Dla poznańskich zakładów Volkswagena 29 października 2020 roku jest wyjątkowym dniem. Z linii produkcyjnej zjechały pierwsze egzemplarze najnowszej, piątej generacji Volkswagena Caddy, zbudowanego na platformie MQB, wykorzystywanej również do produkcji Volkswagena Golfa 8.

– Po ponad 2 latach rozbudowy, stworzyliśmy nowoczesną fabrykę gotową wytwarzać auta jutra, charakteryzujące się najwyższymi parametrami. Rozpoczęliśmy w niej produkcję nowego modelu – Caddy piątej generacji, o którym bez cienia wątpliwości mogę powiedzieć, że jest samochodem przyszłości” – mówi Dietmar Mnich, prezes zarządu Volkswagen Poznań. Do tej pory w poznańskich zakładach wytwarzano m.in. poprzednią generację Volkswagena Caddy. Równolegle na przestrzeni ostatnich dwóch lat przygotowywano je również do produkcji nowej generacji modelu. W tym czasie zintegrowano tereny zakładu przebudowując i unowocześniając układ drogowy w okolicach zakładu. Poza tym dobudowano nową halę logistyczną o powierzchni 46 tys. metrów kwadratowych. Dodatkowo rozbudowano również halę spawalni (dodatkowe 14 tys. m kw.), a w niej dołożono 450 nowych robotów produkcyjnych. Wszystko po to, aby możliwe było wdrożenie nowoczesnych i wydajnych procesów produkcyjnych.

CZYTAJ TAKŻE: Volkswagen oferuje swoje auta w leasingu przez internet

Nowy Caddy stanowi całkowitą ewolucję w porównaniu do poprzednika. Przede wszystkim jest osadzony na płycie podłogowej MQB, która wykorzystywana jest również przy produkcji Volkswagena Golfa 8. – Caddy 5 jest odpowiedzią na potrzeby współczesnego świata. Został zaprojektowany z myślą o ekologii, funkcjonalności i wygodzie klienta” – mówi Piotr Łakomy, Dyrektor marki Volkswagen Samochody Dostawcze. Auto przybrało również całkowicie nowe szaty, o wiele bardziej nowoczesne, a wnętrze zostało zdygitalizowane, wprowadzając ten model na zupełnie nowy poziom. Produkcja nowego modelu idzie w parze z szeroko zakrojonymi inwestycjami w infrastrukturę zakładu w Poznaniu, w proces produkcyjny i szkolenie zespołu.

Nowy Volkswagen Caddy.

– Każdy szczegół Caddy piątej generacji został zaprojektowany od nowa, ponieważ nasz bestseller w segmencie lekkich samochodów dostawczych jako pierwszy osadzony jest na platformie MQB. Innowacyjne systemy wsparcia kierowcy bazujące na rozwiązaniach zastosowanych w Golfie 8 zwiększają bezpieczeństwo i komfort jazdy, a internetowe systemy infotainment i cyfrowe systemy obsługi, zamieniają Caddy w smartfona na kołach. Dzięki temu, Caddy5 wyjeżdżający z poznańskiej fabryki jest przestronniejszy, lżejszy, jeszcze bardziej bezpieczny i ma oszczędniejsze, bardziej wydajne jednostki napędowe, a my jako fabryka korzystać możemy z efektu koncernowej synergii – dodaje Mnich.

Hans Joachim Godau, członek zarządu ds. finansowych i IT zaznaczy, że wytwarzany wyłącznie w Poznaniu Volkswagen Caddy, jest ważną pozycją w portfolio produkcyjnym marki. Zakład w Poznaniu dzięki modernizacjom może konkurować z najnowocześniejszymi zakładami produkcyjnymi w Europie. Posiada też wykwalifikowaną kadrę, która cały czas jest doszkalana i uzupełniana ze względu na coraz większe potrzeby produkcyjne.

– Naszym nadrzędnym celem było to, aby zmiany te przebiegły w sposób odpowiedzialny, z pełnym wsparciem pracowników, dlatego wspólnie z reprezentacją pracowników, OM NSZZ Solidarność uzgodniliśmy pakiet zabezpieczający miejsca pracy. Wśród głównych ustaleń zawartego porozumienia znalazły się m.in. gwarancje zatrudnienia oraz zapewnienie środków na przekwalifikowanie i rozwój pracowników. Tylko w ostatnich dwóch latach zrealizowaliśmy ponad 1800 szkoleń, których celem było przekwalifikowanie naszej załogi do pracy w nowych warunkach i w nowej roli – wyjaśnia Jolanta Musielak, członek zarządu Volkswagen Poznań ds. personalnych i organizacji.

CZYTAJ TAKŻE: Polskie ceny elektrycznego Volkswagena ID.3

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Wiosna ożywiła rynek motocykli

Poprawa pogody zmobilizowała motocyklistów. Tegoroczny sezon zaczyna się wcześniej niż w roku ubiegłym, o ...

BMW i Daimler łączą siły

Około 1200 specjalistów BMW i Daimlera będzie razem pracować nad technologiami automatycznego prowadzenia pojazdów. ...

Toyota RAV4 hybrid: Jak się wyróżnić

Samochód to nie tylko osiągi i emocje. To także forma sztuki, której podkreśleniu służą ...

Herbert Diess - nowy prezes Grupy Volkswagen

Prezes Diess wyjaśnił cel reformy w Volkswagenie

Nowy prezes zarządu Volkswagena, Herbert Diess starał się nazajutrz po nominacji przedstawić w uspokajający ...

Audi Q5 2.0 TDI : W poszukiwaniu fenomenu lidera

Popularność to ciężkie brzemię do udźwignięcia. Jest to w szczególności odczuwalne, gdy nie ma ...

Japońskie marki odbudują się szybko

Po głębokiej zapaści, która spowodowała spadek zysku operacyjnego o 38 proc. japońskie marki odbudują ...