Reklama

Zaawansowane prace na Południowej Obwodnicy Warszawy

Na Południowej Obwodnicy Warszawy prace wykonawcze są coraz bardziej zaawansowane. Znika wykop stworzony ze względu na konieczność wybudowania tunelu pod dzielnicą Ursynów, jak też przywracany jest istniejący wcześniej układ ulic i parkingów – poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Publikacja: 24.07.2020 12:10

Zaawansowane prace na Południowej Obwodnicy Warszawy

Foto: moto.rp.pl

Zaawansowanie prac nad Południową Obwodnicą Warszawy (POW) określane jest na blisko 80 proc. Wykonawca trasy przekopał się już przez całą długość tunelu (2,3 km), a ziemia z jego środka została wywieziona – podała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA). Duża część tunelu (odcinek na Ursynowie) była budowana odkrywkowo. Dla łatwiejszej pracy w płycie stropowej zostały wykonane niewielkie otwory (obecnie są one zasklepiane), które wykorzystywano do wydobywania ziemi oraz dostarczania nimi materiałów budowlanych do budowy płyty dennej. Wykonany został już cały strop pośredni w najgłębszej części tunelu, na długości ok. 600 metrów.

CZYTAJ TAKŻE: Opóźni się otwarcie „Zakopianki”. GDDKiA wyrzuciła z budowy wykonawcę.

– Na bieżąco wykonywane są roboty związane z budową wypełnień ścian żelbetowych, przejść awaryjnych, stropów łukowych, zabudowy chodnikowej wewnętrznej, stropu pośredniego w środkowej nawie technologicznej (wykonano ok. 40 proc.) i nisz alarmowych, odwodnienia tunelu itp. – podaje w oficjalnym komunikacie GDDKiA.

""

Foto: moto.rp.pl

Tunel stanowi jedynie połowę trasy S8 na odcinku nazywanym Południową Obwodnicą Warszawy. Budowanie odkrywkowe w mieście stanowi zawsze duże wyzwanie oraz konieczność reorganizacji ruchu. Wszystko wskazuje na to, że prace zostaną zakończone sukcesem, czego dowodem jest choćby powolne przywracanie ruch naziemnego oraz humusowanie trenu pod zieleniec i tworzenie miejsc parkingowych. Prace naziemne wykonywane są pomiędzy ul. Pileckiego, ul. Stryjeńskich, w ciągu ul. Płaskowickiej na wysokości ronda ul. Pileckiego oraz na ul. Rosoła.

Reklama
Reklama

CZYTAJ TAKŻE: Gierkówka stanie się trzypasmową autostradą!

To nie wszystko co się dzieje na budowie POW. Jak przekazała GDDKiA, nadal trwają prace wykończeniowe przy węźle Warszawa Ursynów. Oznacza to, że obecnie wykonywane są mury oporowe z gruntu zbrojonego, umocnienie stożków przyczółków czy skarp nasypów. Na dwóch obiektach węzła, po zachodniej stronie tunelu oraz na jednym z obiektów po wschodniej części, ułożono warstwę asfaltu lanego. Przy zachodnim portalu tunelu budowane są budynki przyszłego Centrum Zarządzania Tunelem, stacja wentylatorowa zachodnia i stacja transformatorowa. Zaawansowanie prac Dyrekcja określa na blisko 80 proc.

Zaawansowanie prac nad Południową Obwodnicą Warszawy (POW) określane jest na blisko 80 proc. Wykonawca trasy przekopał się już przez całą długość tunelu (2,3 km), a ziemia z jego środka została wywieziona – podała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA). Duża część tunelu (odcinek na Ursynowie) była budowana odkrywkowo. Dla łatwiejszej pracy w płycie stropowej zostały wykonane niewielkie otwory (obecnie są one zasklepiane), które wykorzystywano do wydobywania ziemi oraz dostarczania nimi materiałów budowlanych do budowy płyty dennej. Wykonany został już cały strop pośredni w najgłębszej części tunelu, na długości ok. 600 metrów.

Reklama
Tu i Teraz
Szok w Hanowerze! Volkswagen czasowo wstrzymuje produkcję legendarnego modelu
Tu i Teraz
Gigantyczne manewry w Niemczech. 600 km dróg może zostać okresowo zablokowanych
Tu i Teraz
Rosyjscy dilerzy samochodowi bankrutują. Masowe zamknięcia salonów
Tu i Teraz
Porsche zrywa z 94-letnią tradycją. To będzie szok dla klientów
Tu i Teraz
Chiński gigant motoryzacyjny planuje 17-krotny wzrost sprzedaży w Europie do 2027 r.
Reklama
Reklama