Aktualizacja: 19.02.2025 05:11 Publikacja: 10.05.2023 18:09
Foto: mat. prasowe
Posłowie Koalicji Obywatelskiej - Agnieszka Pomaska i Cezary Tomczyk - w interpelacji poselskiej zpytali o kondycję finansową spółki ElektroMobility Poland. Odniósł się do tego Jarosław Wenderlich, podsekretarz stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, który w odpowiedzi podał aktualne sprawozdanie z działalności spółki. I tak w 2022 roku wynagrodzenia 90 zatrudnionych przy projekcie osób w tym również współpracowników pochłonęły kwotę 1 682 372,52 zł. Dodatkowo ponad 15,5 mln zł pochłonęły koszty zakwalifikowane przez spółkę jako "usługi obce". To pieniądz polskich podatników otrzymane w latach 2021-2022 od Skarbu Państwa na łączną kwotę póki co 500 mln zł.
Toyota już jutro zaprezentuje trzecią generację wodorowych ogniw paliwowych. Napęd ma być bardziej wydajny i znaleźć zastosowanie w samochodach osobowych, dostawczych i ciężarowych, w transporcie kolejowym i morskim, a także w stacjonarnych generatorach prądu.
Szef Dodge'a wspomina o powrocie silnika V8 w modelu Charger, który pojawił się na rynku w wersji elektrycznej i ze spalinowym silnikiem V6. Tym samym nieaktualne staje się hucznie pożegnanie V ósemki.
Rodzina Michaela Schumachera padła ofiarą próby szantażu. Po przeprowadzeniu szeroko zakrojonego śledztwa i przesłuchaniu świadków sędzia ogłosił wyrok.
Chińska marka Xpeng rozpoczyna działalność na polskim rynku, na początku z trzema modelami. Jej partnerem została znana firma kojarzona z BMW.
Stellantis rozszerza prawa do marki Talbot i podsyca plotki o powstaniu konkurenta Dacii. To jedna z marek, do której koncern nabył prawa już w 2021 roku.
Szef Volkswagena ujawnia jak będzie się nazwać koncepcyjny elektryk. Mały Volkswagen ID.1 jest zastępcą modelu E-UP i kiedy pojawi się w 2027 roku powinien kosztować około 20 000 euro (ok. 83 tys. zł). Nowy projekt będzie miał swoją premierę w marcu.
Do tej pory, niezależnie od sytuacji sprzedażowej elektryków, Tesla radziła sobie dobrze, a nawet bardzo dobrze. Teraz ta sytuacja ulega zmianie. Potwierdzają to dane ze światowych rynków. Powstaje pytanie, czy jest to chwilowy trend, czy wpływ politycznych ambicji Elona Muska i bojkot klientów.
Amerykańska spółka Eviation, która przygotowywała elektryczne samoloty, zwolniła załogę i wstrzymała działalność.
Sprzedaż i biznes w Chinach słabnie. Porsche uruchamia program oszczędnościowo-inwestycyjny i zapowiada redukcję zatrudnienia w zakładach w Zuffenhausen i Weissach.
Bardzo szybko rośnie prywatny import aut z USA, tańszych i młodszych w porównaniu z samochodami z rynków europejskich. Ale 94 proc. z nich jest uszkodzonych.
Producenci aut w USA obawiają się ceł na importowane z Kanady i Meksyku towary. Przedstawiciele Forda alarmują, że tego typu działania będą szkodliwe dla sektora i pozwolą zdobyć silniejszą pozycję producentom samochodów z Europy czy Azji.
Konieczna jest zmiana zakazu silników spalinowych od 2035 roku, by umożliwić konkurencję między różnymi technologiami, które mogą przyczynić się do redukcji emisji, w tym wykorzystujących hybrydy, e-paliwa i biopaliwa.
Donald Trump zapowiedział cofnięcie wszystkich dopłat do budowy zakładów produkujących samochody elektryczne i baterie do nich. W projekty związane z elektromobilnością Ford zainwestował ok. 3 mld dolarów, tyle samo przeznaczył na zwiększenie produkcji elektryków General Motors. BMW wydało 1,7 mld dolarów na nowy zakład w Karolinie Północnej, a Hyundai zainwestował w nową fabrykę aż 5 mld dolarów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas