To duże udogodnienie dla jadących z Warszawy w stronę Trójmiasta i odwrotnie. Część podróżujących wybiera S7 zamiast połączenia autostradami A2 w kierunku Łodzi i dalej A1, w tym płatnym, koncesyjnym odcinkiem z zatykającymi się w sezonie bramkami, w stronę Gdańska. Do pełnego zadowolenia kierowców brakuje tylko całkowitego zakończenia prac. Udostępnienie do ruchu S7 w układzie dwujezdniowym nie oznacza jeszcze ich finału. Na odcinku pomiędzy węzłem Dłużniewo i obwodnicą Płońska kierowcy będą korzystać już z obu pasów jezdni w kierunku Warszawy, ale z ograniczeniem prędkości do 80 km/h. W dodatku z dwoma wyjątkami, na wysokości obecnych przejazdów pomiędzy jezdniami, gdzie będzie przewężenie do jednego pasa ruchu. Na pierwszym z nich, przy węźle Dłużniewo, do 26 sierpnia dostaną zamontowane docelowe bariery i kierowcy będą mieli do dyspozycji dwa pasy ruchu.
Czytaj więcej
W drugim kwartale 2023 r. ma zostać oddana do użytkowania autostrada A1 na całym odcinku. Taką deklarację złożył minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Natomiast na połączeniu z obwodnicą Płońska kierowcy powinni mieć dwa pasy ruchu już po ustawieniu betonowych barier rozdzielających jezdnie. W obu miejscach z przewężeniami będzie ograniczenie prędkości do 60 km/h. Natomiast na pozostałej części trasy, od Napierek do Dłużniewa, ruch odbywa się pełnym przekrojem jezdni przy ograniczeniu prędkości do 80 km/h. - Docelową organizację ruchu będziemy wdrażać stopniowo, we wrześniu i październiku po zakończeniu prac – zapowiada Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, która w całym 2022 r. planuje oddać 345 km nowych szybkich tras.
Prace budowlane na trzech odcinkach od Mławy do Płońska rozpoczęły się jesienią 2019 r., natomiast na odcinku Napierki - Mława wiosną 2020 r. W ramach inwestycji powstaje m.in. 70 obiektów inżynierskich oraz dziewięć węzłów. Powstają też cztery Miejsca Obsługi Podróżnych: Pepłowo I, Pepłowo II, Ćwiklinek i Dłużniewo. Na przebiegu S7 w okresie wakacyjnym do ruchu zostanie włączony jeszcze 7-kilometrowy odcinek pomiędzy węzłem Warszawa Lotnisko i Lesznowolą. Z kolei południowy wyjazd z Warszawy w ciągu drogi ekspresowej S7 z odcinkiem Lesznowola – Tarczyn zostanie domknięty jesienią. Dzięki temu trasą S7 będzie można przejechać z Warszawy do granicy woj. świętokrzyskiego i małopolskiego. Na czwarty kwartał zaplanowano oddanie do ruchu kolejnego odcinka S7 - Naprawa - Skomielna Biała z tunelem w ciągu zakopianki. Ta inwestycja jest jednak mocno spóźniona, bo miała być gotowa już wiosną.
Czytaj więcej
Yaris to najważniejszy z hybrydowych modeli Toyoty. Nowa, czwarta generacja musi jednak sprostać sukcesowi poprzednika.