Polskie ceny elektrycznego Volkswagena ID.3

Volkswagen wprowadza elektryczny model ID.3. Auto choć zostało pokazane oficjalnie we wrześniu 2019 roku, dopiero teraz doczekało się oficjalnego wejścia na rynek oraz prawie pełnego cennika. Najtańsza odmiana będzie dostępna od przyszłego roku za niecałe 130 tys. zł.

Publikacja: 26.08.2020 12:38

Polskie ceny elektrycznego Volkswagena ID.3

Foto: moto.rp.pl

To drugie w pełni elektryczne auto osobowe Volkswagena. ID.3 zostało zbudowane na nowej płycie podłogowej MEB. Światowa premiera odbyła się we wrześniu 2019 roku na międzynarodowych targach IAA we Frankfurcie. W Polsce pokazano je miesiąc później na Impact mobility rEVolution 2019, a w listopadzie ogłoszono start produkcji w niemieckich zakładach zlokalizowanych w Zwickau. Wszystko szło zgodnie z planem do czasu ogłoszenia pandemii. To właśnie przez nią koncern musiał wstrzymać zbierania zamówień na odmianę limitowaną „1st” (ruszyła dopiero czerwcu 2020 roku) i teraz przedstawił ofertę sprzedażową na rok 2020 i plany na rok 2021.

CZYTAJ TAKŻE: Volkswagen Golf GTI: Miks tradycji z nowoczesnością

""

Volkswagen ID.3 / Fot. Maciej Gis.

moto.rp.pl

Pełna oferta od 2021 roku
Zaprezentowanie ID.3 to dla Volkswagena przełomowy moment. Wraz z tym modelem zmienia się podejście do samej konfiguracji. W tym przypadku klient ma zakończyć cały proces w 11 krokach. Jest to znacząca różnica, gdyż skonfigurowanie np. Tiguana czy Passata zajmuje więcej czasu i jest o wiele bardziej skomplikowane. Uproszczenie procesu było możliwe dzięki zaproponowaniu klientom pakietów opcji oraz wielkości akumulatora i przyspieszenia. Oznacza to, że napęd ID.3 składa się z elektrycznego silnika o mocy 204 KM i 310 Nm, a do wyboru będą (docelowo) trzy warianty pojemności baterii: 45 kWh netto (Pure/Pure Performance), 58 kWh netto (Pro/Pro Performance) oraz 77 kWh netto (Pro S).

""

moto.rp.pl

Podstawowa odmiana ma zapewniać ok. 330 km zasięgu i w zależności od wariantu ma przyspieszać do 100 km/h w ok. 11 sekund (Pure) albo 9 sekund (Pure Performance). W przypadku „Pro” deklarowany zasięg wynosi 426 km, a przyspieszenie to odpowiednio ok. 9,5 sekundy (Pro) lub 7,3 sekundy (Pro Performance). Topowa odmiana „Pro S” ma największy zasięg 549 km i przyspiesza w 8,5 sekundy do 100 km/h.

""

moto.rp.pl

Gdy klient przebrnie przez pierwszą opcję konfiguratora, przyjdzie mu się jeszcze zmierzyć z wyborem: jednego z 6 kolorów (5 metalicznych w cenie 2620 zł lub 3270 zł w przypadku turkusowego Makena), 3 wariantów wykończenia wnętrza, 3 pakietów stylistycznych nadwozia, kół (dostępne są odmiany od 18- do 20-cali) oraz pakietami podzielonymi na Basic oraz Plus (Design, Infotainment, Comfort, Assistance i Sport). Nie zabraknie też wyposażenia opcjonalnego w którego skład wchodzi m.in.: pompa ciepła (5480 zł), kabel do ładowania z gniazdka domowego 230 V (750 zł) czy dywaniki materiałowe (470 zł).

