Sygnatura „iV” służy w Skodzie do identyfikacji modeli z napędem w pełni elektrycznym lub hybrydowym typu plug-in. Marka produkuje obecnie cztery serie pojazdów z takim oznaczeniem. Są to hybrydy plug-in Superb iV, Octavia iV, Octavia RS iV, a także w pełni elektryczny Enyaq iV.

Foto: Skoda-Enyaq_iV

Do 2030 roku marka, zgodnie ze strategią Skoda Next Level, wprowadzi na rynek co najmniej trzy kolejne modele w pełni elektryczne, które pod względem rozmiarów będą usytuowane poniżej modelu Enyaq iV. Skoda nieco spokojniej i rozważniej podchodzi do elektromobilności i w zależności od rozwoju rynku marka dąży do tego, aby do 2030 r. jej całkowicie elektryczne modele stanowiły do 50–70 proc. sprzedaży w Europie. Strategia Next Level 2030 zakłada, że obecność Skody wśród pięciu najlepiej sprzedających się marek w Europie do 2030 roku.

Foto: Skoda Octavia_RS_iV

Era elektromobilności w czeskiej marca rozpoczeła się we wrześniu 2019 roku, wraz z wprowadzeniem na rynek modelu Superb iV z napędem hybrydowym typu plug-in oraz w pełni elektrycznego CitiGoe iV. Następnie, we wrześniu 2020 roku, marka zrobiła największy jak dotychczas krok w stronę realizacji swojej strategii e-mobilności, wprowadzając na rynek model Enyaq iV – pierwszego w pełni elektrycznego SUV-a marki opartego na platformie MEB Grupy Volkswagen.