Volkswagen ID.4: Na obecną chwilę bez konkurencji

Niemiecki koncern – Volkswagen – opublikował cennik modelu ID.4. W edycji „1ST” kosztuje od 202 390 zł. Jak się ta cena ma do elektrycznej konkurencji dostępnej na rynku?

Publikacja: 11.10.2020 07:28

Volkswagen ID.4: Na obecną chwilę bez konkurencji

Foto: Volkswagen ID.4

Model ID.4 jest drugim modelem zbudowanym na platformie MEB, dedykowanej samochodom elektrycznym. Pierwszym był ID.3, który stał się prekursorem nowej generacji aut Volkswagena. ID.4 w odróżnieniu od swojego mniejszego brata jest SUVem. Ma długość 4584 mm, szerokość 1852 mm, wysokość 1631 mm oraz rozstaw kół 2771 mm. Objętość bagażnika wynosi od 543 do 1575 litra. Masa własna wynosi natomiast 2124 kg, a ładowność od 451-611 kg. Do jego napędu posłużył ten sam układ co w mniejszym ID.3. Tym samym silnik napędza tylną oś, a moc maksymalna to 204 KM.

CZYTAJ TAKŻE: Autonomiczne pojazdy Volkswagena będą testowane w Chinach

""

Volkswagen ID.4

Foto: moto.rp.pl

Auto ma dwie wersje wyposażenia: „1ST” oraz „1ST MAX”. Pierwsza z nich została wyceniona na 202 390 zł, a druga na 243 990 zł. 1ST charakteryzuje się m.in. 20-calowymi kołami, pakietem Style, przyciemnianymi tylnymi szybami, podgrzewanymi przednimi fotelami oraz kierownicą, klimatyzacją dwustrefową, zestawem nawigacyjnym Discover Pro, oraz licznymi systemami asystującymi. Bogatsza natomiast ma dodatkowo: matrycowe reflektory LED, tylne diodowe lampy w technologii 3D, 21-calowe koła, progresywny układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu i adaptacyjne zawieszenie DCC, 3-strefową klimatyzację, wyświetlacz head-up z technologią rozszerzonej rzeczywistości, 12-calowy ekran systemu infotainment czy gniazdo CCS do szybkiego ładowania. Obie odmiany z pierwszej edycji, nie można doposażać. Są one prekonfigurowane przez producenta. Innymi słowy albo klient zdecyduje się na któryś z nich albo będzie musiał poczekać na wprowadzenie pozostałych wariatorów.

""

Foto: moto.rp.pl

Volkswagen wprowadzając ID.4 na rynek, miał pełną świadomość, że w tym momencie jest to samochód bezkonkurencyjny, przynajmniej do momentu pojawienia się m.in. Skody Enyaq iV (4648 mm długości). Biorąc pod uwagę dostępny park pojazdów elektrycznych, większość aut typu SUV jest albo dłuższa i mocniejsza albo mniejsza i słabsza. Dla przykładu można wymienić:

– Tesla Model X – 5037 mm długości; moc 525 KM – od 385 490 zł
– Mercedes EQC – 4762 mm długości; 408 KM – od 334 900 zł
– Jaguar i-Pace – 4682 mm długości; 400 KM – od 359 500 zł
– BMW iX3 – 4734 mm długości; 286 KM – od 282 900 zł
– Audi e-tron – 4901 mm długości; 313 KM – od 308 400 zł
– Peugeot e-2008 – 4300 mm długości; 136 KM – od 149 700 zł
– Citroen C4 III – 4354 mm długości; 136 KM – od 125 000 zł

""

Foto: moto.rp.pl

Z zestawienia wynika, że pod względem długości równać się z nim może Jaguar i-PACE, BMW iX3 oraz Mercedes EQC. Jednak jak weźmie się pod uwagę moc, to porównanie traci sens. Tak naprawdę konkurencją dla ID.4 mogą być jego grupowi „bracia”. Nie ma jednak jeszcze oficjalnych cenników dla Skody Enyaq iV. Oznaca to, że na tą chwilę Volkswagen stworzył nowy segment elektrycznych SUVów.

CZYTAJ TAKŻE: Polskie ceny elektrycznego Volkswagena ID.3

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Model ID.4 jest drugim modelem zbudowanym na platformie MEB, dedykowanej samochodom elektrycznym. Pierwszym był ID.3, który stał się prekursorem nowej generacji aut Volkswagena. ID.4 w odróżnieniu od swojego mniejszego brata jest SUVem. Ma długość 4584 mm, szerokość 1852 mm, wysokość 1631 mm oraz rozstaw kół 2771 mm. Objętość bagażnika wynosi od 543 do 1575 litra. Masa własna wynosi natomiast 2124 kg, a ładowność od 451-611 kg. Do jego napędu posłużył ten sam układ co w mniejszym ID.3. Tym samym silnik napędza tylną oś, a moc maksymalna to 204 KM.

Pozostało 81% artykułu
Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy