Bardzo możliwe, że spora część rzeczy, na które patrzysz, została do ciebie dowieziona właśnie w Renault Masterach. Ten francuski dostawczak jest często wybierany m.in. przez firmy kurierskie, nie brakuje ich także w przedsiębiorstwach zajmujących się przewozami międzynarodowymi. Mastery są cenione za trwałość, niezły komfort jazdy i relatywnie niewielkie zużycie paliwa. Ale obecna generacja tego modelu jest na rynku już od 2010 roku. To oznacza, że czas na zmiany. Jakie będzie nowe, użytkowe Renault? Opływowe. Producent odpowiednio zaprojektował kształt kanciastego przecież z założenia auta – tak, by stawiał możliwie jak najmniejszy opór. Z przodu Master ma być bardziej aerodynamiczny o 20 proc, a opadająca linia dachu ma ograniczyć zawirowania powietrza za pojazdem. To wpłynie na dwie kluczowe w tych czasach kwestie – czyli na zużycie paliwa (ważne głównie dla klientów) i emisję CO2 (istotne dla producenta). Master otrzymał nawet od Renault przydomek „Aerovan”.
Nowy Renault Master
Czytaj więcej
Renault radykalnie zmienia koncepcję modelu Espace: minivan staje się prawdziwym SUV-em, który pomieści maksymalnie siedem pasażerów. Jest wyposażony w trzycylindrowy napęd hybrydowy o mocy 199 KM, a także opcjonalną wersję sportową Esprit Alpine.
Nowy Renault Master oferuje aż 20 wariantów nadwozia
Z zewnątrz zwracają uwagę wielkie reflektory. Przód prezentuje się masywnie. W gamie pojawi się siedem podstawowych kolorów, ale z wielu odbiorców z pewnością postawi na którąś z licznych barw specjalnych. Zmiany karoserii nie ograniczają się do stylistyki. Boczne drzwi poszerzono o 4 centymetry, a przestrzeń ładunkowa jest dłuższa o 10 centymetrów od tej znanej z poprzednika. W ofercie znajdzie się aż 20 wariantów nadwozia z przestrzenią ładunkową o powierzchni od 11 do 22 metrów sześciennych, a maksymalna ładowność sięgnie czterech ton. Klienci dostaną także wybór napędzanej osi. Master może być samochodem przednio- lub tylnonapędowym (w najdłuższej wersji nadwoziowej standardem jest RWD). Producent podkreśla także, że o 1,5 metra udało się zmniejszyć średnicę zawracania Mastera.
Nowy Renault Master