Specjaliści z Info-Ekspert przygotowali zestawienie wartości rezydualnych samochodów luksusowych, w podziale na trzy kategorie zależne od rodzaju napędu: benzyna, diesel, zelektryfikowany. Do obliczeń przyjęli następujące parametry użytkowania – 36 miesięcy oraz 90 tysięcy km. Okazało się, że ich wartości rezydualne (RV) mimo większej ilości elektroniki i wysokiej jakości wykończenia, są na podobnym poziomie jak aut popularnych.
CZYTAJ TAKŻE: Nowy, największy SUV Toyoty z polskimi cenami
Przykład może stanowić TOP3 opracowanego zestawienia. W kategorii limuzyn z silnikiem benzynowym numerem jeden jest Mercedes klasy S z 3-litrową jednostką napędową o mocy 367 KM, którego cena podstawowa wynosi 483 400 zł. Wyliczona wartość rezydualna wyniosła 55,5 proc. Oznacza to, że po wspomnianym okresie 3-lat i przejechanych 90 tys. km auto traci na wartości 44,5 proc. swojej ceny (268 287 zł).
Mercedes klasy S
Podobnym wynikiem może pochwalić się Audi A8 z 3-litrowym silnikiem o mocy 340 KM. Jego podstawowa cena zakupu rozpoczyna się od 463 900 zł. Wartość RV po wyżej wymienionym czasie wynosi 52,6 proc. Trzecie auto luksusowe w zestawieniu to BMW serii 7 z 3-litowym silnikiem o mocy 340 KM (od 461 500 zł) – RV wynosi 49,1 proc. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku silników diesla. Tu wartość rezydualna jest również najwyższa dla Mercedesa Klasy S (3-litrowy silnik o mocy 286 KM, cena od 438 500 zł) i wynosi 56,5 proc., Audi A8 (3-litrowy silnik o mocy 286 KM, cena od 429 800 zł) oraz BMW serii 7 (3-litrowy silnik o mocy 286 KM, cena od 414 000 zł) mają RV wynoszące odpowiednio: 53,7 oraz 51,1 proc.