Ferrari skradzione legendarnemu kierowcy Formuły 1 odzyskane po 29 latach

Ferrari 512M ukradzione austriackiemu kierowcy Formuły 1 Gerhardowi Bergerowi podczas Grand Prix San Marino w 1995 r. zostało odzyskane przez londyńską policję po prawie 29 latach od zdarzenia - donosi Reuters.

Publikacja: 05.03.2024 13:39

Skradzione Ferrari 512M należało do kierowcy F1 Gerharda Bergera

Skradzione Ferrari 512M należało do kierowcy F1 Gerharda Bergera

Foto: Metropolitan Police United Kingdom

Policja poinformowała, że auto warte ponad 440 tys. dolarów zostało wytropione i zabezpieczone cztery dni po tym, jak Ferrari potwierdziło, że to właśnie ten skradziony egzemplarz został sprzedany przez brytyjskiego pośrednika nabywcy ze Stanów Zjednoczonych. Jak się okazało Ferrari 512M Gerharda Bergera wkrótce po kradzieży trafiło do Japonii. Stamtąd pod koniec 2023 r. zostało przetransportowane do Wielkiej Brytanii. Nikt nie został w tej sprawie zatrzymany - informuje Reuters.

Skradzione Ferrari 512M należało do kierowcy F1 Gerharda Bergera

Skradzione Ferrari 512M należało do kierowcy F1 Gerharda Bergera

Metropolitan Police United Kingdom

Drugi egzemplarz Ferrari, model F355 należący do kolegi z zespołu Bergera Jeana Alesiego, który tego samego dnia zniknął z parkingu w Imoli do tej pory nie został odnaleziony. W wyścigu, w którym brali udział obydwaj kierowcy Alesi dojechał do mety jako drugi, trzeci był Gerhard Berger. Wygrał Damon Hill z Williamsa. Po wyścigu Berger przyłapał złodziei auta na gorącym uczynku, ale mimo że ruszył za nim w pościg Volkswagenem Golfem należącym do znajomego, nie był w stanie udaremnić kradzieży.

Czytaj więcej

Najdroższe Ferrari sprzedane na aukcji. Zmieniło właściciela za 209 mln zł
Skradzione Ferrari 512M należało do kierowcy F1 Gerharda Bergera

Skradzione Ferrari 512M należało do kierowcy F1 Gerharda Bergera

Metropolitan Police United Kingdom

Skradzione Ferrari zostało wyprodukowane tylko w 501 egzemplarzach

Ferrari F512M (M od włoskiego Modificata, czyli modyfikacja) było trzecim i ostatnim etapem legendarnej Testarossy zaprezentowanej w 1994 roku, która była produkowana przez 12 lat. W tym czasie model otrzymał jedną modernizację (1991 rok), który ochrzczono nazwą 512 TR. Podczas ostatniej dużej zmiany modelu w 1994 r., nowy model 512M miał nadal silniki umieszczony centralnie, ale wysuwane reflektory ustąpiły miejsca zabudowanym na stałe z przesłoniętą szybką ze szkła, a poziome tylne lampy zostały zastąpione okrągłymi. Silnik V12 zwiększył moc do 440 KM (wcześniej 428 KM)i osiągał 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. 512M przyspieszał do 100 km/h w 4,7 sekundy i rozpędzał się do 315 km/h. Po zaledwie dwóch latach budowy (1994-1996) produkcja modelu 512M została wstrzymana. Wyprodukowano jedynie 501 egzemplarzy. Model został zastąpiono w 1996 roku Ferrari 550 Maranello z silnikiem zabudowanym z przodu.

Gerhard Berger (65 lat) w latach 1984-1997 brał udział w 210 wyścigach Formuły 1

Gerhard Berger (65 lat) w latach 1984-1997 brał udział w 210 wyścigach Formuły 1

PAP/EPA

Czytaj więcej

Ferrari 250 GTO za ponad 200 mln zł podczas wyścigu zmieniło się w kulę ognia

Czytaj więcej

Ranking: Najmniej i najbardziej awaryjne modele samochodów według ADAC
Tu i Teraz
Jutro blokada mostów w Warszawie. Aktywiści planują utrudnić życie kierowcom
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Tu i Teraz
Uwaga na fałszywe SMS-y z mandatami. GITD komentuje "nie reagować, to oszustwo"
Tu i Teraz
Polskie firmy budujące drogi rozpychają się w Europie
Tu i Teraz
Zmarł Paolo Pininfarina. Jego firma zaprojektowała 1300 samochodów, w tym Izerę
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Tu i Teraz
Niemcy mają problem z mostami i wiaduktami. Na remonty brakuje 10 mld euro