Hucznie otwarty tunel na Zakopiance został od razu wyposażony w najskuteczniejszą broń Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego. Jak wynika z danych GITD odcinkowy pomiar prędkości (OPP), jest 4-krotnie skuteczniejszy niż klasyczny fotoradar. OPP w oddanym do użytku tunelu w śladzie drogi ekspresowej S7, na odcinku Naprawa-Skomielna Biała, został umieszczony na prośbę Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz po akceptacji policji. System za pośrednictwem kamer określa czas wjazdu i wyjazdu z kontrolowanego odcinka. Po wykryciu przewinienia, zdjęcie z takimi danymi jak m.in.: miejsce, data i czas pomiaru, długości odcinka pomiarowego, maksymalna dozwolona prędkość na tym odcinku, wysyłane jest online do systemu centralnego CANARD. W tunelu na zakopiance obowiązuje ograniczenie prędkości do 100 km/h. Przejazd przez tunel trwa około dwie minuty.

Czytaj więcej

Największy w historii Polski transport drogowy przejedzie w weekend przez Warszawę

W tunelu na Zakopiance osiem żółtych kamer zawieszonych nad wjazdem i wyjazdem rejestruje wszystkie wykroczenia i przesyła je do systemu CANARD.

Tunel na Zakopiance zaliczany jest do najdłuższych tego typu obiektów w Polsce. Przeprawa wydrążona pod górą Luboń Mały w Beskidzie Wyspowym posiada dwie komory o długości 2058 metrów i wysokości 4,7 metra. W obu nitkach wybudowano po dwa pasy ruchu o szerokości 3,5 metra oraz 3 metrowy pas awaryjny. Aktualnie przy polskich drogach pracuje ponad 520 fotoradarów, a w 32 miejscach są urządzenia OPP.

Czytaj więcej

Maserati rozpoczęło współpracę z... Barbie