fot. AdobeStock

Niemiecki automobilklub ADAC, jak co roku, opublikował listę najbardziej i najmniej awaryjnych samochodów. W tym roku postanowił rozszerzyć zestawienie o najczęstsze awarie pojazdów elektrycznych.

Ranking tworzony przez ADAC powstaje na podstawie realnych sytuacji zgłaszanych przez 17 mln członków. W tym roku, autorzy raportu postanowili go rozszerzyć. Po raz pierwszy wyszczególnili awarie samochodów elektrycznych. Co ciekawe, głównym problemem z jakimi zmagali się kierowcy to rozładowane akumulatory 12V. Stanowiło to 54 proc. przypadków.

CZYTAJ TAKŻE: GM buduje fabrykę do produkcji baterii dla aut elektrycznych

Przy tej okazji trzeba jasno zaznaczyć, że akumulator, o którym mowa jest tym standardowym, stanowiącym wyposażenia każdego pojazdu, a nie tym dużym, umieszczonym w podwoziu pojazdu, będącym głównym „zbiornikiem” energii niezbędnej do zasilania silnika. A ta mała, zwykła bateria odpowiada w aucie elektrycznym m.in. za zasilanie systemów pokładowych, otwieranie i zamykanie drzwi, włączanie świateł czy zasilanie systemów informacyjno-rozrywkowych. Ponadto aktywuje zasilanie wysokiego napięcia głównego akumulatora. Innymi słowy bez małej 12V baterii nie uruchomimy elektryka nawet wtedy, kiedy w duży akumulator jest załadowany w 100 procentach.

Zgodnie z zestawieniem ADAC, zaraz po usterkach akumulatora 12V, najczęstszą awarią samochodów elektrycznych były problemy z elektryką i oświetleniem (15,1 proc.) oraz ogumieniem (14,2 proc.). Czwarta lokata przypadła dla kategorii „inne” (12,2 proc.). Do niej zaliczają się usterki m.in. karoserii, hamulców, układu kierowniczego, podwozia oraz napędu. Tylko sporadycznie zanotowano kłopoty z baterią czy ładowaniem. Na samym końcu listy usterek wylądowały problemy z wentylacją (0,1 proc.) Teraz czekamy na raport, które auta elektryczne najczęściej ulegały awariom. Może niedługo ADAC opublikuje szczegółowe dane na ten temat.

CZYTAJ TAKŻE: W Europie znaczny wzrost sprzedaży elektryków i hybryd

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Wybrano najlepsze silniki roku. Wśród nich… elektryczny

3.9-litrowy silnik twin-turbo Ferrari został po raz czwarty z rzędu silnikiem roku. Drugie miejsce ...

W lipcu poznamy wygląd i nazwę polskiego auta elektrycznego

Piotr Zaremba, prezes ElectroMobility Poland zapowiedział, że 28 lipca br. zostanie zaprezentowany prototyp pierwszego polskiego ...

Austria testuje tempo 140 km/h na autostradach

Austria sprawdza na wybranych odcinkach czy ma sens podniesienie prędkości na autostradach ze 130 ...

Pierwszy elektryczny model BMW ze znaczkiem M. Znamy polskie ceny

BMW zaprezentowało nowego elektryka - model i4. Według bawarskiej marki auto ma łączyć sportowy ...

Nissan chce sprzedać część swojej firmy

Nissan przeżywa kryzys: spadek zysków, spadek sprzedaży i kryzys zarządzania. Żeby nieco podratować finansową ...

Toyota w 2020 roku sprzedała najwięcej aut na świecie

Toyota sprzedała w 2020 roku więcej samochodów niż jakikolwiek inny producent, chociaż sprzedaż ogólnie ...