Toyota Highlander to SUV o długości 4950 mm i znaczących możliwościach przewozowych. Jego bagażnik po złożeniu trzeciego rzędu siedzeń, oferuje aż 658 litrów objętości (do rolety), a po złożeniu dodatkowo drugiego rzędu, przestrzeń ta zwiększa się do 1909 litrów (do sufitu). Auto jest oferowane w trzech konfiguracjach: Prestige, Prestige Tech oraz Executive. W podstawowej opcji, klienci otrzymują m.in. 3-strefową klimatyzację z funkcją wykrywania liczby pasażerów podróżujących w pojeździe, światła do jazdy dziennej w technologii LED, światła mijania Bi-LED oraz 20-calowe koła. Standardem jest też skórzana tapicerka, elektryczna klapa bagażnika, podgrzewane przednie siedzenia oraz podgrzewana szyba czołowa.
CZYTAJ TAKŻE: Nowa Toyota Hilux liderem wartości rezydualnej
Toyota Highlander.
Podstawowy wariant Highlandera ma też wiele systemów multimedialnych oraz poprawiających bezpieczeństwo. W standardzie jest układ Toyota Touch 2 z 8-calowym ekranem dotykowym, 6 głośnikami, Android Auto i Apple CarPlay oraz usługami łączności Toyota Connected Car. Ponadto znalazł się też kolorowy wyświetlacz na tablicy rozdzielczej o przekątnej 7-cali, 3 porty USB z przodu oraz 2 kolejne dla pasażerów z tyłu. Wśród systemów bezpieczeństwa wymienić można: Toyota Safety Sense z tempomatem adaptacyjnym, system automatycznego powiadamiania ratunkowego eCall, układ zapobiegania kolizjom na skrzyżowaniach, wspomaganie kierownicy w razie ryzyka zderzenia, system monitorowania martwego pola w lusterkach i ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu. Toyota postanowiła też doposażyć auto w system stabilizacji toru jazdy przyczepy oraz układ off-roadowy Trail Mode, blokujący tylne koło, które w danym momencie nie ma przyczepności.