Ford ogłasza plan produkcji akumulatorów. Chce produkować ponad 2 mln do 2026 r.

Ford, wykorzystując duży popyt na e-auta ogłosił serię inicjatyw dotyczących pozyskiwania surowców i podniesienia mocy produkcyjnych w fabrykach akumulatorów. Ma to pozwolić w docelowej rocznej produkcji 600 tys. pojazdów elektrycznych do końca 2023 r.

Publikacja: 25.07.2022 13:27

Ford ogłasza plan produkcji akumulatorów. Chce produkować ponad 2 mln do 2026 r.

Foto: mat. prasowe

Firma przedstawił plany globalnego portfolio pojazdów wspierających cele produkcyjne w ramach planu Ford+. Koncern liczy, że łączna roczna stopa wzrostu produkcji pojazdów elektrycznych przekroczy 90 proc. do 2026 roku, czyli będzie ponad dwukrotnie większa, niż prognozowany globalny wzrost w tej dziedzinie. - Nowa linia pojazdów elektrycznych Forda wzbudziła ogromny entuzjazm i popyt, więc korzystamy z naszego potencjału przemysłowego, by szybko osiągnąć odpowiednią skalę produkcji – powiedział Jim Farley, prezes i dyrektor generalny Forda oraz prezes Ford Model e.

Ford planuje zainwestować ponad 50 miliardów dolarów w opracowywanie i produkcję samochodów elektrycznych do 2026 roku, z zamiarem uzyskania całkowitej skorygowanej marży EBIT firmy na poziomie 10 proc. oraz 8 proc. marży EBIT na rynku samochodów elektrycznych do 2026 roku. Równolegle z tworzeniem przez Forda nowego łańcucha dostaw do produkcji samochodów elektrycznych, co sprzyja realizacji wcześniejszych zobowiązań w zakresie zrównoważonego rozwoju i praw człowieka, firma nadal planuje, że do 2030 roku ponad połowę jej globalnej produkcji będą stanowiły pojazdy elektryczne i że nie później niż w 2050 roku Ford osiągnie globalną neutralność węglową.

Czytaj więcej

Ford stawia na ekologię. Wykluczenie wody pitnej przy produkcji, redukcja odpadów

W Europie zakład Forda w Niehl w Kolonii jest obecnie poddawany gruntownej modernizacji, aby przygotować go do produkcji pojazdów elektrycznych, począwszy od 2023 roku. Obejmuje to budowę nowej hali o powierzchni 2500 metrów kwadratowych, gdzie na pięciu kondygnacjach będzie nakładana nowa powłoka wstępna. Przewiduje się, że pierwszy elektryczny samochód osobowy zjedzie z linii produkcyjnej w Kolonii w 2023 roku, a drugi model elektryczny będzie produkowany od połowy 2024 roku. Roczny poziom produkcji w nowym zakładzie ma osiągnąć 200 000 pojazdów rocznie. Przebudowa zakładu w Niehl jest znaczącym krokiem, pozwalającym Fordowi na osiągnięcie przyszłości opartej na napędach elektrycznych w Europie i przyczynia się do realizacji celu, jakim jest neutralność węglowa w całym europejskim obszarze produkcji, logistyki i dostaw do 2035 roku.

Foto: mat. prasowe

Ford planuje osiągnąć globalny volumen produkcji 600 000 samochodów elektrycznych do końca 2023 roku z następującymi modelami w ofercie:

270 000 sztuk Mustangów Mach‑E na rynki Ameryki Północnej, Europy i Chin

150 000 sztuk F-150 Lightning na rynek Ameryki Północnej

150 000 sztuk Transita EV na rynki Ameryki Północnej i Europy

30 000 sztuk całkowicie nowego SUV-a na rynki Europy, przy czym jego produkcja znacząco wzrośnie w 2024 roku.

Czytaj więcej

Volkswagen Golf eHybrid: Stara szkoła w nowym wydaniu

Firma przedstawił plany globalnego portfolio pojazdów wspierających cele produkcyjne w ramach planu Ford+. Koncern liczy, że łączna roczna stopa wzrostu produkcji pojazdów elektrycznych przekroczy 90 proc. do 2026 roku, czyli będzie ponad dwukrotnie większa, niż prognozowany globalny wzrost w tej dziedzinie. - Nowa linia pojazdów elektrycznych Forda wzbudziła ogromny entuzjazm i popyt, więc korzystamy z naszego potencjału przemysłowego, by szybko osiągnąć odpowiednią skalę produkcji – powiedział Jim Farley, prezes i dyrektor generalny Forda oraz prezes Ford Model e.

Pozostało 83% artykułu
Na prąd
Saudyjczycy budują swój pierwszy elektryczny samochód. Technologia z całego świata
Na prąd
Prognoza ekspertów: popyt na baterie do elektryków wzrośnie czterokrotnie do 2030 r.
Na prąd
Rewolucja w hybrydach plug-in. "Super akumulator" z zasięgiem 400 km
Na prąd
Auta wodorowe mogą jeździć po buspasie, ale nie mogą parkować za darmo w miastach
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Na prąd
Produkcja przeniesiona z Polski do USA. Ford będzie produkować akumulatory w Michigan