Porsche potrzebuje hitu sprzedaży. Powstanie nowy SUV z silnikiem spalinowym

Porsche po ambitnych planach dotyczących elektryfikacji, postanawia zrobić krok w tył i zaprezentować nowy model z napędem spalinowym. To efekt m.in. słabych wyników sprzedaży elektryków i spadku zysków.

Publikacja: 12.04.2025 10:18

Nowy spalinowy Macan powstanie na platformie Audi Q5

Nowy spalinowy Macan powstanie na platformie Audi Q5

Foto: mat. prasowe

Zgodnie z zapowiedziami Olivera Blume, dyrektora generalnego Porsche i dyrektora generalnego Grupy Volkswagen, tylko w tym roku na rozwój nowych modeli zostanie wydane 800 milionów euro. Ma to być sposób na poprawę sytuacji Porsche w kolejnych latach. Aby w pełni zrozumieć sytuację warto dodać tło sytuacji, która pojawiła się przez zbyt wczesne wycofanie z oferty spalinowej odmiany Macana. Sprzedażowy bestseller musiał zniknąć ze względu na niespełnianie przepisów dotyczących cyberbezpieczeństwa. Niecodzienny jest fakt, że ten model nadal jest produkowany, ale wyłącznie na inne rynki jak np. USA.

Czytaj więcej

Nowy elektryczny Porsche Macan: Gra wysokiego ryzyka

W Europie wprowadzono do sprzedaży wyłącznie zupełnie nowego Macana z napędem elektrycznym. Auto sprzedaje się nieźle, ale i tak dużo poniżej wyników, które osiągał wariant spalinowy. Sytuację pogorszyła również kwestia słabej sprzedaży w Chinach, gdzie marka odnotowała 30 proc. spadek zysków. Pomysł Olivera Blume opiera się na synergii Porsche z innymi markami z grupy Volkswagena. To ma ograniczyć koszty rozwoju i nie jest do końca nową ideą, bo zarówno poprzedni Macan jak i Cayenne był rozwijany wspólnie z Audi. Teraz ma być podobnie i prawdopodobnie chodzi o wykorzystanie platformy PPC (Premium Platform Combustion), na której zbudowane jest nowe Audi Q5. Innymi słowy Porsche z opóźnieniem zrobi to co powinno wydarzyć się od samego początku, czyli zbudowanie wspólnie z Audi nowej, benzynowej wersji Macana.

Nowa w pełni elektryczna generacja Porsche Macana

Nowa w pełni elektryczna generacja Porsche Macana

Foto: mat. prasowe

Plany Porsche zawierają dużego, 7-osobowego SUV-a z napędem elektrycznym

Mówiąc o planach marki nie można pominąć kwestii elektromobilności. W niedługim czasie na rynku powinien pojawić się warianty e-Cayenne oraz projektu innego dużego elektrycznego SUV-a, znanego obecnie pod wewnętrznym oznaczeniem K1. Ma być większy niż Cayenne i zapewniać siedem miejsc siedzących. Mocno opóźniony wydaje się być projekt elektrycznej wersji Caymana.

Czytaj więcej

Porsche 911 GTS: Serce czy rozum

Zgodnie z zapowiedziami Olivera Blume, dyrektora generalnego Porsche i dyrektora generalnego Grupy Volkswagen, tylko w tym roku na rozwój nowych modeli zostanie wydane 800 milionów euro. Ma to być sposób na poprawę sytuacji Porsche w kolejnych latach. Aby w pełni zrozumieć sytuację warto dodać tło sytuacji, która pojawiła się przez zbyt wczesne wycofanie z oferty spalinowej odmiany Macana. Sprzedażowy bestseller musiał zniknąć ze względu na niespełnianie przepisów dotyczących cyberbezpieczeństwa. Niecodzienny jest fakt, że ten model nadal jest produkowany, ale wyłącznie na inne rynki jak np. USA.

Tu i Teraz
Rynek wynajmu długoterminowego aut rośnie, wypożyczalnie tracą
Materiał Promocyjny
VI Krajowe Dni Pola Bratoszewice 2025
Tu i Teraz
Stellantis ma nowego szefa. To będzie jedno z trudniejszych zadań w branży moto
Tu i Teraz
Chińskie koncerny motoryzacyjne nie traktują Europy jak rynku pobocznego
Tu i Teraz
Ameryka wraca do silników spalinowych. GM inwestuje 888 mln USD w nową generację V8
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Tu i Teraz
Volvo For Safety: Konwój bezpieczeństwa będzie jeździć po Polsce
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont