Zdecydowana większość respondentów zamiast środków własnych chce skorzystać z finansowania zewnętrznego. Badanie „Polak kupuje auto używane” przeprowadzone na zlecenie Santander Consumer Multirent wykazało, że samochód z drugiej ręki w tym roku planuje kupić co piąty mężczyzna i co dziesiąta kobieta (20 proc. w porównaniu do 10 proc.). Różnica może być związana z tym, że w czasach postępującej inflacji polskie kierowczynie wolą wstrzymać się od tego typu większych wydatków. Najczęściej z zamiarem zakupu pojazdu używanego noszą się też najmłodsi ankietowani w wieku 18-29 lat (22 proc.). Zapotrzebowanie na zakup samochodu używanego jest najwyższe również wśród mieszkańców wsi (23 proc. w porównaniu do 18 proc. ankietowanych z największych miast powyżej 250 tys. osób jak Warszawa, Wrocław i Kraków).
Czytaj więcej
Import używanych samochodów sięgnął dna i jest najniższy od 2014 roku. Kwietniowe wyniki importu używanych samochodów do Polski nie napawają optymizmem.
Ile polscy kierowcy zamierzają przeznaczyć na zakup auta używanego? Większość chce wydać na ten cel pomiędzy 10 a 30 tys. zł (47 proc.). W tej grupie jest najwięcej kobiet (60 proc. vs 44 proc. mężczyzn), osób między 50. a 59. rokiem życia (83 proc.) oraz 30-39 latków (50 proc.). - Ponadto co piąty polski kierowca planuje przeznaczyć na auto używane od 31 do 50 tys. zł – komentuje Paweł Śnigurski, specjalista ds. finansowania pojazdów używanych z Departamentu Sprzedaży i Współpracy z Importerami z Santander Consumer Multirent. W tej grupie jest najwięcej młodych osób przed 30. rokiem życia, co pozwala domniemywać, że podczas pandemii długo oszczędzali na ten cel środki lub też planują skorzystać z finansowania zewnętrznego. Co szósty kierowca chce przeznaczyć na zakup pojazdu z drugiej ręki od 51 do 100 tys. zł (17 proc.). Nie dziwi jednak fakt, że według naszego badania takie plany snują jedynie najbogatsi ankietowani z dochodem od 7 tys. zł netto w górę. Przeważająca liczba (53 proc.) ankietowanych chce skorzystać z finansowania zewnętrznego, w tym najwięcej z leasingu (20 proc). 47 proc. badanych zamierza przeznaczyć na ten cel własne środki.
Czytaj więcej
To najmocniejszy seryjnie produkowany luksusowy SUV na świecie. Ma 707 KM mocy i przyspiesza w 3,3 sekundy do setki, a takie osiągi zobowiązują.