Straż Graniczna będzie patrolować trudne tereny nowymi samochodami. Pogranicznicy otrzymają 60 Jeepów Wrangler Sahara. Pierwsze partia pojazdów – 28 sztuk – została odebrana w ubiegłym tygodniu.

Kolejne 32 auta zostaną odebrane w grudniu. Samochody, po zarejestrowaniu, zostaną rozdysponowane pomiędzy cztery oddziały Straży Granicznej. Podlaski Oddział SG otrzyma 13 aut, Warmińsko-Mazurski – 10, Nadbużański – 4, a Karpacki – 1. Jeepy kosztowały w sumie 14,5 mln zł. Cena jednego Wranglera w wersji Sahara to 241 tys. zł. Są to profesjonalne pojazdy do jazdy terenowej. Auta są wyposażone w silniki benzynowe 2.0 Turbo GME o mocy 272 KM i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm, sprzężone z 8-stopniową skrzynią biegów ZF. Samochody posiadają certyfikat „TrailRated” co oznacza, że zaliczyły szereg wymagających testów sprawdzających ich możliwości w ciężkich warunkach topograficznych. Jeepy idealnie sprawdzą się w służbie do patrolowania trudno dostępnych, również górzystych terenów przygranicznych.

CZYTAJ TAKŻE: Przetarg CBA: Wybrali luksusowego Land Rovera za ponad 300 tys. zł

Układ napędowy zapewnia przyspieszenie 0-100 km/h w 7,3 sekundy, zaś prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 177 km/h. Układ współpracuje z systemem napędu 4×4 Full-Time Command-Trac, który obejmuje 2-biegową skrzynię rozdzielczą z przełożeniem reduktora 2,72:1 i cztery tryby pracy (plus tryb Neutral): 2H – napęd na tylne koła, do jazdy po drogach utwardzonych; 4H Auto – dołączany napęd na cztery koła Full-Time do jazdy na co dzień przy gorszych warunkach na drodze i w lekkim terenie; 4H Part-Time – napęd na cztery koła do jazdy w terenie lub poza drogami utwardzonymi; N Neutral – odłączenie napędu w skrzyni rozdzielczej, umożliwiające np. holowanie za innym pojazdem; 4L Low – napęd na cztery koła z przełożeniem redukcyjnym, do jazdy w trudnym i wymagającym terenie.

Samochody wyposażone zostały m.in. w pełne oświetlenie LED, tempomat, czujniki parkowania i kamerę cofania, system przeciwdziałający przewróceniu się pojazdu, dotykowy wyświetlacz multimedialny 8,4” z nawigacją kompatybilną z Android Auto oraz Apple Carplay, a także w wyciągarkę z zestawem zbloczy do samodzielnego wydobywania się z trudnego terenu. Dodatkowo auta otrzymały matowe, zielone malowanie z jasnozielonym pasem i napisem „Straż Graniczna”. Ponadto sygnalizację świetlną oraz dźwiękową pojazdu uprzywilejowanego, snorkel, wyciągarkę, kompletne osłony podwozia, hak holowniczy, ogrzewanie postojowe, łączność (antenę i radiotelefon) oraz dwa komplety kół (terenowe Goodyear Wrangler Duratrac i letnie typu All Terrain Goodyear Wrangler Adventure) wraz z pełnym kołem zapasowym. Adaptacją Wranglerów zajmuje się spółka Fix Forum Lider Sp. działająca przy Salonie AutomobileTorino Lublin, przy udziale firmy Transmed, wyłącznego przedstawiciela Federal Signal Vama na Polskę.

CZYTAJ TAKŻE: Hennessey Maximus: Jeep z mocą ponad 1000 KM

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Pożegnanie z Europą obecnie najlepszego sportowego BMW

Informacja o wycofaniu aktualnie najlepszego modelu BMW M została potwierdzona przez Andreę Schwab, rzecznika ...

W ubezpieczeniach (na razie) bez zmian

Sejmowa komisja sprawiedliwości przerwała prace nad senackim projektem ustawy o świadczeniu usług w zakresie ...

Genewa 2019 | Skoda Vision iV: Początek elektrycznej ofensywy

Studyjny model Skody Vision iV to pierwszy elektryczny model marki zbudowany na platformie Modular ...

Range Rover Velar SVAutobiography Dynamic Edition

Za przesadnie długą nazwą Range Rover Velar SVAutobiography Dynamic Edition ukrywa się nowy, topowy ...

Włochów poniosła fantazja. Ceny nowych wersji Alfy Romeo.

Do tej pory najmocniejszą wersją Alfy Romeo Giulia była wersja Quadrifoglio o mocy 510 ...

Land Rover Defender Hard Top: Do roboty!

Land Rover Defender to jeden z najbardziej uniwersalnych samochodów w historii motoryzacji. Nowy model ...