W 2020 roku Skoda stała się liderem e-mobilności na polskim rynku motoryzacyjnym. Ten wynik jest czeska marka zawdzięcza nie tylko swoim produktom, ale i szeroko zakrojonym działaniom marketingowym.
W minionym roku Skoda wkroczyła w zupełnie nowy obszar, wprowadzając na rynek częściowo lub w pełni elektryczne modele. Według informacji Skody sukces zapewniła m.in analiza rynku, zaangażowanie ekspertów z różnych dziedzin oraz przeanalizowanie potrzeb kierowców. Zbadano nie tylko ich nadzieje związane pojazdami z niskoemisyjnymi oraz bezemisyjnymi, ale również obawy, jakie wiążą się z użytkowaniem samochodów z takim napędem. Wszystkie te procesy pozwoliły stworzyć kampanie marketingowe tak, by odpowiedzieć na obawy potencjalnych klientów i rozwiać ich wątpliwości, przedstawiając zalety aut hybrydowych typu plug-in.
CZYTAJ TAKŻE: Skoda rozpoczęła produkcję elektrycznego SUV-a

– Zaczęliśmy od budowania naszych kompetencji w zakresie pojazdów częściowo i w pełni elektrycznych. Następnie zajęliśmy się rozpoznaniem potrzeb polskich kierowców, dla których technologie napędów elektrycznych są nowe. Chcieliśmy nie tylko pokazać atuty naszych aut z napędem hybrydowym typu plug-in oraz elektrycznym, ale przede wszystkim rozwiać obawy związane z takimi samochodami i pokazać, że to auta nowoczesne, przyjazne, intuicyjne i łatwe w obsłudze na co dzień. Szereg spójnych, konsekwentnie realizowanych działań marketingowych w wielu różnych kanałach zaowocował zdobyciem pozycji lidera elektromobilności na polskim rynku motoryzacyjnym. Pierwsze miejsce w rankingu to kolejny dowód na to, że Skoda jest blisko swoich klientów i odpowiada na ich potrzeby – mówi Arkadiusz Gwizdek, Dyrektor Marketingu Skoda Polska.

W pierwszej połowie 2020 roku roku Skoda skoncentrowała się na zaletach samochodów z napędem elektrycznym i hybrydowym typu plug-in w kampanii „Co Ciebie napędza”. Twarzami akcji zostali artyści Mela Koteluk oraz Grzegorz Turnau. W spotach pod hasłem „Napędzana pozytywną energią” promujących elektryczny model CitiGo-e iV pojawiła się Mela Koteluk. Z kolei część kampanii prowadzonej pod hasłem „Nowa definicja hybrydy” poświęcona była modelowi Superb iV. Bohaterem kampanii został muzyk Grzegorz Turnau. Kampania „Nowa definicja hybrydy” była obecna w drugiej połowie roku w różnych odsłonach. W działaniach marketingowych brał udział także ambasador marki, Rajdowy Mistrz Polski – Miko Marczyk. W 2020 do telewizji trafił spot reklamowy stworzony w ramach kampanii pierwszego w pełni elektrycznego modelu Skody Enyaq iV. Akcja wystartowała pod hasłem „Uwolnij energię, doładuj życie!”.
CZYTAJ TAKŻE: Skoda chce wyświetlać reklamy w samochodzie
– Przez cały 2020 rok prowadziliśmy konsekwentne działania marketingowe, które sprawiły, że zajęliśmy pozycję lidera e-mobilności w Polsce. Zdobyliśmy także wiele nagród, które utwierdziły nas w przekonaniu, że podejmowane przez nas działania są słuszne i doceniane. Na sukces przełożyły się nasze nowoczesne kampanie marketingowe oraz innowacyjne projekty wynoszące obsługę klienta na wyższy poziom – podsumowuje Arkadiusz Gwizdek, Dyrektor Marketingu Skoda Polska.

Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" [Poprzednia wersja obowiązująca do 30.01.2017]. Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.