Dacia Spring Electric to samochód, który oferowany jest w chinach pod nazwą K-ZE. Jednak w odróżnieniu od swojego odpowiednika został przystosowany do europejskich wymagań. Ma długość 3734 mm, 1770 mm szerokości z lusterkami, wysokość nieco ponad 1,5 metra, a jego rozstaw osi to skromne 2423 mm. Mimo małych rozmiarów, auto zapewnia sporą przestrzeń ładunkową. Bagażnik ma objętość 300 litrów, a po złożeniu oparć drugiego rzędu siedzeń, zwiększa się ona do 600 litrów. Dacia chce wprowadzić również odmianę ciężarową. W tym przypadku objętość przestrzeni ładunkowej będzie opiewać na 800 litrów.
CZYTAJ TAKŻE: Raport niezawodności GTU | Samochody kompaktowe: Tipo zaskakuje, Dacia rozczarowuje
Jest to najmniejszy model w ofercie Dacii. Do jego napędu posłużył silnik elektryczny o mocy 45 KM, który pozwala rozpędzić się do 125 km/h. Jak na razie nie wiadomo w jakim czasie będzie można osiągnąć tą prędkość, gdyż producent nie upublicznił tych danych. Wiadomo natomiast, że po włączeniu trybu „ECO” będzie można ograniczyć moc do 31 KM, a prędkość maksymalną do 100 km/h.
Dacia Spring Electric.
Dacia w modelu Spring Electric wykorzystała akumulator o pojemności 26,8 kWh. Dzięki temu możliwe będzie przejechanie do 225 km w trybie mieszany i do 295 km w trybie miejskim. Naładowanie baterii z gniazdka (230V) ma zajmować do 14 godzin. Przy wykorzystaniu WallBoxa czas ten skróci się o 2/3. Oczywiście będzie również możliwość podłączenia auta do publicznych ładowarek. W tym przypadku moc ładowania wynosi do 30 kW. Choć nie jest to dużo, biorąc pod uwagę obecne standardy rynkowe, to pozwoli na naładowanie akumulatora do 80 proc. w niecałą godzinę.