Prace w tunelu ciągną się już długi czas. Wykonawca za opóźnienia obwinia panującą pandemię Covid-19 oraz niesprzyjające warunki pogodowe. „Wykonawca składa dodatkowe dokumenty do tych złożonych wcześniej, a dotyczących epidemii Covid-19 i niesprzyjających warunków atmosferycznych. Dokumenty te są analizowane przez nadzór nad budową, pod względem ewentualnego wpływu na możliwość przyznania dodatkowego czasu na ukończenie inwestycji. Analiza dokumentów się jeszcze nie zakończyła” – powiedziała rzeczniczka krakowskiego oddziału GDDKiA Iwona Mikrut. Dodała również, że aktualne roboty budowalne są prowadzone w umownym czasie i nie ma na tą chwile podstaw kontraktowych do naliczenia kar za zwłokę.
Czytaj więcej
Po 100 nieoznakowanych radiowozach, przyszedł czas na zakup kolejnych 53 samochodów. Tym razem nie są to klasyczne radiowozy, a ich specjalistyczne odmiany do kontroli stanu technicznego.
Obecnie w obydwu częściach tunelu o długości 2,06 km, wykonano całkowicie płytę podjezdniową. Trwają prace nad zabezpieczeniami ogniochronnymi. W prawym tunelu wykonano już 90 proc., a lewej ponad 25 proc. specjalnej powłoki. Dodatkowo w prawej części zamontowano wszystkie wentylatory strumieniowe (38 sztuk). Montowane są również oprawy oświetleniowe, głośniki sytemu ostrzegania, oznakowanie sygnalizacyjne drogi ewakuacyjnej, okablowanie oraz szafy urządzeń elektronicznych w niszach sygnalizacyjnych. Co więcej wszystkie nisze sygnalizacyjne i hydrantowe są już gotowe.
Czytaj więcej
Autostrada A2 po raz kolejny drożeje. Od 10 stycznia zaczną obowiązywać nowe stawki za przejazd płatnym odcinkiem autostrady od Nowego Tomyśla do Konina. Dla samochodu osobowego nowa opłata za każdy z trzech odcinków wzrośnie z 23 do 25 złotych.
Wykonawca przygotowuje również zbiornik na wodę (portal południowy), która będzie doprowadzana do hydrantów w niszach tunelu. W każdej z nitek będzie ich po 12. Ze strony północnej powstały natomiast dwa budynki. Jeden z nich to stacja transformatorowa, a drugi dyspozytornia do awaryjnego nadzorowania tunelu. Warto nadmienić, że tunel na Zakopiance drążony jest w masywie gór Mały Luboń w Beskidzie Wyspowym. Prace nad pierwszą nitką rozpoczęto 6 marca 2017 roku. Wykonawca – włoska firma Astaldi, wykorzystał metodę kontrolowanej deformacji. Cały urobek skalny z tunelu był sukcesywnie wywożony na składowisko zlokalizowane przy portalu północnym i rozkruszany. Następnie powstały żwir służył do m.in. wykonywania podbudowy dróg. Budowa nowej Zakopianki jest podzielona na kilka etapów. We wrześniu 2019 roku został oddany odcinek Rabka – Skomielna Biała. Kolejny fragment Lubień – Naprawa został oddany do użytku na koniec listopada ub.r. Ostatni, 16-kilometrowy odcinek z Rdzawki do Nowego Targu ma być gotowy we wrześniu 2023 roku. Nie wiadomo jednak jaki los czeka sam tunel. Jak na razie nie wyznaczono nowej daty zakończenia budowy.