Gdy klient przebrnie przez pierwszą opcję konfiguratora, przyjdzie mu się jeszcze zmierzyć z wyborem: jednego z 6 kolorów (5 metalicznych w cenie 2620 zł lub 3270 zł w przypadku turkusowego Makena), 3 wariantów wykończenia wnętrza, 3 pakietów stylistycznych nadwozia, kół (dostępne są odmiany od 18- do 20-cali) oraz pakietami podzielonymi na Basic oraz Plus (Design, Infotainment, Comfort, Assistance i Sport). Nie zabraknie też wyposażenia opcjonalnego w którego skład wchodzi m.in.: pompa ciepła (5480 zł), kabel do ładowania z gniazdka domowego 230 V (750 zł) czy dywaniki materiałowe (470 zł).

Pełna oferta ID.3 będzie dostępna w 2021 roku. W tym roku jeszcze będzie okrojona, gdyż auto można zamawiać w odmianach Pro Performance (z pakietami: podstawowym – ID.3 Pro Performance oraz Life, Business, Family i Style), jak też Pro S (z pakietami: podstawowym – ID.3 Pro S i Tour). W konfiguratorze znajduje się parę opcji do wyboru. Wśród nich można wymienić kolorystykę wnętrza (3 opcje), opcjonalne fotele Top-Sport „Plus” (tylko dla wersji ID.3 Pro S Tour), kolor nadwozia (6 opcji), pakiet zewnętrzy (2 opcje), koła (18-20 cali) oraz dodatki.

""

moto.rp.pl

W podstawowym wyposażeniu ID.3 jest bogato wyposażone. Niezależnie od wybranej opcji obsługuje ładowanie prądem zmiennym o mocy do 11 kW oraz stałym 100 lub 125 kW. Poza tym otrzymujemy:
− Volkswagen ID.3 Pro Performance – m.in. reflektory LED, system rozpoznawania znaków drogowych, Front Assist, Lane Assist, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, klimatyzacja automatyczna, podgrzewana kierownica, system multimedialny z 10-calowym ekranem czy oświetlenie wnętrza Ambient (10 kolorów).
− Volkswagen ID.3 Pro Performance Life – poza wyposażeniem ID.3 Pro Performance dodatkowo m.in. skórzana kierownica, podgrzewane fotele z przodu, gniazda USB-C z tyłu, ładowarka indukcyjna do telefonu oraz nawigacja.
− Volkswagen ID.3 Pro Performance Business – poza wyposażeniem ID.3 Pro Prerformance Life m.in. oświetlenie Ambient Plus (30 kolorów), bezkluczykowy dostęp do pojazdu (keyless access), automatyczne światła drogowe, otwór na długie przedmioty (np. narty, deskę snowboardową), wykończone skórą ekologiczną (boczki drzwi), przyciemniane szyby z tyłu czy kamera cofania.
− Volkswagen ID.3 Pro Performance Style – poza wyposażeniem ID.3 Pro Prerformance Life m.in. oświetlenie Ambient Plus (30 kolorów), bezkluczykowy dostęp do pojazdu (keyless access), automatyczne światła drogowe, otwór na długie przedmioty (np. narty, deskę snowboardową), szklany dach (nieotwierany), wykończone skórą ekologiczną (boczki drzwi) czy przyciemniane szyby z tyłu,
− Volkswagen ID.3 Pro Performance Family – poza wyposażeniem ID.3 Pro Prerformance Life m.in. regulowana podłoga bagażnika, dwustrefowa klimatyzacja, automatyczne światła drogowe, otwór na długie przedmioty (np. narty, deskę snowboardową), szklany dach (nieotwierany), wykończone skórą ekologiczną (boczki drzwi), przyciemniane szyby z tyłu czy kamera cofania.
− Volkswagen ID.3 Pro S – poza wyposażeniem ID.3 Pro Prerformance m.in. tapicerka siedzeń Comfort Design, oparcie tylnej kanapy składane i dzielone, 19-calowe felgi aluminiowe, ładowanie prądem stałym (DC) o mocy 125 kW.
− Volkswagen ID.3 Pro S Tour – poza wyposażeniem ID.3 Pro Performance Family m.in. wyświetlacz Head-up, przednie fotele ergoActive z elektryczną regulacją, asystent zmiany pasa ruchu, Traffic JamAssist, dzielona i składana tylna kanapa, ładowanie prądem stałym (DC) o mocy 125 kW.

