Jaecoo 7: Chiński SUV dostępny z mocną hybrydą. Ceny od 159 900 zł

Jaecoo 7 debiutuje na polskim rynku w nowej odmianie o nazwie Super Hybrid. Łączna moc takiego modelu to aż 347 KM, co sprawia, że stosunek ceny do koni mechanicznych wypada tu wyjątkowo korzystnie.

Publikacja: 30.01.2025 10:08

Jaecoo 7 Super Hybrid z nowym napędem hybrydy plug-in o mocy 347 KM

Jaecoo 7 Super Hybrid z nowym napędem hybrydy plug-in o mocy 347 KM

Foto: mat. prasowe

143 KM z silnika benzynowego 1.5 T-GDI, a do tego aż 204 KM z motoru elektrycznego - oto parametry układu napędowego Jaecoo 7 Super Hybrid. Łączna moc to imponujące 347 KM, co sprawia, że taka hybryda plug-in (czyli z wtyczką) jest znacznie mocniejsza od rywali w rodzaju Toyoty RAV4 PHEV (306 KM), Hyundaia Tucsona PHEV (253 KM) czy nawet od grającego w zupełnie innej lidze cenowej BMW X3 plug-in (299 KM). Czy to oznacza, że Chińczycy pokonali już konkurencję? Nie do końca. Napęd trafia w Jaecoo tylko na przód (w wariancie wyłącznie benzynowym dostępne jest AWD), a czas przyspieszania od 0 do 100 km/h, delikatnie mówiąc, nie oczarowuje. To aż 8,5 sekundy, co sprawia, że mówimy o jednym z najwolniejszych samochodów o takiej mocy. Jak widać, konie mechaniczne to nie wszystko.

Jaecoo 7 Super Hybrid

Jaecoo 7 Super Hybrid

Foto: mat. prasowe

Hybryda powinna być oszczędna - czy tak jest w tym wypadku? Jaecoo, czyli marka koncernu Chery, „spokrewniona” także z Omodą, zapewnia, że tak. Z rozładowanym akumulatorem wysokonapięciowym (18,3 kWh) auto ma palić tylko 6 litrów na 100 km. Według WLTP, wynik z naładowaną baterią to tylko 0,7 litra na setkę. Kierowca będzie mógł wybierać między trybami EV (wtedy silnik spalinowy się nie włącza, ale takie ustawienia uaktywnią się tylko, gdy bateria jest naładowana co najmniej w 1/4) i HEV, czyli hybrydowym. Maksymalny zasięg przy wykorzystaniu tylko silnika elektrycznego to 91 km. W trybie mieszanym Jaecoo – według optymistycznych założeń producenta – ma pokonać aż 1200 km. Zbiornik paliwa mieści 60 litrów. Jak szybko można uzupełniać energię w akumulatorze 7 Super Hybrid? Co ważne i nietypowe dla hybryd plug-in, możemy tu skorzystać z ładowania DC o maksymalnej mocy 40 kW. To sprawia, że od 30 do 80% baterię da się naładować w 20 minut. Jaecoo 7 mierzy 4500 mm – to dokładnie tyle, co w przypadku wspomnianego Hyundaia Tucsona. Bagażnik odmiany hybrydowej mieści 500 litrów, czyli o 64 litry mniej niż w wersji pozbawionej elektrycznego wsparcia.

Czytaj więcej

Polacy polubili samochody z Chin i kupują ich coraz więcej. Znamy rynkowy hit
Jaecoo 7 Super Hybrid

Jaecoo 7 Super Hybrid

Foto: mat. prasowe

Ceny mocnej hybrydy plug-in startują od 159 900 zł

Ile kosztuje Jaecoo 7 Super Hybrid? Auto jest dostępne w dwóch wersjach - Select i Exclusive. Cena tej pierwszej startuje od 159 900 zł. Taki samochód ma w wyposażeniu np. adaptacyjny tempomat, kamery 360, elektrycznie regulowane fotele z przodu, 19-calowe alufelgi i system monitorowania martwego pola. Wersja Exclusive została wyceniona na 169 900 zł. Jest bogatsza m.in. o wyświetlacz head-up, podgrzewaną szybę przednią, bezprzewodowe ładowanie smartfona, audio Sony, dach panoramiczny, fotele przednie z pamięcią ustawień, podgrzewaniem i wentylacją, a także elektrycznie otwieraną klapę bagażnika. W przypadku obydwu odmian nie trzeba dopłacać nawet za lakier metalizowany. Samochody są objęte gwarancją na 7 lat lub 150 000 km, 8 lat lub 160 000 km na baterię wysokonapięciową oraz silnik trakcyjny, moduł sterowania silnika (MCU) oraz moduł sterujący pojazdu (VCU), a także 7-letnią usługą Assistance. Chińczycy planują prawdziwą ofensywę rynkową - w tym roku do sprzedaży trafią także modele Omoda 5, 7 i 9 Super Hybrid, a także Jaecoo 5. Jaecoo 7 plug-in można już zamawiać.

CENY SUV-ów z hybrydami plug-in:
Jaecoo 7 Super Hybrid – od 159 900 zł
Toyota RAV4 Plug-in – od  225 168 zł
Hyundai Tucson Plug-in – od 169 900 zł
Kia Sportage Plug-in – od 199 900 zł
BYD Seal U Plug-in (324 KM)-  od 209 900 zł
Opel Grandland Plug-in (194 KM) – od 187 400 zł
Skoda Kodiaq Plug-in – od 194 500 zł

Jaecoo 7 Super Hybrid

Jaecoo 7 Super Hybrid

Foto: mat. prasowe

Jaecoo 7 Super Hybrid

Jaecoo 7 Super Hybrid

Foto: mat. prasowe

Jaecoo 7 Super Hybrid

Jaecoo 7 Super Hybrid

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Chińczycy biją rekord. Hybryda plug-in z niesamowitym zasięgiem 2100 km

143 KM z silnika benzynowego 1.5 T-GDI, a do tego aż 204 KM z motoru elektrycznego - oto parametry układu napędowego Jaecoo 7 Super Hybrid. Łączna moc to imponujące 347 KM, co sprawia, że taka hybryda plug-in (czyli z wtyczką) jest znacznie mocniejsza od rywali w rodzaju Toyoty RAV4 PHEV (306 KM), Hyundaia Tucsona PHEV (253 KM) czy nawet od grającego w zupełnie innej lidze cenowej BMW X3 plug-in (299 KM). Czy to oznacza, że Chińczycy pokonali już konkurencję? Nie do końca. Napęd trafia w Jaecoo tylko na przód (w wariancie wyłącznie benzynowym dostępne jest AWD), a czas przyspieszania od 0 do 100 km/h, delikatnie mówiąc, nie oczarowuje. To aż 8,5 sekundy, co sprawia, że mówimy o jednym z najwolniejszych samochodów o takiej mocy. Jak widać, konie mechaniczne to nie wszystko.

Pozostało jeszcze 81% artykułu
W Salonach
Dacia Bigster z polskimi cenami. Rywale z Chin mają problem
Materiał Promocyjny
Gospodarka natychmiastowości to wyzwanie i szansa
W Salonach
Nowa chińska marka ogłosiła ceny w Polsce. SUV z korzystnym cennikiem
W Salonach
Hyundai Staria jest już w ofercie. Sprawdzamy polskie ceny hybrydowego vana
W Salonach
Volvo XC90 po modernizacji. Ile teraz kosztuje i czy mocno zdrożało?
W Salonach
Omoda 5 ma już polskie ceny. Konkurenci mają powody do obaw
Materiał Promocyjny
Wystartowały tegoroczne ferie zimowe