Planowana obwodnica Warszawy pod ostrzałem gmin i mieszkańców

Jak donosi portal tvn24.pl planowana autostradowa obwodnica wokół Warszawy mająca zapewnić połączenie z budowanym nowym lotniskiem (Centralnym Portem Komunikacyjnym), wywołała protesty wśród mieszkańców gmin, po których wytyczono trasę.

Publikacja: 05.03.2020 10:53

Planowana obwodnica Warszawy pod ostrzałem gmin i mieszkańców

Foto: moto.rp.pl

Mieszkańcy skarżą się, że trasę obwodnicy wytyczono zupełnie bezmyślnie np. centralnie przez wieś Glinki. Budowa autostrady w tym miejscu przyczyni się do zburzenie szkoły podstawowej, w której uczą się dzieci z czterech pobliskich wsi. O planach zabudowy nie wiedziała również Iwona Sieczka, sołtys Glinek. Jak sama twierdzi to będzie dla tego regionu, utrzymującego się z sadów i ziemi katastrofa.

""

moto.rp.pl

Póki co istnieją cztery opcje zbudowania autostrady A50 od południa i drogi ekspresowej S50 od wschodu północy i zachodu. Można je znaleźć na mapach publikowanych na stronie internetowej Centralnego Portu Komunikacyjnego. Obwodnica ma postać głównie po to żeby zapewnić szybki dojazd do nowego lotniska w Baranowie. Nowa trasa przechodzi przez wsie, parki krajobrazowe, chronione bagna i torfowiska, wiślane łachy, a nawet mostem nad Zalewem Zegrzyńskim.

""

Plany dużej obwodnicy Warszawy.

moto.rp.pl

Uwagi mieszkańców przyjmuje CPK na swojej stronie, ale zgłaszać można je tylko do 10 marca. Jak informowała „Gazeta Stołeczna”, do protestów przeciwko budowie autostrady dołączają się kolejne gminy i sołectwa. Mieszkańcy sprawdzają poszczególne warianty tras i analizują co zostanie wyburzone i zniszczone. Po fali protestów Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zakomunikowała, że to bardzo wstępny plan budowy obwodnicy, który o niczym nie przesądza.

CZYTAJ TAKŻE: Rząd zapowiada budowę stu obwodnic

„Informujemy, że warianty drogi wytyczone na mapach opublikowanych w serwisie internetowym spółki CPK, to jedynie osie korytarzy wariantów wskazanych podczas opracowania studium korytarzowego. Korytarze dla danego wariantu mają po 5 kilometrów szerokości, a zatem od pokazanego na mapach przebiegu trzeba po każdej ze stron dodać jeszcze pas około 2,5 kilometra. Docelowo pod przyszłą budowę drogi na odcinku szlakowym potrzebny będzie pas o szerokości około 100 metrów. Nieco więcej w miejscach węzłów i MOP” – informuje GDDKiA.

Tu i Teraz
Afera w we Włoszech. "W Polsce nie można produkować samochodu o nazwie Milano"
Tu i Teraz
Blokada mostów w Warszawie. Policja obserwuje przeprawy przez Wisłę
Tu i Teraz
Jutro blokada mostów w Warszawie. Aktywiści planują utrudnić życie kierowcom
Tu i Teraz
Uwaga na fałszywe SMS-y z mandatami. GITD komentuje "nie reagować, to oszustwo"
Tu i Teraz
Polskie firmy budujące drogi rozpychają się w Europie