Firma przedstawił plany globalnego portfolio pojazdów wspierających cele produkcyjne w ramach planu Ford+. Koncern liczy, że łączna roczna stopa wzrostu produkcji pojazdów elektrycznych przekroczy 90 proc. do 2026 roku, czyli będzie ponad dwukrotnie większa, niż prognozowany globalny wzrost w tej dziedzinie. - Nowa linia pojazdów elektrycznych Forda wzbudziła ogromny entuzjazm i popyt, więc korzystamy z naszego potencjału przemysłowego, by szybko osiągnąć odpowiednią skalę produkcji – powiedział Jim Farley, prezes i dyrektor generalny Forda oraz prezes Ford Model e.
Ford planuje zainwestować ponad 50 miliardów dolarów w opracowywanie i produkcję samochodów elektrycznych do 2026 roku, z zamiarem uzyskania całkowitej skorygowanej marży EBIT firmy na poziomie 10 proc. oraz 8 proc. marży EBIT na rynku samochodów elektrycznych do 2026 roku. Równolegle z tworzeniem przez Forda nowego łańcucha dostaw do produkcji samochodów elektrycznych, co sprzyja realizacji wcześniejszych zobowiązań w zakresie zrównoważonego rozwoju i praw człowieka, firma nadal planuje, że do 2030 roku ponad połowę jej globalnej produkcji będą stanowiły pojazdy elektryczne i że nie później niż w 2050 roku Ford osiągnie globalną neutralność węglową.
Czytaj więcej
Strategia Forda uwzględnienia ochronę środowiska już na etapie produkcji auta. Teraz Ford chce zn...
W Europie zakład Forda w Niehl w Kolonii jest obecnie poddawany gruntownej modernizacji, aby przygotować go do produkcji pojazdów elektrycznych, począwszy od 2023 roku. Obejmuje to budowę nowej hali o powierzchni 2500 metrów kwadratowych, gdzie na pięciu kondygnacjach będzie nakładana nowa powłoka wstępna. Przewiduje się, że pierwszy elektryczny samochód osobowy zjedzie z linii produkcyjnej w Kolonii w 2023 roku, a drugi model elektryczny będzie produkowany od połowy 2024 roku. Roczny poziom produkcji w nowym zakładzie ma osiągnąć 200 000 pojazdów rocznie. Przebudowa zakładu w Niehl jest znaczącym krokiem, pozwalającym Fordowi na osiągnięcie przyszłości opartej na napędach elektrycznych w Europie i przyczynia się do realizacji celu, jakim jest neutralność węglowa w całym europejskim obszarze produkcji, logistyki i dostaw do 2035 roku.