Ford ogłasza plan produkcji akumulatorów. Chce produkować ponad 2 mln do 2026 r.

Ford, wykorzystując duży popyt na e-auta ogłosił serię inicjatyw dotyczących pozyskiwania surowców i podniesienia mocy produkcyjnych w fabrykach akumulatorów. Ma to pozwolić w docelowej rocznej produkcji 600 tys. pojazdów elektrycznych do końca 2023 r.

Publikacja: 25.07.2022 13:27

Ford ogłasza plan produkcji akumulatorów. Chce produkować ponad 2 mln do 2026 r.

Foto: mat. prasowe

Firma przedstawił plany globalnego portfolio pojazdów wspierających cele produkcyjne w ramach planu Ford+. Koncern liczy, że łączna roczna stopa wzrostu produkcji pojazdów elektrycznych przekroczy 90 proc. do 2026 roku, czyli będzie ponad dwukrotnie większa, niż prognozowany globalny wzrost w tej dziedzinie. - Nowa linia pojazdów elektrycznych Forda wzbudziła ogromny entuzjazm i popyt, więc korzystamy z naszego potencjału przemysłowego, by szybko osiągnąć odpowiednią skalę produkcji – powiedział Jim Farley, prezes i dyrektor generalny Forda oraz prezes Ford Model e.

Ford planuje zainwestować ponad 50 miliardów dolarów w opracowywanie i produkcję samochodów elektrycznych do 2026 roku, z zamiarem uzyskania całkowitej skorygowanej marży EBIT firmy na poziomie 10 proc. oraz 8 proc. marży EBIT na rynku samochodów elektrycznych do 2026 roku. Równolegle z tworzeniem przez Forda nowego łańcucha dostaw do produkcji samochodów elektrycznych, co sprzyja realizacji wcześniejszych zobowiązań w zakresie zrównoważonego rozwoju i praw człowieka, firma nadal planuje, że do 2030 roku ponad połowę jej globalnej produkcji będą stanowiły pojazdy elektryczne i że nie później niż w 2050 roku Ford osiągnie globalną neutralność węglową.

Czytaj więcej

Ford stawia na ekologię. Wykluczenie wody pitnej przy produkcji, redukcja odpadów

W Europie zakład Forda w Niehl w Kolonii jest obecnie poddawany gruntownej modernizacji, aby przygotować go do produkcji pojazdów elektrycznych, począwszy od 2023 roku. Obejmuje to budowę nowej hali o powierzchni 2500 metrów kwadratowych, gdzie na pięciu kondygnacjach będzie nakładana nowa powłoka wstępna. Przewiduje się, że pierwszy elektryczny samochód osobowy zjedzie z linii produkcyjnej w Kolonii w 2023 roku, a drugi model elektryczny będzie produkowany od połowy 2024 roku. Roczny poziom produkcji w nowym zakładzie ma osiągnąć 200 000 pojazdów rocznie. Przebudowa zakładu w Niehl jest znaczącym krokiem, pozwalającym Fordowi na osiągnięcie przyszłości opartej na napędach elektrycznych w Europie i przyczynia się do realizacji celu, jakim jest neutralność węglowa w całym europejskim obszarze produkcji, logistyki i dostaw do 2035 roku.

Foto: mat. prasowe

Ford planuje osiągnąć globalny volumen produkcji 600 000 samochodów elektrycznych do końca 2023 roku z następującymi modelami w ofercie:

270 000 sztuk Mustangów Mach‑E na rynki Ameryki Północnej, Europy i Chin

150 000 sztuk F-150 Lightning na rynek Ameryki Północnej

150 000 sztuk Transita EV na rynki Ameryki Północnej i Europy

30 000 sztuk całkowicie nowego SUV-a na rynki Europy, przy czym jego produkcja znacząco wzrośnie w 2024 roku.

Czytaj więcej

Volkswagen Golf eHybrid: Stara szkoła w nowym wydaniu

Firma przedstawił plany globalnego portfolio pojazdów wspierających cele produkcyjne w ramach planu Ford+. Koncern liczy, że łączna roczna stopa wzrostu produkcji pojazdów elektrycznych przekroczy 90 proc. do 2026 roku, czyli będzie ponad dwukrotnie większa, niż prognozowany globalny wzrost w tej dziedzinie. - Nowa linia pojazdów elektrycznych Forda wzbudziła ogromny entuzjazm i popyt, więc korzystamy z naszego potencjału przemysłowego, by szybko osiągnąć odpowiednią skalę produkcji – powiedział Jim Farley, prezes i dyrektor generalny Forda oraz prezes Ford Model e.

Pozostało jeszcze 83% artykułu
Na prąd
Największe w historii Mercedesa zamówienie na elektryczne ciężarówki
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Na prąd
Miał być hit a jest niewypał. Spada popyt na Teslę Cybertruck. W USA obniżka cen
Na prąd
Porsche weryfikuje plany elektryfikacji. Szansa na powrót spalinowego Macana
Na prąd
Polska będzie budować silniki elektryczne dla Hyundaia. Koreańczycy wybudują fabrykę
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Na prąd
Rewolucja w silnikach elektrycznych. Napęd zabudowany w kołach
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej