Hyundai do oferty wprowadza nowego SUV-a. Bayon jest najmniejszym, a zarazem najtańszym przedstawicielem tego typu aut w ofercie koreańskiego producenta. Jego cennik otwiera wersja za 66 700 zł z wolnossącym silnikiem benzynowym.

Bayon to crossover w segmencie B, a samochód został zaprojektowany specjalnie na rynek europejski. Stąd też nazwa, która pochodzi od miejscowości Bayonne we francuskim Kraju Basków, jednego z popularniejszych miejsc wakacyjnych wycieczek Europejczyków odwiedzających zachodnią część kontynentu.

CZYTAJ TAKŻE: Hyundai Elantra wyceniony. Limuzyna z wolnossącym silnikiem

Hyundai Bayon.

Miejski SUV od Hyundaia – Bayon – jest przedstawicielem segmentu B (4180 mm długości, 1775 mm szerokości, 1490 mm wysokości, rozstaw osi 2580 mm). Klienci zainteresowani zakupem Bayona mogą wybrać jedną z dwóch jednostek napędowych. Podstawowa to wolnossący silnik 4-cylindrowy 1.2 MPI o mocy 84 KM (118 Nm), który współpracuje z 5-biegową przekładnią manualną. W tej specyfikacji auto przyspiesza do 100 km/h w 13,5 sekundy, a maksymalnie rozpędza się do 165 km/h. Drugi silnik – 3-cylindrowy 1.0 T-GDI – generuje 100 KM (172 Nm) i posiada 6-biegowową skrzynię manualną lub 7-przełożeniowy automat DCT (dopłata 5300 zł). W zależności od skrzyni rozpędza się do pierwszej setki w 10,7 sekundy (manual) lub 11,7 sekundy (automat) oraz osiąga maksymalnie 183 i 180 km/h. Dane dla średniej emisji Co2 i zużycia paliwa, jak na razie nie zostały podane.

Mimo niewielkiego wyboru jednostek napędowych, Hyundai postawił na większą różnorodność wersji wyposażenia – do wyboru są cztery – Pure, Modern, Smart i Executive. W podstawowej (Pure) za 66 700 zł, w standardzie otrzymujemy m.in. pakiet systemów bezpieczeństwa w co zalicza się: 6x poduszek powietrznych, asystenta ruszania pod górę, ostrzeganie o odjechaniu poprzedzającego pojazdu, asystenta tylnej kanapy, asystent utrzymywania pasa ruch, asystent unikania kolizji czołowych (FCA) z wykrywaniem pieszych i rowerzystów, inteligentnego asystenta ostrzegania o ograniczeniach prędkości czy system eCall). Jest też manualna klimatyzacja. Za dodatkowe 2100 zł można dokupić pakiet „Plus”, który zawiera m.in. cyfrowe radio DAB z 4 głośnikami, system Bluetooth, zdalne sterowanie radiem z kierownicy, a także elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne w kolorze nadwozia.

Wyższa opcja – Modern – kosztuje od 73 000 zł z silnikiem 1.2 MPI oraz od 78 100 zł z 1.0 T-GDI. Kto wybierze taką konfigurację otrzyma m.in. tylne czujniki parkowania, kierownicę i dźwignię zmiany biegów obszyte skórą. Wśród pakietów dodatkowych można wymienić: „Convecience” (1300 zł) zawierający podgrzewaną kierownicę i fotele przednie, podłokietnik przedni, kieszeń w fotelu pasażera oraz port USB z drugim rzędzie siedzeń. Inną opcją może jest pakiet „Display” (dla wersji 1.2 MPI) w którym uwzględniono system multimedialny z 8-calowym kolorowym ekranem dotykowym, kamerę cofania.

Wersja wyposażenia Smart to wydatek od 77 700 zł, a najbogatszy wariant nosi nazwę Executive i  można go wybrać jedynie z silnikiem 1.0 T-GDI. Jego cena startuje od 88 900 zł.

Cenny modelu Hyndai Bayon
1.2 MPI Pure (84 KM) 5MT – od 66 700 zł
1.2 MPI Modern (84 KM) 5MT – od 73 000 zł
1.2 MPI Smart (84 KM) 5MT – od 77 700 zł
1.0 T-GDI Modern 6MT (100 KM) – od 78 100 zł
1.0 T-GDI Modern 7DCT (100 KM) – od 83 400 zł
1.0 T-GDI Smart 6MT (100 KM) – od 82 800 zł
1.0 T-GDI Smart 7DCT (100 KM) – od 88 100 zł
1.0 T-GDI Executive 6MT (100 KM) – od 88 900 zł
1.0 T-GDI Modern 7DCT (100 KM) – od 94 200 zł

W segmencie B-SUV jest wiele modeli. Wśród najbliższych konkurentów Hyundaia Bayona, pod względem mocy i ceny, można wymienić m.in.: Kię Stonic (od 62 990 zł) czy rodzinę aut z Grupy Volkswagena (Seat Arona – od 74 000 zł, Skoda Kamiq – od 69 450 zł czy Volkswagena T-Cross – od 70 390 zł). Bazowa wersja nowego Hyundaia została całkiem nieźle wyceniona. Za mniej niż 66 700 zł kupimy tylko dwa modele konkurencyjne – Citroena C3 Aircross i Kię Stonic.

Ceny konkurencji

– Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech Live (83 KM) – od 50 900 zł
– DS3 Crossback 1.2 PureTech Chic (101 KM) – od 98 900 zł
– Fiat 500X 1.0 FireFly Cult (120 KM) – od 73 250 zł
– Ford Puma 1.0 EcoBoost (95 KM) Connected – od 74 000 zł
– Honda HR-V 1.5 i-VTEC (130 KM) Comfort – od 96 800 zł
– Jeep Renegate 1.0 T3 GSE T-MultiAir III Sport (120 KM) – od 76 700 zł
– Kia Stonic 1.2 Dpi M (84 KM) – od 62 990 zł
– Mazda CX-3 2.0 SKYACTIVE-G SkyJOY (121 KM) – od 90 900 zł
– Nissan Juke 1.0 DIG-T Visia (114 KM) – od 75 930 zł
– Opel Mokka 1.2 Mokka (100 KM) – od 72 990 zł
– Peugeot 2008 1.2 PureTech Active (100 KM) – od 85 600 zł
– Renault Captur 1.0 TCe Zen (91 KM) – od 71 900 zł
– Seat Arona 1.0 TSI Reference (95 KM) – od 74 000 zł
– Skoda Kamiq 1.0 TSI Active (95 KM) – od 69 650 zł
– Suzuki VItara 1.4 Boosterjet SHVS Comfort Plus (129 KM) – od 81 500 zł
– Volkswagen T-Roc 1.o TSI T-Roc (110 KM) – od 73 090 zł

CZYTAJ TAKŻE: Test | Hyundai Tuscon: Lepiej być nie może

Hyundai wprowadzając na rynek Bayona dołącza do trudnego i zatłoczonego segmentu. Jest to jednak decyzja strategiczna, patrząc na dobrą sprzedaż crossoverów w ostatnim czasie.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Kamery skontrolują, czy kierowca trzyma w dłoni telefon

Trzymanie telefonu w dłoni podczas jazdy samochodem jest w Australii zabronione. Teraz specjalne kamery ...

Skoda wyprzedza Volkswagena

Mimo pandemii Skoda odważyła się i zrobiła w Pradze duży show. Premiera nowego modeli ...

Za 4 lata kupimy samochód zbudowany przez Apple

Wprowadzając do sprzedaży iPhone’a, Apple dokonało niekwestionowanego przełomu na rynku telefonów komórkowych. Teraz koncern ...

Baterie elektryków wymagają mniej surowców niż auta na paliwa kopalne

Akumulator pojazdu elektrycznego (EV) po poddaniu recyklingowi zużywa 30 kg surowców, podczas gdy przeciętny ...

Porsche wycofuje się z silników diesla

Porsche, jako pierwsza niemiecka firma motoryzacyjna wycofuje się z silników diesla. Marka skoncentruje się ...

Mazda MX-30: Jeździmy prototypem pierwszej elektrycznej Mazdy

Mazda zaprezentowała swój pierwszy w pełni elektryczny samochód. Zanim oficjalnie MX-30 wyjedzie na ulice ...