Aktualizacja: 16.02.2025 14:56 Publikacja: 09.09.2021 12:02
Foto: Ferrari-SF90_Stradale
Pomysł jak na razie jest propozycją, którą muszą zaakceptować członkowie zrzeszonej Europy. Wszyscy są zgodni, że problem z nadmierną emisją substancji szkodliwych oraz gazów cieplarnianych, trzeba rozwiązać. Jednym z ważniejszych sektorów w tej kwestii jest motoryzacja i transport. To właśnie te gałęzie odpowiadają za około 26 proc. w całej emisji gazów cieplarnianych. Włosi zgadzają z założeniami, jednak mają kilka uwag. Obecnie toczą się rozmowy z Komisji Europejskiej na temat zwolnienia z tego obowiązku pewnej grupy aut, w tym producentów supersamochodów – powiedział o tym Roberto Cingolani, włoski minister ds. transformacji ekologicznej, w wywiadzie dla Bloomberg TV. Cingolani, były członek zarządu Ferrari zaznaczył, że prowadzone rozmowy dotyczą ostatecznego kształtu przepisów w aspekcie zakazu silników spalinowych i ich zastosowania dla producentów supersamochodów, których produkcja jest o wiele mniejsza niż topowych koncernów – podał Bloomberg.
Rodzina Michaela Schumachera padła ofiarą próby szantażu. Po przeprowadzeniu szeroko zakrojonego śledztwa i przesłuchaniu świadków sędzia ogłosił wyrok.
Chińska marka Xpeng rozpoczyna działalność na polskim rynku, na początku z trzema modelami. Jej partnerem została znana firma kojarzona z BMW.
Stellantis rozszerza prawa do marki Talbot i podsyca plotki o powstaniu konkurenta Dacii. To jedna z marek, do której koncern nabył prawa już w 2021 roku.
Złote Koło moto.rp.pl wyróżnia tych wszystkich, którzy nas zaskoczyli, zszokowali i zrobili kawał dobrej roboty swoimi nowymi modelami, pomysłami, rozwiązaniami czy zwrócili czymś na siebie uwagę. W 2024 roku doceniliśmy laureatów w trzynastu kategoriach. Poniżej lista nagrodzonych.
Amerykański Departament Stanu upublicznił plany zakupu w ciągu 5 lat elektrycznych samochodów opancerzonych za 400 mln dolarów. Na liście dostawców znalazły się BMW i na chwilę Tesla.
Transfer Brytyjczyka z Mercedesa do Ferrari zaskoczył kibiców. To ruch, który wykracza daleko poza granice świata sportu.
Komisja Europejska chce przyjść z pomocą zmagającemu się z problemami przemysłowi motoryzacyjnemu w Europie i poluzować stery. Trwają dyskusje na temat zawieszenia ewentualnych grzywien lub złagodzenia zakazu stosowania silników spalinowych. W ciągu najbliższych kilku tygodni ten temat ma być omawiany w Brukseli.
Ferrari zarobiło w zeszłym roku mnóstwo pieniędzy. Zyski wzrosły znacząco i to mimo to, że sprzedano tylko o 89 samochodów więcej niż w roku poprzednim.
Ferrari SF90 Stradale, Roma, 812 GTS, a także wersja Competizione kończą swoją karierę. Ferrari dość nieoczekiwanie skreśla ze swojej oferty aż cztery modele.
Wiele krajów i firm podchodzi do Bitcoina z pewnym sceptycyzmem. Ferrari nie jest jednym z nich. Włoski producent samochodów sportowych chce „nawiązać kontakt z osobami, które niekoniecznie są naszymi klientami, ale mogą sobie pozwolić na Ferrari”.
Ferrari rozbudowuje swoją fabrykę. Wszystko po to żeby rozpocząć w niej produkcję elektrycznych modeli. Kto wie czy nie jest to największe w historii firmy wyzwanie dla tego włoskiego producenta samochodów sportowych.
Słaby popyt, zmiana strategii, nowy koncept – przyczyny wycofania z oferty modeli samochodów są różne. Tu znajdziesz wszystkie wycofane w najbliższym czasie z produkcji modele aut.
Następca Ferrari 812 nosi nazwę 12Cilindri. Jego 6,5-litrowy silnik nie ma żadnej technologii turbo czy hybrydowej, wytwarza 830 KM i kręci się do 9500 obr./min.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas