Nowa Dacia Duster wyceniona. W gamie m.in. silnik z fabrycznym LPG i hybryda

Wiele osób podejrzewało, że ceny nowej Dacii Duster będą bardzo wysokie. Na szczęście bazowa kwota, za którą można kupić trzecią odsłonę rumuńskiego SUV-a, wynosi rozsądne 79 900 zł. To zła wiadomość dla producentów z Chin.

Publikacja: 05.04.2024 05:03

Nowa Dacia Duster

Nowa Dacia Duster

Foto: mat. prasowe

Dacia Duster to model wyjątkowo mocno lubiany przez polskich klientów. Trudno im się dziwić - mówimy o wszechstronnym aucie, które radzi sobie nawet poza asfaltem, wygodnie się do niego wsiada i wbrew stereotypom jest solidne. W dodatku nieźle trzyma wartość (ceny używanych egzemplarzy mogą zaskoczyć) i można je kupić z fabryczną instalacją LPG. Teraz na rynek trafia trzecia generacja tego rumuńskiego auta z francuskim rodowodem (a może odwrotnie?). Nowy Duster mierzy ok. 4,3 m, czyli tyle samo, co poprzednik. Ma od niego jednak bardziej przestronne wnętrze i większy bagażnik (nawet 472 l). W nowej generacji nie zabrakło także świeżych gadżetów, a bardzo ważną informacją jest pojawienie się w gamie także wersji hybrydowej. Nie mówimy tu tylko o miękkiej hybrydzie - takie warianty też są oferowane, chętni mogą się jednak zdecydować na „pełną” hybrydę z automatyczną skrzynią biegów i możliwością jazdy wyłącznie z użyciem silnika elektrycznego. To układ, który nie wymaga ładowania np. z gniazdka.

Dacia Duster

Dacia Duster

Foto: mat. prasowe

Nowa Dacia Duster startuje z ceną od 79 900 zł

W gamie nowego Dustera zabrakło za to silnika Diesla. Osoby, którym zależy na oszczędzaniu, mogą (oprócz hybrydy) wybrać także wersję z fabryczną instalacją LPG. Ile kosztuje najnowszy Duster? Przed jego premierą nie brakowało domysłów, według których ceny miały sprawić, że o Dacii ostatecznie przestanie się mówić jako o propozycji budżetowej. Na szczęście marka zaprezentowała korzystnie wyglądający cennik. Nic dziwnego - chińska konkurencja nie śpi i nabiera sił. Szkoda byłoby oddawać Chińczykom kawałek rynku bez walki… Na najtańszego Dustera należy wydać 79 900 zł. Otrzymujemy za tyle auto w wersji Essential z silnikiem 1.0 ECO-G o mocy 100 KM z fabryczną instalacją LPG. Jeśli ktoś chciałby kupić mocniejszą Dacię, może zdecydować się na motor 1.3 TCe o mocy 130 KM. To miękka hybryda. W wersji z ręczną skrzynią i z napędem na przód kosztuje od 100 900 zł. Warto jednak zauważyć, że taki skok cen nie wynika tylko z większej mocy, ale też z lepszego wyposażenia. Bazowy motor można parować z każdą wersją, ale inne jednostki mogą być zestawione tylko z dwiema najbogatszymi odmianami - Extreme i Journey.

Czytaj więcej

Przez UE Dacia musi zmodenizować modele Sandero, Sandero Stepway, Jogger i Logan
Dacia Duster

