Model ID.4 jest drugim modelem zbudowanym na platformie MEB, dedykowanej samochodom elektrycznym. Pierwszym był ID.3, który stał się prekursorem nowej generacji aut Volkswagena. ID.4 w odróżnieniu od swojego mniejszego brata jest SUVem. Ma długość 4584 mm, szerokość 1852 mm, wysokość 1631 mm oraz rozstaw kół 2771 mm. Objętość bagażnika wynosi od 543 do 1575 litra. Masa własna wynosi natomiast 2124 kg, a ładowność od 451-611 kg. Do jego napędu posłużył ten sam układ co w mniejszym ID.3. Tym samym silnik napędza tylną oś, a moc maksymalna to 204 KM.
CZYTAJ TAKŻE: Autonomiczne pojazdy Volkswagena będą testowane w Chinach
Volkswagen ID.4
Auto ma dwie wersje wyposażenia: „1ST” oraz „1ST MAX”. Pierwsza z nich została wyceniona na 202 390 zł, a druga na 243 990 zł. 1ST charakteryzuje się m.in. 20-calowymi kołami, pakietem Style, przyciemnianymi tylnymi szybami, podgrzewanymi przednimi fotelami oraz kierownicą, klimatyzacją dwustrefową, zestawem nawigacyjnym Discover Pro, oraz licznymi systemami asystującymi. Bogatsza natomiast ma dodatkowo: matrycowe reflektory LED, tylne diodowe lampy w technologii 3D, 21-calowe koła, progresywny układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu i adaptacyjne zawieszenie DCC, 3-strefową klimatyzację, wyświetlacz head-up z technologią rozszerzonej rzeczywistości, 12-calowy ekran systemu infotainment czy gniazdo CCS do szybkiego ładowania. Obie odmiany z pierwszej edycji, nie można doposażać. Są one prekonfigurowane przez producenta. Innymi słowy albo klient zdecyduje się na któryś z nich albo będzie musiał poczekać na wprowadzenie pozostałych wariatorów.