Ruszyła produkcja Skoday Enyaq iV, pierwszego w pełni elektrycznego SUV-a czeskiej marki bazującego na platformie MEB. Model powstaje w fabryce w Mladá Boleslav.

W głównej fabryce Skody zakończono niedawno modernizacja, wartą 32 miliony euro, która umożliwiła produkcję samochodów opartych na dwóch platformach – MQB i MEB – na jednej linii produkcyjnej. Niebawem w Mladá Boleslav będzie powstawać do 350 modeli Enyaq iV dziennie. Pięć wariantów mocy, trzy pojemności akumulatorów, napęd na tylną oś lub napęd na cztery koła – Skoda Enyaq iV da kierowcom niespotykane dotąd możliwości stworzenia specyfikacji odpowiadającej na ich indywidualne potrzeby. W zależności od rozmiaru akumulatora zasięg wynosi do 510 kilometrów w cyklu WLTP. W dwóch najmocniejszych wariantach drugi silnik elektryczny na przedniej osi działa w połączeniu z silnikiem umieszczonym z tyłu auta, gwarantując napęd na cztery koła.

CZYTAJ TAKŻE: Skoda ma nowego szefa

W pierwszym elektrycznym SUV-ie marki debiutuje nowa struktura wyposażenia wnętrza. We wszystkich wariantach wykorzystano materiały pochodzące z recyklingu lub wytworzone w zrównoważony sposób, np.: wełnę, skórę garbowaną ekstraktami roślinnymi czy poliester pochodzący z butelek PET. Enyaq iV będzie również pierwszym modelem Skody wyposażonym w wyświetlacz head-up z elementami rzeczywistości rozszerzonej, który może wyświetlać informacje o prędkości i znakach drogowych w obszarze pola widzenia kierowcy.

– Enyaq iV to pierwszy seryjnie produkowany model Skody, który od samego początku projektowano jako pojazd całkowicie elektryczny. Oznacza to, że nowy SUV stawia również zupełnie inne wymagania w zakresie procesów produkcyjnych i sekwencji produkcji niż modele z silnikami spalinowymi. Wprowadzenie modelu Enyaq iV do produkcji łączyło się z inwestycją w głównej fabryce w Mladá Boleslav. Zmiany są unikatowe na skalę całej Grupy Volkswagen i pozwalają łączyć wytwarzanie samochodów opartych na platformach MQB i MEB na jednej linii. Rozpoczęcie produkcji Skody Enyaq iV to wyjątkowy moment dla całego naszego zespołu – podkreśla Michael Oeljeklaus, członek zarządu Skoda Auto ds. Produkcji i Logistyki.

CZYTAJ TAKŻE: Test | Skoda Superb Combi iV Plug-in Hybrid L&K: Komfort w wersji eko

Skoda zainwestowała w przebudowę fabryki 32 miliony euro. W najbliższej przyszłości będzie powstawać dziennie do 350 sztuk elektrycznego SUV-a obok modeli Octavia i Karoq. Prace modernizacyjne obejmowały zmiany konstrukcyjne budynku oraz dostosowanie technologii transportu do masy pojazdów elektrycznych i ich komponentów. Ponadto Skoda wprowadziła środki bezpieczeństwa w strefie montażu akumulatorów w postaci dodatkowych zabezpieczeń przeciwpożarowych, a kamery termowizyjne monitorują temperaturę w hali fabrycznej przez całą dobę i uruchamiają alarm w przypadku wykrycia nieprawidłowości.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Największe strefy środowiskowe w Europie. Tu wjedziesz tylko z winetą

Kto podróżuje samochodem za granicę musi zwracać uwagę na strefy środowiskowe i ewentualne obostrzenia ...

Anty Top 50 | Jakich samochodów Niemcy kupują najmniej

Oto Anty Top 50 aut, których w 2018 r. zarejestrowano najmniej u naszych zachodnich ...

Fabryki w UE straciły ponad 3,6 mln nowych aut

Pandemia koronawirusa spowodowała ograniczenie produkcji samochodów w krajach Unii Europejskiej w pierwszej połowie 2020 ...

Miało być 800 tys. nowych aut. Tak się jednak nie stanie

Sektor Małych i Średnich Przedsiębiorstw (MŚP) planował nabyć w tym roku 800 tys. nowych ...

Zaczyna odżywać polski rynek nowych aut

Lekka poprawę na polskim rynku nowych aut przyniosła pierwsza dekada lipca. Według danych Polskiego ...

Jednak dokończą autostradę A1 pod Częstochową

Znalazły się pieniądze na dokończenie po włoskim Salini budowy autostrady A1 pod Częstochową. W ...