W trzecim kwartale roku, Volkswagen odzyskał rentowność – podał Automotive News Europe. Ten sukces jest wynikiem gwałtownego wzrostu popytu w Chinach, mimo ogólnych spadków dostaw w czasie panującej pandemii COVID-19.

Volkswagen podał, że zysk operacyjny wyniósł 3,2 mld euro (3,8 mld USD). Oznacza to odrobienie strat po kiepskim drugim kwartale roku. Skorygowana rentowność operacyjna sprzedaży w przypadku samochodów osobowych spadła z 7,4 proc. do 5,4 proc. w porównaniu do tego samego okresu roku poprzedniego (dalej r/r). Jak zostało zaznaczone w oświadczeniu, poprawiające się wyniki są efektem prowadzonych redukcji kosztów z początku roku, które miały przeciwdziałać skutkom pandemii.

CZYTAJ TAKŻE: Volkswagen ID.4: Na obecną chwilę bez konkurencji

W dużej mierze, poprawiająca się sytuacja jest wynikiem coraz większym zapotrzebowaniem na rynku chińskim, czyli największym rynku zbytu dla producenta z Wolfsburga. W okresie od lipca do września, odnotowano wzrost zapotrzebowania o 3 proc. w porównaniu r/r. W skali globalnej liczba pojazdów dostarczonych do klientów, w trzecim kwartale roku, spadła o 1,1 proc. w porównaniu z tym samym kwartałem 12 miesięcy wcześniej. Globalne dostawy wzrosły we wrześniu o 3,3 proc., przekraczając po raz pierwszy w tym roku poziom z tego samego miesiąca w 2019 r. – powiedział Volkswagen. Z kolei przychody ze sprzedaży w okresie od lipca do września spadły o 3,4 proc. do 59,36 mld euro, ale płynność netto w trzecim kwartale poprawiła się do 24,8 mld euro, wobec 18,7 mld euro na koniec drugiego kwartału.

Volkswagen Phideon jest jednym z modeli oferowanych na rynku chińskim.

CZYTAJ TAKŻE: Volkswagen Caddy: Bardziej Golf niż dostawczak

W nocie do klientów, analityk Jefferies Philippe Houchois opisał wyniki Volkswagena za trzeci kwartał jako „solidne wyniki z dużą ilością gotówki, ale stosunkowo słabe w kontekście ożywienia w sektorze motoryzacyjnym” – podał Automotive News Europe. Sytuacja w czwartym kwartale może okazać się już nie tak dobra. Druga fala pandemii COVID-19, znowu może zakłócić cykle produkcyjne i globalne dostawy. Nie pomaga wprowadzenie ścisłej krajowej blokady, która od środy obowiązuje m.in. we Francji czy Niemczech. Mimo to, producent samochodów stwierdził, że podczas gdy jego zysk za cały rok 2020 będzie „znacznie niższy” niż w 2019 roku, będzie on nadal na plusie.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Historia motoryzacji | Opel GT: Butelka Coca-Coli na kołach

Nieco ponad 50 lat temu na rynku pojawił się Opel GT. To jeden z ...

Tesla zarabia, a Musk się wścieka

Tesla po raz pierwszy w historii zarabia. Przez ostatnie trzy kwartały Amerykanie są na ...

Twój pies boi się fajerwerków? Ford pomoże…

Ford, w ramach inicjatywy Interwencje chce pomóc psom, które boją się hałasu. Innowacyjna buda ...

Sprzedaż aut elektrycznych na świecie. Polska daleko w tyle

W pierwszej połowie roku Niemcy wysunęły się przed Norwegię na lidera sprzedaży aut elektrycznych ...

Galeria | Skoda Scala: Nowy rozdział

Najnowszy model Skody to kompaktowa Scala. Zbudowana na platformie MQB A0, na której powstaje ...

Hulajnogi i auta będą jak Netflix. W abonamencie

Operatorzy współdzielonych pojazdów wprowadzają nowy, tzw. subskrypcyjny model wynajmu. Za stałą miesięczną opłatę już ...