Oto nowa generacja Jeepa Grand Cherokee. Nowy model będzie dostępny w wersji „L”, która ma 5,20 metra długości i trzy rzędy z miejscem dla siedmiu pasażerów.

Nowa, piąta generacja Jeepa Grand Cherokee jest w blokach startowych. Jedną z nowości jest długa wersja (5,20 m)z trzema rzędami siedzeń przeznaczona wyłącznie na rynek amerykański. Grand Cherokee L zadebiutuje w drugim kwartale 2021 roku w tradycyjnych dla Jeepa liniach wyposażenia – Laredo, Limited, Overland i Summit. Krótszy, 5-miejscowy Grand Cherokee pojawi się pod koniec 2021 roku. SUV o długości 4,90 m zadebiutuje w Europie na początku 2022 roku.

CZYTAJ TAKŻE: Jeep wycenił swoje pierwsze hybrydowe modele

Nowy Jeep Grand Cherokee L.

Już na pierwszy rzut oka widać, że Grand Cherokee L to typowy Jeep. SUV ma rozstaw osi 3,09 m i pięć lub siedem miejsc. Fotele posiadają funkcje masażu i wentylacji oraz są regulowane elektrycznie. W zależności od konfiguracji siedzeń, pojemność bagażnika wynosi od 1328 do prawie 2400 litrów. Na pokładzie znajdują się cyfrowe zestawy wskaźników, wyświetlacze head-up, piąta generacja systemu informacyjno-rozrywkowego Uconnect 5, a także najnowsze systemy wspomagania i łączności. UConnect 5 jest po raz pierwszy oparty na systemie operacyjnym Android i zapewnia możliwość przeprowadzania aktualizacji bezprzewodowych, aby móc importować nowe funkcje pojazdu lub ulepszenia.

UConnect 5 wykorzystuje centralny ekran roboczy o przekątnej 26 centymetrów. Można na nim skonfigurować pięciu różnych użytkowników, z których każdy może zapisać indywidualne ustawienia (na przykład używane aplikacje, ale także ustawienia foteli i klimatyzacji).

Do napędu można wybrać jeden z dwóch silników. Podstawową jednostką napędową jest dobrze znany sześciocylindrowy silnik o pojemności 3,6 litra i mocy 290 KM. Alternatywnie do wyboru jest V8 o pojemności 5,7 litra i mocy 357 KM połączone z ośmiobiegową przekładnią automatyczną. Nieco później dostępna będzie również wersja hybrydowa plug-in, ale tylko dla krótszego modelu Grand Cherokee.

Luksusowy SUV oparty jest na nowej platformie nazwanej „Giorgio”, która została pierwotnie opracowana dla Alfy Romeo. Dostępne jest zawieszenie pneumatyczne, które reguluje prześwit i głębokość brodzenia i w zależności od wersji wynosić może do 61 cm. Kierowca ma do wyboru pięć trybów jazdy (auto, sport, rock, śnieg i błoto / piasek). Poprzednia, czwarta generacja Jeepa Grand Cherokee budowana była od 2009 roku. To był najwyższy czas na następce. Chociaż w Europie jeszcze trochę na niego poczekamy.

CZYTAJ TAKŻE: Straż Graniczna w Jeepach Wrangler Sahara

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

BMW wzywa do serwisów na Wyspach

BMW ogłosiła w Wielkiej Brytanii akcję przywoławczą obejmującą 312 tys. samochodów. Okazało się, że ...

Czy Niemcy ostrzą sobie zęby na Teslę?

Czy Volkswagen chce wejść w posiadanie udziałów Tesli? To pytanie powróciło podczas wieczornego spotkania, ...

Kryzys nie omija bogatych. Redukcje miejsc pracy w Bentleyu

Brytyjski producent luksusowych samochodów Bentley chce znacznie zmniejszyć liczbę zatrudnionych pracowników. W fabryce w ...

We wrześniu salony świecą pustkami

Po rewelacyjnym sierpniu polski rynek nowych aut we wrześniu poleciał w dół. W porównaniu ...

Wybieramy auto do firmy. Diesel czy hybryda?

Wybór odpowiedniej wersji silnikowej ma ogromny wpływ na cały okres eksploatacji auta. Podjęcie złej ...

Saudyjczycy zainwestują nawet miliard dolarów w rywala Tesli

Lucid Motors, startup z Doliny Krzemowej, otrzyma wsparcie z saudyjskiego funduszu majątkowego (PIF). Podpisana ...