii. Czym wabią klientów sprzedawcy aut w Chinach.

Kiedy większa część świata pogrążona jest w pandemii, a handel samochodami praktycznie zatrzymał się ...

Siedziba główna Mitsubishi w Tokio

Mitsubishi też nie chce Ghosna

Jak można było się spodziewać, rada nadzorcza Mitsubishi Motors zagłosowała w poniedziałek za odsunięciem ...