Plan redukcji wody słodkiej podczas produkcji aut rozpoczął się już w 2000 roku. Od tego czasu Ford zmniejszył swoje roczne zużycie słodkiej wody o ponad 78 proc. W przeliczeniu na liczby odpowiada to równowartości 47 miliardów litrów. W zakładzie montażowym Forda w Chennai przez ostatnie 10 lat zużycie słodkiej wody spadło z 7,3 m3 do poziomu 1,17 m3. Teraz część zużytej wody jest uzdatniania, a następnie wykorzystywana w działalności nieprodukcyjnej. Niemal 100 proc. ścieków przemysłowych jest poddawanych recyclingowi, a następnie wykorzystywanych ponownie w procesie produkcji.
Czytaj więcej
Z myślą o klientach komercyjnych Ford wprowadza kompleksowe rozwiązanie nazwane, które ma zwiększyć dyspozycyjność aut, obniżyć koszty eksploatacyjne i pomóc w przejściu na pojazdy elektryczne.
Również nowy zakład producenta w Tennessee (USA) dąży do zerowego poboru świeżej wody podczas procesów montażowych. Zakład polega włączenie na systemach ponownego wykorzystania i recyklingu. Również fabryka w indyjskim Sanand odpływ wody został doprowadzony do poziomu zero. Na terenie fabryki zamontowano zbiorniki zbierające wodę deszczową o pojemności 110.000 m3 używaną następnie do różnych zadań.
Ford nie kończy jednak na redukcji zużycia wody. Firma wdraża również procesy lepszego zarządzania odpadami. W ubiegłym roku wszystkie fabryki na całym świecie wysłały na wysypiska o 7 proc. mniej odpadów niż w 2020 roku. W ciągu pięciu lat Ford dąży do zmniejszenia ilości odpadów o kolejne 35 proc. Opracowywany jest również projekt eliminujący do 2030 roku całkowicie tworzywa sztuczne jednorazowego użytku z globalnej działalności Forda.
Czytaj więcej
Amerykańskie Stowarzyszenie Samochodowe przyznało Fordowi Mustangowi Mach-E tytuł najlepszego samochodu 2022 roku (AAA’s Best Overall Car 2022). Zebrane punkty wystarczyły, by zająć pierwsze miejsce w segmencie SUV-ów oraz triumfować w rankingu głównym.