Audi Q5 Sportback: Lepiej późno niż wcale

Audi konsekwentnie rozwija paletę SUV-ów coupé. Q5 Sportback to już trzeci taki model w ofercie. Dlaczego? Bo są po prostu ładniejsze.

Publikacja: 01.11.2021 09:25

Audi Q5 Sportback

Audi Q5 Sportback

Foto: mat. prasowe

Jest e-tron Sportback i Q3 Sportback. Teraz jest też Q5 z nadwoziem ze ściętym tyłem karoserii. Według nomenklatury Audi to nie jest SUV tylko CUV (crossover utility vehicle), ale mniejsza o marketingowe chwyty. Q5 Sportback wyróżnia się i bez tego. Wygląd tylnej części nadwozia to największa nowość w tym aucie. Reszta (silniki, układ jezdny, aranżacja wnętrza) jest identyczna, jak w klasycznym Q5. Czyli poprawna, a wręcz bardzo dobra.

Audi Q5 Sportback

Audi Q5 Sportback

Foto: mat. prasowe

Nowy model bazuje na tej samej platformie co Q5, ale z powodu opadającego tyłu jest o 7 mm dłuższy. To konkurent Mercedesa GLC Coupé i BMW X4. Oceńcie sami, które z tych trzech aut prezentuje się najlepiej, ale ja zastanawiałbym się pomiędzy Audi a Mercedesem. Audi Q5 Sportback jest średnio o 16 tys. zł droższe od klasycznej odmiany Q5. Model Q5 Sportback advanced 35 TDI S tronic startuje od 212 500 zł.

Audi Q5 Sportback

Audi Q5 Sportback

Foto: mat. prasowe

Dobrze rozwiązano przestrzeń bagażnika, bo mimo mocno opadającej linii dachu w kufrze zmieści się 510 litrów. To tylko o 40 litrów mniej niż w klasycznej odmianie. Dodatkowo możemy zamówić przesuwaną tylną kanapę, która po regulacji może powiększyć bagażnik o 60 litrów. Siadając z tyłu, o miejsce nad głową nie trzeba się martwić. Linia dachu opada o 1,7 cm niż w Q5, a jego ścięcie następuje dopiero za głowami siedzących z tyłu pasażerów.

Czytaj więcej

Audi RS3: Najszybszy w swojej klasie
Audi Q5 Sportback

Audi Q5 Sportback

Foto: mat. prasowe

Wrażenia zza kierownicy są identyczne jak w Q5. To wygodne auto w trasie, poręczne w mieście z zawieszeniem, które radzi sobie z wybojami, ale też w zakrętach. Taki szpagat, który pozwoli zaspokoić jak najwięcej klientów. Nic tu nie zrazi, ale też nic nie zachwyci. Sprawdzi się do większości zadań, a to co potrzebujemy zależy już wyłącznie od nas. Jest więc wersja z napędem na przednią oś, ale jest też quattro. Jest diesel, benzyna i hybryda plug-in, która ma więcej mocy (367 KM) niż model SQ5 (341 KM). Tu jest w czym wybierać.

Audi Q5 Sportback

Audi Q5 Sportback

Foto: mat. prasowe

Patrząc na fakt, że Q5 to najpopularniejszy model Audi na świecie, i na to, że konkurencja w tym segmencie z nadwoziem coupe już dawno jest na rynku (BMW X4 od 2014 r., Mercedes GLC Coupé od 2016 r.), trochę dziwi fakt, że Sportback pojawia się dopiero teraz. Ale lepiej późno niż wcale.

Audi Q5 Sportback

Audi Q5 Sportback

Foto: mat. prasowe

Audi Q5 Sportback

Audi Q5 Sportback

Foto: mat. prasowe

Audi Q5 Sportback

Audi Q5 Sportback

Foto: mat. prasowe

Audi Q5 Sportback

Audi Q5 Sportback

Foto: mat. prasowe

Jest e-tron Sportback i Q3 Sportback. Teraz jest też Q5 z nadwoziem ze ściętym tyłem karoserii. Według nomenklatury Audi to nie jest SUV tylko CUV (crossover utility vehicle), ale mniejsza o marketingowe chwyty. Q5 Sportback wyróżnia się i bez tego. Wygląd tylnej części nadwozia to największa nowość w tym aucie. Reszta (silniki, układ jezdny, aranżacja wnętrza) jest identyczna, jak w klasycznym Q5. Czyli poprawna, a wręcz bardzo dobra.

Pozostało 83% artykułu
Parking
Audi Skysphere Concept: Samochód, który potrafi zmienić długość
Tu i Teraz
Totalna rewolucja w Audi. Te modele wypadną z oferty
Parking
Audi A6 e-tron concept: Elektryfikacji ciąg dalszy
Na prąd
Polska dostanie od KE 173 mln euro na ładowarki i wodór
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Samochód Jutra
Porsche Mission R: Wizja motorsportu jutra