W trzecim kwartale roku, Volkswagen odzyskał rentowność – podał Automotive News Europe. Ten sukces jest wynikiem gwałtownego wzrostu popytu w Chinach, mimo ogólnych spadków dostaw w czasie panującej pandemii COVID-19.

Volkswagen podał, że zysk operacyjny wyniósł 3,2 mld euro (3,8 mld USD). Oznacza to odrobienie strat po kiepskim drugim kwartale roku. Skorygowana rentowność operacyjna sprzedaży w przypadku samochodów osobowych spadła z 7,4 proc. do 5,4 proc. w porównaniu do tego samego okresu roku poprzedniego (dalej r/r). Jak zostało zaznaczone w oświadczeniu, poprawiające się wyniki są efektem prowadzonych redukcji kosztów z początku roku, które miały przeciwdziałać skutkom pandemii.

CZYTAJ TAKŻE: Volkswagen ID.4: Na obecną chwilę bez konkurencji

W dużej mierze, poprawiająca się sytuacja jest wynikiem coraz większym zapotrzebowaniem na rynku chińskim, czyli największym rynku zbytu dla producenta z Wolfsburga. W okresie od lipca do września, odnotowano wzrost zapotrzebowania o 3 proc. w porównaniu r/r. W skali globalnej liczba pojazdów dostarczonych do klientów, w trzecim kwartale roku, spadła o 1,1 proc. w porównaniu z tym samym kwartałem 12 miesięcy wcześniej. Globalne dostawy wzrosły we wrześniu o 3,3 proc., przekraczając po raz pierwszy w tym roku poziom z tego samego miesiąca w 2019 r. – powiedział Volkswagen. Z kolei przychody ze sprzedaży w okresie od lipca do września spadły o 3,4 proc. do 59,36 mld euro, ale płynność netto w trzecim kwartale poprawiła się do 24,8 mld euro, wobec 18,7 mld euro na koniec drugiego kwartału.

Volkswagen Phideon jest jednym z modeli oferowanych na rynku chińskim.

CZYTAJ TAKŻE: Volkswagen Caddy: Bardziej Golf niż dostawczak

W nocie do klientów, analityk Jefferies Philippe Houchois opisał wyniki Volkswagena za trzeci kwartał jako „solidne wyniki z dużą ilością gotówki, ale stosunkowo słabe w kontekście ożywienia w sektorze motoryzacyjnym” – podał Automotive News Europe. Sytuacja w czwartym kwartale może okazać się już nie tak dobra. Druga fala pandemii COVID-19, znowu może zakłócić cykle produkcyjne i globalne dostawy. Nie pomaga wprowadzenie ścisłej krajowej blokady, która od środy obowiązuje m.in. we Francji czy Niemczech. Mimo to, producent samochodów stwierdził, że podczas gdy jego zysk za cały rok 2020 będzie „znacznie niższy” niż w 2019 roku, będzie on nadal na plusie.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

VW Passaty i Skody Superb będą produkowane w Turcji

Volkswagen potrzebuje nowej fabryki. Te w Niemczech wykorzystane zostaną do produkcji modeli elektrycznych. Nowy ...

Polska zagłębiem produkcji nowoczesnych silników

We wtorek, 29 października Toyota Motor uruchomi w Jelczu Laskowicach swoją najnowszą fabrykę w ...

Od zaopatrzeniowca do szefa.VW ma nowego dyrektora zarządzającego

Rada nadzorcza Volkswagena zastąpiła Herberta Diessa, dotychczasowego dyrektora zarządzającego, Ralfem Brandsaetterem, który od lat ...

Druga w tym roku podwyżka opłaty paliwowej. Obowiązuje od dziś

Cieszyliście się z niskich cen na stacjach paliw? Korzystajcie, dopóki możecie, ponieważ już niedługo ...

Ekspansja nowych marek na Stary Kontynent

W 2021 roku pojawi się na europejskim rynku motoryzacyjnym kilka nowych marek. Większość z ...

Polska firma wyrzucona z budowy drogi ekspresowej

Tym razem nie włoska, a polska firma została wyrzucona z budowy drogi ekspresowej. Generalna ...