Tesla nie bierze udziału w amerykańskich badaniach zadowolenia klienta JD Power. Dlatego trudno odnieść jakość produktów tej marki do konkurencji. Niepokojącym sygnałem jest wynik badań niemieckiego TÜV, czyli technicznego przeglądu okresowego. Podczas niego sprawdzane są podzespoły związane z bezpieczeństwem (np. podwozie, hamulce, układ kierowniczy, światła, czy pasy bezpieczeństwa) oraz te wpływające na środowisko. Bez pozytywnego wyniku przeglądu okresowego tracisz prawo do poruszania się po niemieckich drogach. W tym roku 20 proc. badanych samochodów nie dopuszczono do ruchu.
TÜV negatywnie ocenił Teslę i Dacię
Ostatnio w Europie dwie marki mocno się wybiły pod względem sprzedaży i obie znalazły się na liście samochodów podatnych na awarie. Mowa o Tesli i Dacii. W raporcie TÜV w kategorii wiekowej 2-3 lata Tesla Model 3 okazała się najgorsza. Do często odnotowywanych problemów należą nieprawidłowe działanie hamulców. Według specjalistów wynika to częściowo z faktu, że pojazdy elektryczne w dużym stopniu wykorzystują odzyskiwanie energii przy zwalnianiu, co oznacza, że konwencjonalne hamulce nie są wykorzystywane regularnie, a to wpływa niekorzystnie na ich stan. Również zawieszenie Tesli, które musi radzić sobie z dużą masą auta miewa problemy. Niektórzy upatrują też problemów Tesli w modelu działania serwisu. Dacia w rankingu awaryjności uplasowała się wśród samochodów 2-3-letnich na drugim miejscu za Teslą i zajęła najgorsze miejsce w grupach wiekowych 6-7, 8-9 i 10-11 lat.
Czytaj więcej
W Cybertrucku zastosowano innowacyjny w motoryzacji stop stali nierdzewnej do budowy karoserii, który utrudni naprawy i podniesie koszty ubezpieczenia. Nikt jeszcze nie używał przy produkcji samochodów paneli ze stali nierdzewnej o grubości 3 mm.
Czytaj więcej
Ładzie udało się dokonać modernizacji technicznej swojego weterana - Łady Niva. Do tego modelu wracają funkcje, które gdzie indziej są uważane za oczywiste.
Czytaj więcej
Od 1 stycznia 2024 r. ze stacji zniknie benzyna Pb95 z symbolem E5. Zastąpi ją paliwo oznaczone symbolem E10, ze zwiększonym udziałem biokomponentów do 10 proc. Nowe paliwo nie nadaje się do wszystkich samochodów. Te starsze są nieprzystosowane do tankowania benzyny E10 i będą musiały być zalewane droższą benzyną Pb 98.