Bayon to crossover w segmencie B, a samochód został zaprojektowany specjalnie na rynek europejski. Stąd też nazwa, która pochodzi od miejscowości Bayonne we francuskim Kraju Basków, jednego z popularniejszych miejsc wakacyjnych wycieczek Europejczyków odwiedzających zachodnią część kontynentu.
CZYTAJ TAKŻE: Hyundai Elantra wyceniony. Limuzyna z wolnossącym silnikiem
Hyundai Bayon.
Miejski SUV od Hyundaia – Bayon – jest przedstawicielem segmentu B (4180 mm długości, 1775 mm szerokości, 1490 mm wysokości, rozstaw osi 2580 mm). Klienci zainteresowani zakupem Bayona mogą wybrać jedną z dwóch jednostek napędowych. Podstawowa to wolnossący silnik 4-cylindrowy 1.2 MPI o mocy 84 KM (118 Nm), który współpracuje z 5-biegową przekładnią manualną. W tej specyfikacji auto przyspiesza do 100 km/h w 13,5 sekundy, a maksymalnie rozpędza się do 165 km/h. Drugi silnik – 3-cylindrowy 1.0 T-GDI – generuje 100 KM (172 Nm) i posiada 6-biegowową skrzynię manualną lub 7-przełożeniowy automat DCT (dopłata 5300 zł). W zależności od skrzyni rozpędza się do pierwszej setki w 10,7 sekundy (manual) lub 11,7 sekundy (automat) oraz osiąga maksymalnie 183 i 180 km/h. Dane dla średniej emisji Co2 i zużycia paliwa, jak na razie nie zostały podane.