Hucznie otwarty tunel na Zakopiance został od razu wyposażony w najskuteczniejszą broń Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego. Jak wynika z danych GITD odcinkowy pomiar prędkości (OPP), jest 4-krotnie skuteczniejszy niż klasyczny fotoradar. OPP w oddanym do użytku tunelu w śladzie drogi ekspresowej S7, na odcinku Naprawa-Skomielna Biała, został umieszczony na prośbę Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz po akceptacji policji. System za pośrednictwem kamer określa czas wjazdu i wyjazdu z kontrolowanego odcinka. Po wykryciu przewinienia, zdjęcie z takimi danymi jak m.in.: miejsce, data i czas pomiaru, długości odcinka pomiarowego, maksymalna dozwolona prędkość na tym odcinku, wysyłane jest online do systemu centralnego CANARD. W tunelu na zakopiance obowiązuje ograniczenie prędkości do 100 km/h. Przejazd przez tunel trwa około dwie minuty.
Czytaj więcej
Największy w historii transport drogowy wiozący gigantyczną tarczę TBM, która wydrąży tunel na drodze ekspresowej S19 na Podkarpaciu przejedzie przez Warszawę. W województwie mazowieckim będzie poruszał się przez kilka kolejnych dni drogami ekspresowymi S8, S2 i S17.
W tunelu na Zakopiance osiem żółtych kamer zawieszonych nad wjazdem i wyjazdem rejestruje wszystkie wykroczenia i przesyła je do systemu CANARD.
Tunel na Zakopiance zaliczany jest do najdłuższych tego typu obiektów w Polsce. Przeprawa wydrążona pod górą Luboń Mały w Beskidzie Wyspowym posiada dwie komory o długości 2058 metrów i wysokości 4,7 metra. W obu nitkach wybudowano po dwa pasy ruchu o szerokości 3,5 metra oraz 3 metrowy pas awaryjny. Aktualnie przy polskich drogach pracuje ponad 520 fotoradarów, a w 32 miejscach są urządzenia OPP.
Czytaj więcej
Maserati zaprezentowała zindywidualizowaną edycję najnowszego SUV-a – Grecale, zaprojektowaną wspólnie z Barbie firmy Mattel. Włosi opisują wyjątkową współpracę jako przełamywania granic i demonstrowania unikalnego charakteru obu marek.