Dacia Duster

Foto: mat. prasowe

Dacia Duster TCe 130 KM z ręczną skrzynią i napędem 4x4 kosztuje od 112 400 zł. Jak wyceniono hybrydę? 140-konna jednostka to wydatek od 117 400 zł. Nie ma napędu 4x4, ale zakup wersji hybrydowej to obecnie jedyna szansa na to, by w Dusterze nie zmieniać samodzielnie biegów. Tutaj dostajemy przekładnie Multi-Mode AT. Czym różnią się od siebie poszczególne wersje wyposażenia? Podstawowa Essential ma m.in. klimatyzację manualną, relingi dachowe, tempomat, 16-calowe felgi stalowe, czujniki cofania. Expression (od 87 900 zł, tylko z motorem 1.0 LPG) ma dodatkowo kamerę cofania, czujnik deszczu, elektrycznie sterowane szyby z tyłu, cyfrowe zegary, większy ekran systemu multimedialnego, 17-calowe alufelgi i podłokietnik z przodu.Odmiana Extreme - czyli bazowa dla motoru TCe i hybrydy, kosztująca od 93 900 zł dla wersji LPG - jest wyposażona w klimatyzację automatyczną, funkcję automatycznych świateł drogowych, elektrycznie składane lusterka, dostęp bezkluczykowy, regulację podparcia lędźwiowego dla kierowcy czy… gumowe dywaniki. Wersja Journey kosztuje tyle samo, co Extreme, wyróżnia się jednak nieco inną stylistyką i 18-calowymi felgami. Ma także nawigację i system audio Arkamys, a także indukcyjną ładowarkę do telefonu. Nie ma jednak np. regulacji lędźwiowej dla kierowcy.

Dacia Duster

Dacia Duster

Foto: mat. prasowe

Nowa Dacia Duster z napędem hybrydowym została wyceniona na 117 400 zł

Topowy Duster z silnikiem hybrydowym kosztuje 117 400 zł (bez doliczania opcji dodatkowych). Czy nowa generacja bestsellera Dacii powtórzy sukces poprzednika? Mówimy tu o drugim najchętniej kupowanym modelu segmentu B-SUV i trzecim nowym aucie najczęściej wybieranym przez klientów prywatnych w Polsce. Jak na razie wygląda na to, że ceny nie staną na drodze do popularności Dustera numer trzy. To fatalna wiadomość dla rywali z Państwa Środka.

Dacia Duster

Dacia Duster

Foto: mat. prasowe

Dacia Duster

Dacia Duster

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Trzecia generacja Dacii Duster. Zmodernizowany rumuński hit

Czytaj więcej

Chińczycy atakują. Cztery nowe marki na polskim rynku motoryzacyjnym

Dacia Duster to model wyjątkowo mocno lubiany przez polskich klientów. Trudno im się dziwić - mówimy o wszechstronnym aucie, które radzi sobie nawet poza asfaltem, wygodnie się do niego wsiada i wbrew stereotypom jest solidne. W dodatku nieźle trzyma wartość (ceny używanych egzemplarzy mogą zaskoczyć) i można je kupić z fabryczną instalacją LPG. Teraz na rynek trafia trzecia generacja tego rumuńskiego auta z francuskim rodowodem (a może odwrotnie?). Nowy Duster mierzy ok. 4,3 m, czyli tyle samo, co poprzednik. Ma od niego jednak bardziej przestronne wnętrze i większy bagażnik (nawet 472 l). W nowej generacji nie zabrakło także świeżych gadżetów, a bardzo ważną informacją jest pojawienie się w gamie także wersji hybrydowej. Nie mówimy tu tylko o miękkiej hybrydzie - takie warianty też są oferowane, chętni mogą się jednak zdecydować na „pełną” hybrydę z automatyczną skrzynią biegów i możliwością jazdy wyłącznie z użyciem silnika elektrycznego. To układ, który nie wymaga ładowania np. z gniazdka.

W Salonach
Nowa chińska marka ogłosiła ceny w Polsce. SUV z korzystnym cennikiem
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
W Salonach
Hyundai Staria jest już w ofercie. Sprawdzamy polskie ceny hybrydowego vana
W Salonach
Volvo XC90 po modernizacji. Ile teraz kosztuje i czy mocno zdrożało?
W Salonach
Omoda 5 ma już polskie ceny. Konkurenci mają powody do obaw
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
W Salonach
Ile kosztuje Nissan Qashqai po modernizacji? Znamy ceny japońskiego crossovera