Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Aktualizacja: 15.12.2024 03:48 Publikacja: 10.09.2021 14:01
Foto: Skoda
Sygnatura „iV” służy w Skodzie do identyfikacji modeli z napędem w pełni elektrycznym lub hybrydowym typu plug-in. Marka produkuje obecnie cztery serie pojazdów z takim oznaczeniem. Są to hybrydy plug-in Superb iV, Octavia iV, Octavia RS iV, a także w pełni elektryczny Enyaq iV.
Do 2030 roku marka, zgodnie ze strategią Skoda Next Level, wprowadzi na rynek co najmniej trzy kolejne modele w pełni elektryczne, które pod względem rozmiarów będą usytuowane poniżej modelu Enyaq iV. Skoda nieco spokojniej i rozważniej podchodzi do elektromobilności i w zależności od rozwoju rynku marka dąży do tego, aby do 2030 r. jej całkowicie elektryczne modele stanowiły do 50–70 proc. sprzedaży w Europie. Strategia Next Level 2030 zakłada, że obecność Skody wśród pięciu najlepiej sprzedających się marek w Europie do 2030 roku.
Ceny ogniw litowo-jonowych gwałtownie spadają. Ale czy to przełoży się na niższe ceny samochodów elektrycznych? W przyszłości na pewno, ale póki co firmy chcą odzyskać zainwestowane pieniądze.
Tesla Model Y otrzyma młodszego brata. Elon Musk chce wprowadzić na rynek Model Q, który ma mieć około czterech metrów długości i pojawić się na rynku w 2025 roku za kwotę około 100 tys. zł.
Subsydia do samochodów elektrycznych mają na celu stymulowanie rynku, który w przypadku Polski, nadal jest na początkowej fazie rozwoju. Dotychczasowe działania ze strony państwa przynosiły wymierne korzyści. Jednak nowa propozycja programu dopłat nie ma nic wspólnego z przemyślaną koncepcją.
Niemieckie Stowarzyszenia nadzoru technicznego TÜV opublikowało tegoroczny raport przeglądów technicznych. Po raz pierwszy pod względem usterkowości zbadano dziesięć modeli w pełni elektrycznych.
Bank wspiera rozwój pasji, dlatego miał już w swojej ofercie konto gamingowe, atrakcyjne wizerunki kart płatniczych oraz skórek w aplikacji nawiązujących do gier. Teraz, chcąc dotrzeć do młodych, stworzył w ramach trybu kreatywnego swoją mapę symulacyjną w Fortnite, łącząc innowacyjną rozgrywkę z edukacją finansową i udostępniając graczom możliwość stworzenia w wirtualnym świecie własnego banku.
Chińska firma CATL jest producentem akumulatorów, a teraz prezentuje kompletną platformę przeznaczoną dla modeli elektrycznych. Pierwsze dane robią wrażenie.
Najnowsza generacja Skody Kodiaq doczekała się najmocniejszej odmiany. Spory SUV w wersji RS ma 265 KM z silnika benzynowego i osiąga 100 km/h w 6,3 s.
Rumunia odnawia flotę pociągów pasażerskich i właśnie ruszyły na tory pierwsze od blisko ćwierćwiecza nowe elektryczne pojazdy, choć z przygodami.
O godzinie 19:00, rozpocznie się cyfrowa premiera nowego modelu Skody. To elektryczny SUV Elroq, którego będzie można zobaczyć w Salonie Online. Skoda stawia na nowy rodzaj polskiej premiery auta, którego można zobaczyć bez konieczności wychodzenia z domu.
Kodiaq to synonim przestronności a nowa wersja rodzinnego SUV-a jest jeszcze większa. Wygodny i przestronny samochód z oszczędnym napędem to dobry powód, by wyruszyć w drogę. Niekoniecznie daleką. Czym są mikropodróże i co zmienia dodatkowe 6 centymetrów?
Czesi poszerzają swoją gamę modeli w Indiach. Nowy kompaktowy SUV pojawi się na rynku w 2025 roku. Skodę Kylaq będzie na indyjskim rynku kosztować 789 000 rupii.
120 kilometrów na prądzie? To możliwe i to, mimo że Skoda Kodiaq samochodem elektrycznym, czyli EV nie jest. To hybryda, czyli HEV, ale plug-in, czyli PHEV. Jak się w tym wszystkim połapać? Czym PHEV różni się od HEV i jakie daje to korzyści, na co dzień?
Choć wygląda niemal tak samo, jeździ kompletnie inaczej. Pod maską nowa Skoda Enyaq ma silnik elektryczny mocniejszy o 82 konie. Do tego większy moment obrotowy, nowy system zarządzania baterią i zmienione multimedia. A dla kochających luksus jest też wersja L&K.
Skoda przedstawiła strategię dotyczącą aut elektrycznych w 2023 roku. Według niej do 2026 r. na rynku powinny pojawić się cztery zupełnie nowe modele elektryczne w tym kombi, które prawdopodobnie w dłuższej perspektywie miało zastąpić Octavię. Jednak teraz Klaus Zellmer, szef Skody odwołał planowany termin startu tego modelu.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas