IBRM Samar przygotowało raport, który pokazuje jak duży jest brak aut na rynku wtórnym. W kwietniu 2022 roku liczba sprowadzonych do Polski używanych samochodów była najniższa od 2014 roku. Jednym słabszym miesiącem był kwiecień 2020 r., ale wtedy covid19 i liczne lockdowny wstrzymały praktycznie wszystko. W kwietniu zarejestrowana 67 542 sprowadzone samochody. To tąpnięcie o 17 proc. rok do roku. Od stycznia 2022 roku sprowadzonych zostało 265,5 tys. używanych aut. Ponad 14 proc. mniej niż przed rokiem. Według danych Samaru najczęściej sprowadzane są samochody z rynku niemieckiego. Jednak tu w ujęciu rocznym liczba sprowadzonych aut zza zachodniej granicy zmniejszyła się o 25 proc. Za to dwucyfrowe wzrosty zanotował import z Austrii i Szwecji.
Czytaj więcej
Polacy darzą sympatią niemal wyłącznie marki europejskie. Wśród 10 najczęściej sprzedawanych marek aut używanych w 2021 roku, w pierwszej trójce znalazły się VW, Opel i Ford. W rankingu uplasowała się tylko jedna marka azjatycka – Toyota.
Dodatkowa zła wiadomość jest taka, że sprowadzamy coraz starsze samochody. W ostatnim miesiącu średnia wieku auta osiągnęła rekordowe 12,6 roku. Samochody z silnikami benzynowymi są nawet starsze - średnio mają 13,5 roku. Za to najmłodszą grupą aut pod kątem napędów są elektryki. Tu średni wiek pojazdu wynosi 5,6 roku. Najchętniej sprowadzanym samochodem jest Audi A4 i Opel Astra. Podium zamyka Volkswagen Golf, a na kolejnych miejscach uplasowało się BMW Serii 3, Audi A3, Opel Cors, Ford Focus i Ford Fiest.
Czytaj więcej
Badanie pochodzi z Niemiec i wydawać by się mogło, że tam najszybciej jeżdżą kierowcy BMW czy Mercedesa. Nic bardziej mylnego. Z analizy badania wynika, że najwięcej mandatów za zbyt szybką jazdę otrzymują kierowcy Skody i Forda.