Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 19.10.2025 17:02 Publikacja: 10.09.2021 14:01
Foto: Skoda
Sygnatura „iV” służy w Skodzie do identyfikacji modeli z napędem w pełni elektrycznym lub hybrydowym typu plug-in. Marka produkuje obecnie cztery serie pojazdów z takim oznaczeniem. Są to hybrydy plug-in Superb iV, Octavia iV, Octavia RS iV, a także w pełni elektryczny Enyaq iV.
Do 2030 roku marka, zgodnie ze strategią Skoda Next Level, wprowadzi na rynek co najmniej trzy kolejne modele w pełni elektryczne, które pod względem rozmiarów będą usytuowane poniżej modelu Enyaq iV. Skoda nieco spokojniej i rozważniej podchodzi do elektromobilności i w zależności od rozwoju rynku marka dąży do tego, aby do 2030 r. jej całkowicie elektryczne modele stanowiły do 50–70 proc. sprzedaży w Europie. Strategia Next Level 2030 zakłada, że obecność Skody wśród pięciu najlepiej sprzedających się marek w Europie do 2030 roku.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Norwegia od lat uchodzi za wzór rozwoju elektromobilności — teraz jednak rząd ogłosił, że znaczące ulgi dla kupu...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Ambitny program wsparcia zakupu zeroemisyjnych pojazdów ciężarowych okazał się klapą. W ciągu czterech miesięcy...
Operatorzy stacji ładowania alarmują: kradzieże kabli na stacjach ładowania rosną lawinowo, przynosząc szkody li...
Światowy rynek motoryzacyjny przyspiesza w kierunku elektryfikacji, ale nie wszyscy jadą w tym samym tempie. Z n...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Dodge wycofuje się z planów wprowadzenia do sprzedaży elektrycznego Charger Daytona SRT Banshee. Zamiast radykal...
Dziś wszystkie technologie, które będą pomagały przemysłowi w prognozowaniu i optymalizowaniu zużycia energii, są już dostępne. Redukcja strat i przestojów czy zwiększanie elastyczności systemu nigdy nie były prostsze – mówi Anna Nowak-Jaworska, prezeska Schneider Electric Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas