Aktualizacja: 17.03.2025 02:27 Publikacja: 10.09.2021 14:01
Foto: Skoda
Sygnatura „iV” służy w Skodzie do identyfikacji modeli z napędem w pełni elektrycznym lub hybrydowym typu plug-in. Marka produkuje obecnie cztery serie pojazdów z takim oznaczeniem. Są to hybrydy plug-in Superb iV, Octavia iV, Octavia RS iV, a także w pełni elektryczny Enyaq iV.
Do 2030 roku marka, zgodnie ze strategią Skoda Next Level, wprowadzi na rynek co najmniej trzy kolejne modele w pełni elektryczne, które pod względem rozmiarów będą usytuowane poniżej modelu Enyaq iV. Skoda nieco spokojniej i rozważniej podchodzi do elektromobilności i w zależności od rozwoju rynku marka dąży do tego, aby do 2030 r. jej całkowicie elektryczne modele stanowiły do 50–70 proc. sprzedaży w Europie. Strategia Next Level 2030 zakłada, że obecność Skody wśród pięciu najlepiej sprzedających się marek w Europie do 2030 roku.
Grupa Stellantis złożyła w USA zaskakujący wniosek patentowy. Chodzi o układ wydechowy do samochodów elektrycznych.
Operatorzy po raz kolejny dokonują korekt swoich cenników. W lutym najlepszym tego przykładem był Lidl czy Polenergia eMobility. Sprawdzamy ile aktualnie kosztuje ładowanie auta elektrycznego.
Tesla zmaga się ze znacznym spadkiem sprzedaży w Norwegii. Choć w ostatnich latach amerykańska firma była uważana za lidera rynku to dane dotyczące sprzedaży w pierwszych miesiącach 2025 roku korygują ten wizerunek.
W 2025 roku Tesla odnotowuje znaczne spadki sprzedaży na najważniejszych rynkach, przy czym szczególnie firma Elona Muska dotknięta zostanie w Chinach, Europie i Australii.
Rola Bałtyku jest kluczowa w kontekście transformacji europejskiego sektora energii. Akwen doskonale nadaje się do rozwoju morskiej energetyki wiatrowej, sprzyja też rozwojowi innych technologii niskoemisyjnych, w tym odnawialnego wodoru.
Denis Le Vot, szef Dacii opublikował pierwsze zdjęcie nowej Dacii Spring. Nowy model wkrótce będzie dostępny w Europie i ma kosztować poniżej 18 000 euro (75 tys. zł).
Jazda na motocyklu to z całą pewnością wielka przyjemność, o czym zaświadczy każdy, kto chociaż raz miał okazję – legalnie, podkreślmy – poprowadzić maszynę na dwóch kołach.
Skoda Enyaq to jeden z najpopularniejszych samochodów elektrycznych w Europie. Jest już jednak na rynku od ponad czterech lat, co oznacza, że to już najwyższa pora na odświeżenie.
Kodiaq to synonim przestronności a nowa wersja rodzinnego SUV-a jest jeszcze większa. Wygodny i przestronny samochód z oszczędnym napędem to dobry powód, by wyruszyć w drogę. Niekoniecznie daleką. Czym są mikropodróże i co zmienia dodatkowe 6 centymetrów?
Najnowsza generacja Skody Kodiaq doczekała się najmocniejszej odmiany. Spory SUV w wersji RS ma 265 KM z silnika benzynowego i osiąga 100 km/h w 6,3 s.
Rumunia odnawia flotę pociągów pasażerskich i właśnie ruszyły na tory pierwsze od blisko ćwierćwiecza nowe elektryczne pojazdy, choć z przygodami.
O godzinie 19:00, rozpocznie się cyfrowa premiera nowego modelu Skody. To elektryczny SUV Elroq, którego będzie można zobaczyć w Salonie Online. Skoda stawia na nowy rodzaj polskiej premiery auta, którego można zobaczyć bez konieczności wychodzenia z domu.
Czesi poszerzają swoją gamę modeli w Indiach. Nowy kompaktowy SUV pojawi się na rynku w 2025 roku. Skodę Kylaq będzie na indyjskim rynku kosztować 789 000 rupii.
120 kilometrów na prądzie? To możliwe i to, mimo że Skoda Kodiaq samochodem elektrycznym, czyli EV nie jest. To hybryda, czyli HEV, ale plug-in, czyli PHEV. Jak się w tym wszystkim połapać? Czym PHEV różni się od HEV i jakie daje to korzyści, na co dzień?
Skoda przedstawiła strategię dotyczącą aut elektrycznych w 2023 roku. Według niej do 2026 r. na rynku powinny pojawić się cztery zupełnie nowe modele elektryczne w tym kombi, które prawdopodobnie w dłuższej perspektywie miało zastąpić Octavię. Jednak teraz Klaus Zellmer, szef Skody odwołał planowany termin startu tego modelu.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas