Chiny blokują rozwój małych aut elektrycznych

Chiński dziennik China Daily poinformował o obniżeniu dotacji na małe samochody elektryczne, powołując się na informacje opublikowane na oficjalnej stronie internetowej Ministerstwa Finansów (MOF).

Publikacja: 16.01.2021 14:45

Chiny blokują rozwój małych aut elektrycznych

Foto: moto.rp.pl

Chiny są liderem rozwoju samochodów elektrycznych. Obecnie Państwo Środka odpowiedzialne jest za sprzedaż największej liczby aut zasilanych z gniazdka na świecie. Potwierdzają to wyniki, według których w 2020 roku w Chinach sprzedawano 42 proc. pojazdów elektrycznych na świecie (styczeń-sierpień 2020), w Europie 36,8 proc., a w Ameryce Północnej 17,7 proc. Mimo coraz większego rozkwitu tej grupy pojazdów, w Chinach podjęto decyzję o zmniejszeniu subsydiów na samochody typu NEV (Neighborhood Electric Vehicle). Są to małe auta, którymi można podróżować z prędkością do 40 km/h. Dla przykładu za NEV uważany jest Renault Twizzy, który na chińskim rynku ma sporo klonów .

CZYTAJ TAKŻE: Chiny: Elektryczny świat, którego nie znamy

""

Chiński klon Renault Twizzy – Zhejiang Rayttle E28.

Foto: moto.rp.pl

Zgodnie z informacjami podanymi przez China Daily, Ministerstwo Finansów (MOF) obniżyło dotacje w transporcie publicznym, sanitacji środowiska, usług pocztowych i logistyki, lotnisk lotnictwa cywilnego z 20 do 10 proc. Dodatkowo w opublikowanym wspólnie przez MOF, Ministerstwo Przemysłu i Technologii Informacyjnych, Ministerstwo Nauki i Technologii oraz Narodową Komisję Rozwoju i Reform oświadczeniu, dotacje na nowe inwestycje zostaną zmniejszone o 20 proc.

CZYTAJ TAKŻE: Chiny włączają hybrydy do programu elektromobilności

To nie koniec. Państwo Środka zapowiedziało również wzmocnienie regulacji dotyczących inwestycji i produkcji pojazdów typu NEV. Ma to zapobiec zbyt dużej ekspansji tego sektora na cały rynek aut elektrycznych. Decyzje podane przez rządzących odbiegają od ogłoszonego w zeszłym roku planu rozwoju przemysłu NEV w latach 2021-2035. Zgodnie z nim NEV ma pomóc w przejściu kraju do motoryzacyjnej potęgi – podaje China Daily. Zgodnie z planem udział nowych pojazdów NEV, w chińskim rynku, ma wzrosnąć do 20 proc. w 2025 roku. Z kolei w 2035 wszystkie auta używane w transporcie publicznym mają zelektryfikowane. Obecnie Państwo Środka odpowiada za 55 proc. światowej sprzedaży NEV.

Chiny są liderem rozwoju samochodów elektrycznych. Obecnie Państwo Środka odpowiedzialne jest za sprzedaż największej liczby aut zasilanych z gniazdka na świecie. Potwierdzają to wyniki, według których w 2020 roku w Chinach sprzedawano 42 proc. pojazdów elektrycznych na świecie (styczeń-sierpień 2020), w Europie 36,8 proc., a w Ameryce Północnej 17,7 proc. Mimo coraz większego rozkwitu tej grupy pojazdów, w Chinach podjęto decyzję o zmniejszeniu subsydiów na samochody typu NEV (Neighborhood Electric Vehicle). Są to małe auta, którymi można podróżować z prędkością do 40 km/h. Dla przykładu za NEV uważany jest Renault Twizzy, który na chińskim rynku ma sporo klonów .

Tu i Teraz
Restart Jaguara z nowym logotypem. Nie każdemu się spodoba
Tu i Teraz
Elon Musk rośnie w siłę. Większy stan konta i polityczna kariera
Tu i Teraz
Niemiecka marka motoryzacyjna przenosi produkcję do Tajlandii
Tu i Teraz
Na stacjach jest już nowe paliwo. Sprawdź czy tankujesz je do zbiornika
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Tu i Teraz
Kulturowa rewolucja w Hyundaiu. Pierwszy cudzoziemiec pokieruje koreańskim koncernem