Kolejne 32 auta zostaną odebrane w grudniu. Samochody, po zarejestrowaniu, zostaną rozdysponowane pomiędzy cztery oddziały Straży Granicznej. Podlaski Oddział SG otrzyma 13 aut, Warmińsko-Mazurski – 10, Nadbużański – 4, a Karpacki – 1. Jeepy kosztowały w sumie 14,5 mln zł. Cena jednego Wranglera w wersji Sahara to 241 tys. zł. Są to profesjonalne pojazdy do jazdy terenowej. Auta są wyposażone w silniki benzynowe 2.0 Turbo GME o mocy 272 KM i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm, sprzężone z 8-stopniową skrzynią biegów ZF. Samochody posiadają certyfikat „TrailRated” co oznacza, że zaliczyły szereg wymagających testów sprawdzających ich możliwości w ciężkich warunkach topograficznych. Jeepy idealnie sprawdzą się w służbie do patrolowania trudno dostępnych, również górzystych terenów przygranicznych.
CZYTAJ TAKŻE: Przetarg CBA: Wybrali luksusowego Land Rovera za ponad 300 tys. zł
Układ napędowy zapewnia przyspieszenie 0-100 km/h w 7,3 sekundy, zaś prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 177 km/h. Układ współpracuje z systemem napędu 4×4 Full-Time Command-Trac, który obejmuje 2-biegową skrzynię rozdzielczą z przełożeniem reduktora 2,72:1 i cztery tryby pracy (plus tryb Neutral): 2H – napęd na tylne koła, do jazdy po drogach utwardzonych; 4H Auto – dołączany napęd na cztery koła Full-Time do jazdy na co dzień przy gorszych warunkach na drodze i w lekkim terenie; 4H Part-Time – napęd na cztery koła do jazdy w terenie lub poza drogami utwardzonymi; N Neutral – odłączenie napędu w skrzyni rozdzielczej, umożliwiające np. holowanie za innym pojazdem; 4L Low – napęd na cztery koła z przełożeniem redukcyjnym, do jazdy w trudnym i wymagającym terenie.