Volkswagen Caddy: Bardziej Golf niż dostawczak

Volkswagen prezentuje piątą generację modelu Caddy. Auto zbudowane jest na nowej platformie Golfa MQB i ma dostęp do wielu nowoczesnych technologi.

Publikacja: 10.11.2020 12:33

Volkswagen Caddy: Bardziej Golf niż dostawczak

Foto: moto.rp.pl

Żaden Volkswagen nigdy nie miał tak dużego znaczenia dla przemysłu motoryzacyjnego w Polsce. Od dobrego przyjęcia nowego modelu przez klientów zależy przyszłość i spokojny byt fabryki w Poznaniu. Nowa generacja budowana będzie wyłącznie w Polsce. Po pierwszym kontakcie z Caddy można śmiało stwierdzić, że szefowie i pracownicy Volkswagen Poznań mogą spać spokojnie. Jeszcze nigdy to auto nie było tak lifestylowe, zdigitalizowane i miało na pokładzie tyle nowoczesnej technologi. Volkswagen Caddy numer pięć wkroczył w nowoczesność i przeniósł świat aut dostawczych w zupełnie nowy wymiar.

""

Volkswagen Caddy.

Foto: moto.rp.pl

Wszystko nowe
Poprzedni model, który z modyfikacjami był produkowany od 2003 roku opierał się na technologii Golfa V. Przeskok jest więc ogromny, bo teraz auto oparte jest na najnowszej platformie grupy Volkswagena – MQB evo. A to oznacza przede wszystkim postęp w zakresie dostępnych systemów wspomagania, które są obecnie na poziomie Golfa VIII np. półautonomiczna jazda, wspomaganie manewrowania z przyczepą (Trailer Assist) i wiele, wiele innych. Już po nadwoziu widać, że pożegnano się z barokową przeszłością. To auto wygląda bardziej jak pokazowy showcar niż wdrożony do produkcji seryjnej użytkowy model. Raczej rzadko spotyka się stylistyczne smaczki w tego typu autach a tu jest ich sporo.

""

Foto: moto.rp.pl

Najważniejszym modelem będzie nieoszklona, użytkowa wersja – Caddy Cargo. To najpopularniejszy model w swoim segmencie na rynku niemieckim, który ma obecnie zmienione tylne zawieszenia na klasyczny układ osi z drążkiem Panharda. To dobra wiadomość dla wszystkich kurierów, bo dzięki temu poprawi się komfort jazdy. Caddy już nie będzie miał tendencji do podskakiwania podczas jazdy z pustą paką. Takie rozwiązanie pozwoliło też na zwiększenie przestrzeni bagażowej. Teraz zmieszczą się tu dwie europalety.

""

Foto: moto.rp.pl

Digitalizacja wnętrza
We wnętrzu wersji osobowej w ogóle nie czujemy roboczego charakteru auta. Mamy tu dobrą jakość materiałów, opcjonalnie dostępne cyfrowe zegary (Digital Cocpit), duży wyświetlacz nawigacji (10 cali) czy mobilne usługi online. Nowy Caddy to zdecydowanie najbardziej nowoczesny samochód w tym segmencie. Do tego mamy bardzo dobrą pozycję za kierownicą z pełną regulacją fotela i kolumny kierownicy. Wszystko tak jak w osobowym aucie. Tylko nad głową jest ogrom miejsca. W osobowej wersji pomieści się nawet siedem osób, są też takie dogodności jak domykanie przesuwanych bocznych drzwi i tylnej klapy, 18 calowe felgi, system bezkluczykowego dostępu czy ogromny szklany dach (1,4 m2). No i ogromny bagażnik. Do żadnego innego auta o długości 4,5 metra nie zapakujecie tyle co do Caddy.

""

Foto: moto.rp.pl

Początkowo Caddy dostępny będzie wyłącznie z silnikami wysokoprężnymi. Później pojawią się również jednostki benzynowe i napędzane gazem ziemnym, ale też modele z napędem na cztery koła. Podstawowy silnik diesla o mocy 75 KM jest oferowany tylko dla Caddy Cargo. Poza tym dostępny będzie 2.0 TDI w wariantach o mocy 102 KM 122 KM. Volkswagen Caddy ze 122-konnym silnikiem wysokoprężnym i siedmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią biegów bardzo dobrze radził sobie podczas pierwszych jazd. Przy okazji przypomniał o sobie coraz rzadziej pojawiający się w autach testowych stary, dobry diesel. I wiecie co, dobrze się jeździ autem z silnikiem wysokoprężnym. Małe spalanie, dobra kultura pracy, wysoki moment obrotowy – właściwie trudno znaleźć jakikolwiek minusy.

""

Volkswagen Caddy.

Foto: moto.rp.pl

Nowy Volkswagen Caddy jest sporo większy od swojego poprzednika (ponad 6 cm na szerokość, 9 cm długość, ponad 7 cm rozstaw osi), ale przede wszystkim od niego nowocześniejszy. W wersji osobowej to jedno z najbardziej uniwersalnych aut. W bagażniku zmieścicie rower na stojąco, we wnętrzu nawet siedem osób, a przesuwane drwi pozwolą łatwo wyjść z auta na parkingu. Można by wręcz powiedzieć, że to najbardziej użytkowa wersja Golfa jaka obecnie jest na rynku.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

19.02.20 , Foto: Henning ScheffenNEW Caddy Premiere in DŸsseldorfHier Cockpits der alten GenerationHENNING SCHEFFEN PHOTOGRAPHYMOBIL: 01773193050 . WWW.SCHEFFEN.DEinfo@SCHEFFEN.DEFriedrich-Engels-Str. 3130880 LaatzenRegion Hannover / Niedersachsen / GERMANY

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Żaden Volkswagen nigdy nie miał tak dużego znaczenia dla przemysłu motoryzacyjnego w Polsce. Od dobrego przyjęcia nowego modelu przez klientów zależy przyszłość i spokojny byt fabryki w Poznaniu. Nowa generacja budowana będzie wyłącznie w Polsce. Po pierwszym kontakcie z Caddy można śmiało stwierdzić, że szefowie i pracownicy Volkswagen Poznań mogą spać spokojnie. Jeszcze nigdy to auto nie było tak lifestylowe, zdigitalizowane i miało na pokładzie tyle nowoczesnej technologi. Volkswagen Caddy numer pięć wkroczył w nowoczesność i przeniósł świat aut dostawczych w zupełnie nowy wymiar.

Pozostało 86% artykułu
Za Kierownicą
Podróż Rolls-Roycem Ghost po USA. Wyjątkowość miejsc i chwil
Za Kierownicą
Porsche elektrycznie. Jazda po torze e-nowościami i bicie rekordu
Za Kierownicą
Skoda Kodiaq: SUV, który potrafi wszystko
Za Kierownicą
Porsche Taycan Cross Turismo 4S: Zwykła podróż na prądzie przez pół Europy
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Za Kierownicą
Audi S8: S jak sport, siła i subtelność