Na miejscu 7. sklasyfikowano Toyotę, której wartość wyceniono na 54,1 mld dol. To o 5 proc. więcej niż marka japońskiego producenta samochodów warta była w roku ubiegłym. O jedną pozycję niżej umieszczono w rankingu markę Mercedesa: warta jest prawie 50,9 mld dol., co w porównaniu z ubiegłym rokiem stanowi wycenę wyższą o 3 proc. Czołówkę najcenniejszych marek stanowią firmy technologiczne z Apple, jako absolutnym liderem – wartość marki producenta Iphone’a wyceniona została na 408,3 mld dol., o jedną czwartą więcej niż w zestawieniu z ubiegłego roku. Drugi w rankingu Amazon wart jest 249,2 mld dol., a kolejne firmy – Microsoft, Google i Samsung odpowiednio: 210,2; 196,8 oraz 74,6 mld dol.

Toyota Rav4

Toyota Rav4

mat. prasowe

Poza pierwszą dziesiątką, ale blisko czołówki bo w pierwszej piętnastce znalazły się kolejne dwie marki motoryzacyjne: BMW na pozycji 12. z wyceną na poziomie 41,6 mld dol. i 5-procentowym wzrostem oraz Tesla na miejscu 14. z wyceną 36,3 mld dol. wyprzedzająca niewiele mniej wartego Facebooka, ale ustępująca bardziej wartościowej marce Louis Vuitton. Trzeba jednak zaznaczyć, że marka samochodów produkowanych przez firmę Elona Muska ma bardzo duży potencjał wzrostu: jej wycena w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem zwiększyła się o 184 proc. To rekordowy skok wartości.

Czytaj więcej

Toyota największym producentem aut na świecie

Co z innymi markami samochodów? Na 25. miejscu sklasyfikowano Hondę, ale jest obecna wycena 21,3 mld dol. spadła r/r o 2 proc. Na 35. miejscu znalazł się Hyundai (15,2 mld dol., wzrost o 6 proc.), a dopiero na 46. oraz 47. miejscu kolejne dwie marki niemieckie: Audi (13,5 mld dol. i 8 proc. wzrostu) oraz Volkswagen (13,4 mld dol. ze wzrostem 9-procentowym), wyprzedzone przez H&M, Pampersa i Zarę. Na 52. miejscu znalazła się marka Ford, na 58. i 59. Porsche oraz Nissan, na 76 – Ferrari, na 96. - Mini, a na 98. -pomiędzy Burberry a Uberem – sklasyfikowany został Land Rover.

Mercedes klasy S

Mercedes klasy S

mat. prasowe