Światowy gigant motoryzacji wycofuje się z systemów Android Auto i Apple CarPlay

Dla większości marek samochodowych wsparcie systemów Google’a i Appla staje się coraz bardziej proste. Użytkownicy też lubią przerzucać ekrany swoich telefonów na ekrany w samochodach. Używają programów do odtwarzania muzyki czy nawigacji. Jednak teraz General Motors nie chce więcej wspierać tych systemów.

Publikacja: 16.12.2023 21:10

System Apple CarPlay i Android Auto zniknie z modeli marek GM

System Apple CarPlay i Android Auto zniknie z modeli marek GM

Foto: AdobeStock

Ważni ludzie w GM, który produkuje samochody marek Buick, Cadillac, Chevrolet czy GMC zasłaniają się kwestiami bezpieczeństwa. GM ogłosił, że na początku przyszłego roku, że zacznie wycofywać łączność ze smartfonami Apple CarPlay i Android Auto w swoich nowych modelach elektrycznych. Decyzja giganta samochodowego z Detroit jest o tyle niezrozumiała, że kopiowanie telefonów na ekrany samochodów cieszy się ogromną popularnością wśród kierowców.

GM twierdzi, że Apple CarPlay i Android Auto stwarzają niebezpieczeństwo

GM podjęcie decyzji zasłania korzyściami wynikającymi z planowania tras na oryginalnej nawigacji związanej z tego systemu ładowania elektryków. To jednak słabe argumenty zabrania klientom ulubionej funkcji. Tim Babbitt, dyrektor ds. produktów informacyjno-rozrywkowych w GM twierdzi, że połączenie z systemami Apple CarPlay i Android Auto znika z powodu bezpieczeństwa. Według Babbitta systemy mają problemy ze stabilnością, słabe połączenia, wolne odpowiedzi i zerwanie połączenia. W momencie kiedy występują opisane przez Babbitta problemy kierowcy ponownie sięgają po telefon, odrywając wzrok od drogi i tym samym stwarzają niebezpieczeństwo.

Czytaj więcej

Warszawa nadal bez wschodniego odcinka obwodnicy. Brakuje 14 km

Teza Babbitta głosi, że gdyby kierowcy robili wszystko za pomocą systemów wbudowanych w samochód rzadziej sięgaliby po telefon, a zatem byliby mniej rozproszeni i bardziej bezpieczni za kierownicą. GM chce montować oprogramowanie informacyjno-rozrywkowe „Ultifi”, które obejmuje pakiet aplikacji Google, takich jak mapy i asystent Google, a także popularne aplikacje, takie jak np. Spotify. Zainstalowanie map Google bezpośrednio w samochodzie ma załagodzić brak możliwości korzystania z CarPlay i Android Auto.

Spór marek samochodowych z Apple i Google

Tak naprawdę za posunięciem GM stoi długoletni spór producentów samochodowych z Apple i Google o dostęp do danych generowanych w pojeździe, kontrolę nad nimi i własność. Niezależnie od tego, z jakiego oprogramowania korzysta kierowca, gromadzone są ogromne ilości danych na temat tego, jak jeździ, dokąd zmierza, z jakich aplikacji korzysta podczas jazdy i nie tylko. Dane te są cenne dla producentów samochodów i firm technologicznych zarówno ze względu na badania klientów, jak i możliwość sprzedaży ich stronom trzecim.

Czytaj więcej

Pożegnanie Dodge Challengera i Chargera. Koniec z silnikami V8

Czytaj więcej

Top 10 | Kraje, w których produkuje się najwięcej samochodów

Ważni ludzie w GM, który produkuje samochody marek Buick, Cadillac, Chevrolet czy GMC zasłaniają się kwestiami bezpieczeństwa. GM ogłosił, że na początku przyszłego roku, że zacznie wycofywać łączność ze smartfonami Apple CarPlay i Android Auto w swoich nowych modelach elektrycznych. Decyzja giganta samochodowego z Detroit jest o tyle niezrozumiała, że kopiowanie telefonów na ekrany samochodów cieszy się ogromną popularnością wśród kierowców.

GM twierdzi, że Apple CarPlay i Android Auto stwarzają niebezpieczeństwo

Pozostało 83% artykułu
Innowacje
Koniec dominacji dotykowych ekranów. Kolejna marka wraca do fizycznych przycisków
Innowacje
Mazda się nie poddaje. Opracowuje nowy silnik spalinowy. Będzie wyjątkowo "czysty"
Innowacje
Hyundai wymyślił na nowo wyświetlacz przezierny. To hologram na całej przedniej szybie
Innowacje
BMW pracuje nad nowym silnikiem spalinowym. Opatentowano nową technologię spalania
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Innowacje
Ford kontynuuje rozwój silników spalinowych. Nowy patent i technologie