""

moto.rp.pl

Ile kosztuje?
W tym momencie najtańsza cena ID.3 wynosi 155 890 zł za ID.3 Pro Performance. Pozostałe warianty kosztują od:
− ID.3 Pro Performance – 155 890 zł
− ID.3 Pro Performance Life – 164 490 zł
− ID.3 Pro Performance Business – 178 190 zł
− ID.3 Pro Performance Style – 178 990 zł
− ID.3 Pro S – 179 990 zł
− ID.3 Pro S Tour – 214 490 zł

""

moto.rp.pl

W przyszłym roku (2021) pojawi się dodatkowo tańsza bazowa odmiana. Wraz z prowadzeniem do oferty podstawowego wariantu „Pure”, minimalna cena ID.3 wynosić będzie mniej niż 130 tys. zł.

CZYTAJ TAKŻE: Volkswagen Nivus: Polo jako crossover coupe

""

moto.rp.pl

Volkswagen Financial Services przygotował dla ID.3 preferencyjne finansowanie Lease&Care w trzech opcjach: „S”, „M” lub „L”. W zależności od wyboru uwzględnia się w nich: pakiet przeglądów („S”, „M” i „L”), przedłużoną gwarancję („M” i „L”) oraz mobilność zastępczą na 10 dni („L”). Limitowana wersja „1st” za 167 190 zł w pakiecie „M” przy zerowej wpłacie własnej, okresie użytkowania 36 miesięcy oraz limicie rocznym 15 tys. km miesięczne będzie kosztować 2235 zł netto. Jeżeli jednak opłata wstępna wyniesie 30 proc. (40 778 zł), a reszta parametrów zostanie bez zmian, to miesięczna rata zmniejszy się do 967 zł netto.

""

moto.rp.pl

Z myślą o ładowaniu
Volkswagen nie zapomniał też o szybkim ładowaniu. Z tego względu została nawiązana współpraca m.in. z GreenWay Polska. Dzięki temu możliwe jest wykupienie taryfy: Free, Go, Plus w usłudze We Charge i ponoszenie mniejszych opłat za ładowanie. W przypadku klientów, którzy zamówili limitowaną odmianę „1st”, w standardzie otrzymują 2000 kWh (równowartości 2780 zł) rocznego darmowego ładowania na stacjach znajdujących się w aplikacji. Pierwsze zamówione egzemplarze z serii limitowanej „1st”, klienci będą mogli odebrać już we wrześniu br.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

To drugie w pełni elektryczne auto osobowe Volkswagena. ID.3 zostało zbudowane na nowej płycie podłogowej MEB. Światowa premiera odbyła się we wrześniu 2019 roku na międzynarodowych targach IAA we Frankfurcie. W Polsce pokazano je miesiąc później na Impact mobility rEVolution 2019, a w listopadzie ogłoszono start produkcji w niemieckich zakładach zlokalizowanych w Zwickau. Wszystko szło zgodnie z planem do czasu ogłoszenia pandemii. To właśnie przez nią koncern musiał wstrzymać zbierania zamówień na odmianę limitowaną „1st” (ruszyła dopiero czerwcu 2020 roku) i teraz przedstawił ofertę sprzedażową na rok 2020 i plany na rok 2021.

Pozostało 92% artykułu
Parking
Naszpikowane technologiami Volkswageny na wyciągnięcie ręki w niezwykłym finansowaniu
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech
Parking
Chińska droga do taniej elektromobilności