Renault Clio (18 264), Dacia Sandero (17 988) czy Volkswagen Golf (17 507), nie były w stanie powstrzymać Tesli. We wrześniu br. zarejestrowano w Europie 24 591 sztuk Tesli Model 3. Jest to o 6327 sztuk więcej niż francuskiego, o 6603 sztuk więcej niż rumuńskiego i o 7084 sztuk więcej niż niemieckiego konkurenta. Inne elektryczne samochody nie cieszyły się taką popularnością. Przykładem może być Tesla Model Y. Najnowszy produkt amerykańskiej marki, sprzedano w liczbie 8926 sztuk. Volkswagen ID.3 dla porównania osiągnął 8302 rejestracji. Jeszcze mniej uzyskały Renault Zoe (6580) czy skoda Enyaq iV (5942).
Czytaj więcej
Producent elektrycznych samochodów odnotował w III kwartale najwyższe przychody w historii. Po raz drugi firmie udało się wypracować kwartalny zysk powyżej 1 mld USD. Jednak akcje Tesli w handlu posesyjnym taniały o 1,5 proc.
Z zestawienia Jato Dynamics wynika jeszcze jedna istotna kwestia. Otóż we wrześniu hybrydy plug-in nie zyskały popularności wśród klientów. Najwięcej zakupiono Foda Kuga – 3385 sztuk. Tuż za nim znalazło się BMW X3 (3200) i Peugeot 3008 (2832). Następnie uplasowały się BMW X5 (2644) i Hyundai Tuscon (2620).
Czytaj więcej
Dwie marki motoryzacyjne znalazły się w pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia Best Global Brands 2021 - najcenniejszych marek świata przygotowywanego przez firmę Interbrand.
W Polsce wrzesień należał do Toyoty (5406), Kii (2424) oraz Hyundaia (2442). Zestawienie podobnie wyglądało dla modeli. Liderem była Toyota Corolla (1487), Toyota RAV4 (1352) oraz Kia Sportage (924). W pierwszej dziesiątce modelowej nie znalazły się pojazdy w pełni elektryczne, ale za to sporą część stanowią klasyczne hybrydy – wynika z danych IBRM Samar.