Napęd elektryczny nie odgrywa większej roli w pojazdach użytkowych. Według danych agencji konsultingowej Inovev w Europie w 2020 roku tylko 2 proc. wszystkich nowo zarejestrowanych samochodów dostawczych było wyposażonych w napędy czysto elektryczne, a 0,9 proc. w napędy hybrydowe typu plug-in. Odpowiada to około 37 300 lub 13 400 pojazdom. W porównaniu z poprzednim rokiem jest to wzrost o 31 i 175 proc.

Nissan e-NV 200

Nissan e-NV 200

mat. prasowe

Producenci oferują łącznie 18 różnych e-modeli, z których bestsellerem jest Nissan e-NV200, Opel Vivaro-e i Mercedes e-Vito. Dominującym napędem był diesel z 92 procentami udziału w rynku, wyprzedzając silnik benzynowy z udziałem 3 procent. W 2020 r. w Europie zarejestrowano łącznie około 1,79 miliona lekkich samochodów dostawczych.

Czytaj więcej

4,25-tonowym elektrykiem z kategorią B
Opel Vivaro-e

Opel Vivaro-e

mat. prasowe

W przypadku samochodów ciężarowych udział pojazdów elektrycznych jest jeszcze mniejszy. W 0,4 proc. nowych rejestracji było wyposażone w napęd elektryczny, a kolejnym 0,1 proc. aut ciężarowych zastosowano hybrydę typu plug-in. Około 3 proc. nowych samochodów ciężarowych w Europie wykorzystuje jako paliwo gaz ziemny, a 97 proc. olej napędowy. W 2020 r. w Europie zarejestrowano łącznie około 283 400 ciężarówek.

Mercedes e-Vito

Mercedes e-Vito

mat. prasowe