Z tego artykułu dowiesz się:
- Dlaczego BYD osiąga największe wzrosty sprzedaży na rynku brytyjskim?
- W jaki sposób różnice w polityce handlowej wpływają na działalność BYD w Europie?
- Jakie inwestycje i strategie pomogły BYD zdominować brytyjski rynek motoryzacyjny?
Wrzesień 2025 roku przyniósł wynik, jakiego nikt się nie spodziewał. BYD zaliczył wynik 11 271 sprzedanych samochodów – o 880 proc. więcej niż rok wcześniej. W efekcie Wielka Brytania stała się największym rynkiem zagranicznym BYD na świecie, wyprzedzając Niemcy i Australię. Od początku roku Chińczycy dostarczyli tu już ponad 35 tysięcy aut, co dało im 2,2 proc. udziału w rynku, a we wrześniu – aż 3,6 proc. To spektakularny wynik, zważywszy, że BYD rozpoczął sprzedaż na Wyspach dopiero w 2023 r.. W ciągu niespełna trzech lat marka wyprzedziła takie firmy jak Renault czy Seat i stała się jednym z najdynamiczniej rosnących graczy na rynku europejskim.
Seal U DM-i
Największym hitem w ofercie BYD w Wielkiej Brytanii jest Seal U DM-i, hybrydowy SUV typu plug-in (PHEV) wyposażony w technologię Dual Mode, łączącą napęd elektryczny i spalinowy. To właśnie ten model odpowiada za większość sprzedaży i regularnie pojawia się w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych hybryd plug-in w Wielkiej Brytanii. Z danych SMMT (Society of Motor Manufacturers and Traders) wynika, że wrzesień był rekordowym miesiącem dla całego rynku elektryków – zarejestrowano prawie 73 tys. samochodów BEV, a sprzedaż hybryd plug-in rosła jeszcze szybciej. Co ciekawe, obok takich hitów jak Kia Sportage, Ford Puma i Nissan Qashqai, w zestawieniach pojawiły się również chińskie modele – Jaecoo 7 i BYD Seal U.
Czytaj więcej
Elektryczny SUV BYD Sealion 7 ma być szybki. Nie tylko na drodze, ale i podczas ładowania. Na dod...