Planowana obwodnica Warszawy pod ostrzałem gmin i mieszkańców

Jak donosi portal tvn24.pl planowana autostradowa obwodnica wokół Warszawy mająca zapewnić połączenie z budowanym nowym lotniskiem (Centralnym Portem Komunikacyjnym), wywołała protesty wśród mieszkańców gmin, po których wytyczono trasę.

Publikacja: 05.03.2020 10:53

Planowana obwodnica Warszawy pod ostrzałem gmin i mieszkańców

Foto: moto.rp.pl

Mieszkańcy skarżą się, że trasę obwodnicy wytyczono zupełnie bezmyślnie np. centralnie przez wieś Glinki. Budowa autostrady w tym miejscu przyczyni się do zburzenie szkoły podstawowej, w której uczą się dzieci z czterech pobliskich wsi. O planach zabudowy nie wiedziała również Iwona Sieczka, sołtys Glinek. Jak sama twierdzi to będzie dla tego regionu, utrzymującego się z sadów i ziemi katastrofa.

""

Foto: moto.rp.pl

Póki co istnieją cztery opcje zbudowania autostrady A50 od południa i drogi ekspresowej S50 od wschodu północy i zachodu. Można je znaleźć na mapach publikowanych na stronie internetowej Centralnego Portu Komunikacyjnego. Obwodnica ma postać głównie po to żeby zapewnić szybki dojazd do nowego lotniska w Baranowie. Nowa trasa przechodzi przez wsie, parki krajobrazowe, chronione bagna i torfowiska, wiślane łachy, a nawet mostem nad Zalewem Zegrzyńskim.

""

Plany dużej obwodnicy Warszawy.

Foto: moto.rp.pl

Uwagi mieszkańców przyjmuje CPK na swojej stronie, ale zgłaszać można je tylko do 10 marca. Jak informowała „Gazeta Stołeczna”, do protestów przeciwko budowie autostrady dołączają się kolejne gminy i sołectwa. Mieszkańcy sprawdzają poszczególne warianty tras i analizują co zostanie wyburzone i zniszczone. Po fali protestów Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zakomunikowała, że to bardzo wstępny plan budowy obwodnicy, który o niczym nie przesądza.

CZYTAJ TAKŻE: Rząd zapowiada budowę stu obwodnic

„Informujemy, że warianty drogi wytyczone na mapach opublikowanych w serwisie internetowym spółki CPK, to jedynie osie korytarzy wariantów wskazanych podczas opracowania studium korytarzowego. Korytarze dla danego wariantu mają po 5 kilometrów szerokości, a zatem od pokazanego na mapach przebiegu trzeba po każdej ze stron dodać jeszcze pas około 2,5 kilometra. Docelowo pod przyszłą budowę drogi na odcinku szlakowym potrzebny będzie pas o szerokości około 100 metrów. Nieco więcej w miejscach węzłów i MOP” – informuje GDDKiA.

Mieszkańcy skarżą się, że trasę obwodnicy wytyczono zupełnie bezmyślnie np. centralnie przez wieś Glinki. Budowa autostrady w tym miejscu przyczyni się do zburzenie szkoły podstawowej, w której uczą się dzieci z czterech pobliskich wsi. O planach zabudowy nie wiedziała również Iwona Sieczka, sołtys Glinek. Jak sama twierdzi to będzie dla tego regionu, utrzymującego się z sadów i ziemi katastrofa.

Póki co istnieją cztery opcje zbudowania autostrady A50 od południa i drogi ekspresowej S50 od wschodu północy i zachodu. Można je znaleźć na mapach publikowanych na stronie internetowej Centralnego Portu Komunikacyjnego. Obwodnica ma postać głównie po to żeby zapewnić szybki dojazd do nowego lotniska w Baranowie. Nowa trasa przechodzi przez wsie, parki krajobrazowe, chronione bagna i torfowiska, wiślane łachy, a nawet mostem nad Zalewem Zegrzyńskim.

Tu i Teraz
Kolejna niemiecka marka zniknie z rynku. Poddostawca branży moto ogłasza upadłość
Tu i Teraz
Nowy znak drogowy na europejskich drogach. Co oznacza biały romb?
Tu i Teraz
Znana marka motoryzacyjna uratowana. Znaleziono nowego inwestora
Tu i Teraz
Nowy cios w gospodarkę Niemiec. Strajk w fabrykach Volkswagena
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
moto
Dyrektor generalny giganta motoryzacyjnego rezygnuje ze stanowiska
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką