Wszystko zaczęło się od Holendra o nazwisku Ben Pon. Był kwiecień 1947 roku, kiedy Pon, przyszły generalny importer marki VW w Niderlandach, odwiedza fabrykę w Wolfsburgu i proponuje wdrożenie do produkcji małej furgonetki. Na spotkaniu z dyrektorem fabryki sporządza nawet odpowiedni szkic z zabudowanym furgonem opartym na garbusie o ładowności 750 kg, tylnym na pędem i silnikiem zabudowanym z tyłu. Auto powstało i ochrzczono je Bulli od pierw szych liter słów Bus Lieferwagen. Model okazał się strzałem w dziesiątkę. Trafił też na rynek amerykański i tam pokochali go hipisi. Był motoryzacyjnym odzwierciedleniem sloganu „Flower Power”. Ten samochód nie tylko zapoczątkował erę bardzo udanych dostawczych Volkswagenów, ale również stał się symbolem wolności i podróży. 76 lat później nowa generacja chce być zupełnie inna, a za razem tak podobna do swojego protoplasty.
Volkswagen ID. Buzz
Jedna rzecz udała się Volkswagenowi już na dzień dobry. Ten samochód niesamowicie ciekawi i przyciąga uwagę. Można śmiało powiedzieć, że jest to najbardziej stylistycznie udany model z rodziny ID, ciekawy jak żaden inny aktualny VW od bardzo, bardzo dawna. Tak powstają auta, które zapisują się na stałe w historii motoryzacji. Trzeba było mieć sporo odwagi, żeby wprowadzić samochód o tak odważnej stylizacji do produkcji seryjnej. Jest na wskroś nowoczesny, ale już na pierwszy rzut oka widać, że ten projekt ma w sobie elementy retro. ID. Buzz jest oferowany w wersji osobowej i cargo. I co ciekawe, liczba zamówień pomiędzy tymi wersjami rozkłada się niemal dokładnie po połowie. I jakoś to nie dziwi, bo Cargo to też prawdziwy majstersztyk. Kto by nie chciał mieć logotypu swojej firmy na tak urokliwej i ekstrawaganckiej karoserii. Zresztą wszystkie, jakie widziałem do tej pory na ulicy, miały wyjątkowe grafiki na karoserii.
Czytaj więcej
Volkswagen przeniesie do Polski z Niemiec część produkcji Golfa, jednego z najpopularniejszych aut w Europie – dowiedziała się „Rzeczpospolita”. Decyzję w tej sprawie podjęła w połowie listopada 2023 r. rada nadzorcza Volkswagen AG.
Volkswagen ID. Buzz