Dotyczy wariantowego przebiegu dwóch odcinków Obwodnicy zlokalizowanych pomiędzy planowanym połączeniem OAW z drogą ekspresową S10 w okolicy Naruszewa pod Płońskiem oraz S7 na południe od Warszawy. To odcinki: S50/A50 od drogi krajowej 92 do drogi ekspresowej S7 oraz S50 od ekspresówki S10 do DK 92. - Zakładamy, że umowa z wykonawcą przy braku odwołań zostanie podpisana w czerwcu obecnego roku. Projektanci na realizację całego zadania będą mieli 44 miesiące od daty jej zawarcia – poinformowała GDDKiA. Na razie przygotowane jest studium korytarzowe dla drogi ekspresowej S10 na odcinku Toruń – Warszawa wraz z Obwodnicą Aglomeracji Warszawskiej. Zaproponowano cztery warianty korytarzy dla planowanej trasy. Korytarze mają po ok. 5 km szerokości, z dodatkowymi poszerzeniami w miejscach, gdzie potrzebne będą dodatkowe analizy. Docelowo pod przyszłą budowę drogi potrzebny będzie pas o szerokości ok. 100 metrów, nieco szerszy gdzie miałyby powstać węzły drogowe oraz Miejsca Obsługi Podróżnych.

Czytaj więcej

Kulczyk chce sprzedać udziały w spółkach zarządzających autostradą A2

Odcinek od DK92 do S7 planowany jest w województwie mazowieckim na obszarze powiatów sochaczewskiego, żyrardowskiego, grodziskiego, grójeckiego i piaseczyńskiego. Obejmuje obszar gmin Sochaczew, miasto Sochaczew, Nowa Sucha, Teresin, Wiskitki, Jaktorów, Puszcza Mariańska, Radziejowice, Mszczonów, Żabia Wola, Pniewy, Tarczyn oraz Grójec. Niewykluczone, że będzie przebiegać także przez sąsiednie gminy. Początek odcinka założono na przecięciu z drogą krajową nr 92 po południowo-zachodniej stronie Sochaczewa, w powiązaniu z sąsiednią inwestycją w ciągu OAW. Natomiast koniec zaplanowano na połączeniu z drogą ekspresową S7, wstępnie na odcinku Złotokłos – Grójec. Odcinek od S10 do DK92 pobiegnie przez powiaty płoński, płocki i sochaczewski, obejmując gminy Naruszewo, Wyszogród, Młodzieszyn, Rybno i Sochaczew. zacznie się na połączeniu z planowaną drogą ekspresową S10, wstępnie w rejonie Nacpolska. Będzie się kończyć na przecięciu z drogą krajową nr 92 po południowo-zachodniej stronie Sochaczewa.

Czytaj więcej

Remonty wyhamują ruch na szybkich drogach

OAW składająca się z drogi ekspresowej S50 na północy oraz autostrady A50 na południu od Warszawy będzie także . Będzie także elementem układu drogowego łączącego Centralny Port Komunikacyjny z siecią szybkich tras. Dla miasta jest konieczna, bo obecne szybkie trasy otaczające Warszawę zatykają się. Na Moście Grota w ciągu drogi S8 natężenie ruchu sięga 200 tys. pojazdów w ciągu doby. Coraz tłoczniej robi się także na południowej części obecnie powstającego ringu, od Konotopy w stronę Janek i do ul. Puławskiej. Prace nad obwodnicą trwają od dłuższego czasu. - Chcemy, aby duży ring warszawski, przejmujący ruch tranzytowy jak i wspomagający aglomerację powstał przed rozpoczęciem funkcjonowania Centralnego Portu Komunikacyjnego – deklarowali już cztery lata temu przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury. Nie znaleziono jednak pieniędzy na wstępne prace przygotowawcze. Finansowanie przedsięwzięcia będzie dużym problemem, bo jego koszt może sięgnąć kilkunastu miliardów złotych. Będzie zależał nie tylko od przebiegu, ale także ilości i rodzaju połączeń z istniejącymi drogami. Budowa jednego węzła to wydatek od 50 do ponad 100 mln zł. Jeszcze nie wiadomo, jaki wpływ na realizację inwestycji będą miały protesty mieszkańców nie zgadzających się z planami budowy obwodnicy.